Formula 1 – Σαουδική Αραβία: Ευλογία…


Αν υπήρχε… Άγιος Βασίλης του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ένα πράγμα θα ήθελα να του ζητήσω για δώρο: να μην τελειώσει ποτέ αυτό που ζούμε φέτος στη Formula 1.

Είναι ευλογία μεγάλη αυτή η χρονιά για το σπορ. Έπειτα από μια σειρά ετών μάλλον… ανιαρών, έως αδιάφορων, όσον αφορούσε στο θέαμα στη Formula 1, ήρθε το 2021 για να μας θυμίσει με τρόπο εμφατικό για ποιόν λόγο τούτο το σπορ έχει χαρακτηριστεί ως «κορωνίδα» του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Στην νεόδμητη διαδρομή στους δρόμους της Τζέντα, Hamilton και Verstappen παρουσίασαν ακόμα μία παράσταση πολύ υψηλού επιπέδου. Πρόκειται για έναν αγώνα που θα συζητείται για μήνες, μιας και αυτά που έλαβαν χώρα στο «παρθενικό» γκραν πρι στη Σαουδική Αραβία, δεν είχαν προηγούμενο.

Μεγαλύτερος «νικητής» όλων ήταν ο Lewis Hamilton. Προς επιβεβαίωση του πόσο σπουδαίος οδηγός είναι, ο Βρετανός έκανε ό,τι περνούσε από το χέρι του ώστε να πάρει τους βαθμούς που χρειαζόταν για να φτάσει στο… «Χ» με τον Max Verstappen στο Άμπου Ντάμπι. Είτε αρέσει σε κάποιους, είτε όχι, ο Hamilton το τελευταίο δίμηνο, απλά… δεν υπάρχει. Αυτά που έκανε στη Βραζιλία, στο Κατάρ και στη Σαουδική Αραβία είναι απλά ακόμα μία απόδειξη του πόσο σπουδαίος οδηγός είναι, ανεξάρτητα από το εάν θα κατακτήσει το όγδοο «αστέρι» ή όχι.

Και ο Valtteri Bottas, όμως, απέδειξε ότι το «κουμπί» για να τα καταφέρει έχει… ονοματεπώνυμο. Κάθε φορά που ο Toto Wolff, περί ου ο λόγος, τον παροτρύνει να τα δώσει όλα, ο Φινλανδός μεταμορφώνεται προς το καλύτερο. Και η τρίτη θέση που… έκλεψε στα τελευταία μέτρα από τον Esteban Ocon αποτέλεσαν ακόμα μία τρανή απόδειξη του ότι ο Bottas είναι με διαφορά ο πιο «ομαδικός» οδηγός που θα μπορούσε να επιλέξει η Mercedes για την «μετά Rosberg» εποχή, ώστε να συνεχίσει το επιτυχημένο σερί της.

Μια και ο λόγος για τη Mercedes, με το «1-3» στη Τζέντα «αγκάλιασε» το όγδοο σερί Πρωτάθλημα κατασκευαστών. Έχοντας ένα «μαξιλαράκι» ασφαλείας από τη Red Bull, η γερμανική ομάδα δείχνει πως θα ολοκληρώσει με… στιλ την παρουσία της στη Formula 1, δίνοντας τη σκυτάλη στην Ineos από το 2022.

Πάμε, τώρα, στους «χαμένους» της Τζέντα. Φυσικά μεγαλύτερος «χαμένος» δεν θα μπορούσε να είναι άλλος από τον Max Verstappen. Τρίτο συνεχόμενο γκραν πρι στο οποίο ο Ολλανδός δεν μπορεί να αντισταθεί στην ανωτερότητα του Hamilton. Και όσο οδεύουμε προς το φινάλε, τόσο μεγαλύτερο εκνευρισμό δείχνει, κάτι που δεν θα τον βοηθήσει ενόψει Αμπου Ντάμπι. Ειδικά η κίνησή του να αποχωρήσει επιδεικτικά από το βάθρο των νικητών μετά από τις απονομές, τον γύρισε τουλάχιστον μία πενταετία πίσω στα μάτια των υγιώς σκεπτόμενων φίλων του σπορ, θυμίζοντας τον Verstappen των πρώτων ετών της καριέρας του στη Formula 1. «Καμπανάκι» ηχηρό, όμως το κακό για τον Ολλανδό είναι πως σε όλη αυτή τη δύσκολη καμπή της σεζόν, η ίδια η ομάδα του δεν φροντίζει με τη στάση των στελεχών του να του δείξει πως και ο ίδιος έχει μερίδιο ευθύνης για την «ισοφάριση» στη βαθμολογία. Κι όχι πιστεύουν πως για όλα… φταίει μόνον ο «κακός» Hamilton, πλανώνται πλάνην οικτράν.

Η Red Bull επίσης είναι «χαμένη». Διότι η «ψαλίδα» από τη Mercedes αντί να κλείσει, άνοιξε, και ο πολυπόθητος τίτλος στους κατασκευαστές δείχνει να απομακρύνεται ιδιαίτερα πλέον. Ίσως έφτασε η στιγμή ώστε στο Μίλτον Κέινς να αντιληφθούν πως ο εφησυχασμός δεν είναι καλός σύμβουλος και ότι όταν ο μεγάλος αντίπαλός σου «αφυπνίζεται», οφείλεις να πράξεις κι εσύ το ίδιο.

Τέλος, χαμένοι παραμένουν –και, δυστυχώς, θα συνεχίσουν να παραμένουν- οι απανταχού παρωπιδοφόροι, οι οποίοι δεν μπορούν να αντιληφθούν, χαμένοι στον μικρόκοσμο του οπαδισμού, πόσο ευλογημένοι είμαστε που βλέπουμε μια τέτοια σεζόν και που ζούμε την εποχή του Vettel, του Hamilton και της νέας γενιάς που έρχεται με… 350 χιλιόμετρα την ώρα για να μας θυμίσει πως στη ζωή πρέπει να κοιτάζεις μπροστά.