Formula 1 – Μεξικό: Η στόφα του Πρωταθλητή…


Το γκραν πρι της πόλης του Μεξικού έχει περάσει στην ιστορία και η ώρα του απολογισμού έφτασε, με τους «νικητές» και τους «χαμένους» να κρίνονται με βάση της απόδοσή τους εντός κι εκτός πίστας.

Φυσικά μεγάλος «κερδισμένος» του αγώνα ήταν ο Max Verstappen. Ο Ολλανδός έδειξε ότι είναι φτιαγμένος από πολύ καλό κράμα μετάλλων. Αποφασιστικός κι αλάνθαστος, εκτέλεσε με αρτιότητα το σχέδιο που είχε καταστρώσει πριν την εκκίνηση και πλέον είναι στο 19 από τον Lewis Hamilton, τέσσερις αγώνες πριν από το φινάλε της σεζόν.

Δίχως αμφιβολία, στους «κερδισμένους» συγκαταλέγεται και ο Sergio Perez. Προφανώς ο ίδιος θα ήθελε τη νίκη ή έστω τη δεύτερη θέση, εντούτοις το πόντιουμ στον εντός έδρας αγώνα ήταν για τον Μεξικανό ένα πολύ καλό αποτέλεσμα τόσο σε ατομικό, όσο και σε ομαδικό επίπεδο.

Στην «ομάδα» των «κερδισμένων» ασφαλώς συγκαταλέγεται και ο Kimi Raikkonen. Σε μια πίστα που δεν φάνηκε να ταιριάζει στην Alfa Romeo, ο Iceman όχι μόνον πήρε βαθμούς, αλλά έδειξε με τις μάχες που έδωσε πως ακόμα και τώρα, λίγους αγώνες πριν το φινάλε της καριέρας του στη Formula 1, δεν στερείται κινήτρου.

Σε ομαδικό επίπεδο, δίχως άλλο η Red Bull είναι αυτή που έφυγε από το Μεξικό με τα πιο έντονα συναισθήματα. Μολονότι άπαντες περίμεναν δυνατή την αυστριακή ομάδα στο Μεξικό, η μέτρια απόδοση του Σαββάτου άλλαξε τα δεδομένα. Όμως με το διπλό βάθρο, σε συνδυασμό με τη μη βαθμολόγηση του Bottas, οι «ταύροι» είναι πλέον μια ανάσα από τη Mercedes στη βαθμολογία των κατασκευαστών.

Πάμε τώρα στους «χαμένους». Πρώτος απ’ όλους ο Valtteri Bottas. Από poleman… σχεδόν τελευταίος, δίχως να μπορεί να προσπεράσει σε ολόκληρο τον αγώνα τον Daniel Ricciardo, ο Φινλανδός μετατράπηκε σε «εκτελεστικό όργανο» της Mercedes, μιας και στο φινάλε η μοναδική αποστολή του ήταν να «κόψει» από τον Verstappen τον βαθμό του ταχύτερου γύρου. Εν τέλει τα κατάφερε, αν και σίγουρα θα θελήσει να ξεχάσει το συντομότερο δυνατόν την… εμπειρία του Μεξικού.

«Χαμένοι» ήταν και οι δύο rookies που εγκατέλειψαν στον πρώτο γύρο. Yuki Tsunoda και Mick Schumacher δεν πρόλαβαν να συμπληρώσουν έστω μισό γύρο κι ήταν οι μόνοι πιλότοι, οι οποίοι τέθηκαν εκτός αγώνα.

Σε ομαδικό επίπεδο θα έλεγε κανείς πως η Mercedes ήταν η «χαμένη» Μεξικό. Όμως θεωρώ ότι η McLaren ήταν αυτή που πραγματικά δέχθηκε το μεγαλύτερο πλήγμα, καθώς είδε τη Ferrari να έχει διπλή παρουσία στους βαθμούς και να αποκτά σημαντικό προβάδισμα για την τρίτη θέση.

Ας μου επιτρέψετε κατ΄ εξαίρεση να προσθέσω και τον … αδιάφορο του γκραν πρι του Μεξικού. Ο λόγος για τον Pierre Gasly. Μια ξεκούραστη τέταρτη θέση για τον Γάλλο, ο οποίος ούτε απείλησε τους τρεις πρώτους, μα ούτε κι απειλήθηκε από τους δύο πιλότους της Ferrari που τον ακολούθησαν, συλλέγοντας πολύτιμους βαθμούς για την AlphaTauri.