«Ενός κακού, μύρια έπονται», λέει ο λαός μας. Και η υπόθεση του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1 εμπεριέχει… μύρια διαφορετικά στοιχεία, τα οποία από αγώνα σε αγώνα εναλλάσσονται, χαρίζοντάς μας μια εντελώς ανατρεπτική διαδικασία.
Κοινός παρονομαστής ο… Max Verstappen. Διότι το τελευταίο δίμηνο, ό,τι και να γίνεται πίσω του, το σίγουρο είναι ότι ο Ολλανδός δεν το υπολογίζει καν. Και η περίπτωση του Verstappen μαρτυρά πως αυτό το παιδί είναι φτιαγμένο για τα (πολύ) δύσκολα.
Ειλικρινά, είναι αδύνατον να μαντέψει κανείς εάν ο Ολλανδός στο τέλος θα κατακτήσει το πέμπτο διαδοχικό Παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών. Εάν τα καταφέρει θα πρόκειται για έναν άθλο, μιας και τα έχει βάλει με τα… θηρία και όχι μόνο δεν τα παράτησε ποτέ, αλλά αναζητούσε την κατάλληλη στιγμή για να… βγάλει νύχια. Και το έκανε.
Εάν δεν τα καταφέρει, τότε απλά δεν έγινε και τίποτα! Ούτε το καλύτερο μονοθέσιο είχε, ούτε σοβαρή υποστήριξη από τον teammate του. Και στο κάτω-κάτω της γραφής, πέρασε τη σεζόν σε μια ομάδα γεμάτη προβλήματα, με αλλαγή επικεφαλής στα μισά του Πρωταθλήματος και με το μέλλον περισσότερο να φαντάζει αβέβαιο.
Δεν είναι η νίκη του Verstappen στο COTA. Ούτε καν αυτή του Σαββάτου στο sprint race. Ήταν η απόλυτα κυριαρχική εμφάνισή του καθ’ όλη τη διάρκεια του τριημέρου που δεν επέτρεψε σε κανέναν άλλον πιλότο έστω να… φανταστεί πως θα μπορούσε να «κερδίσει» τον Ολλανδό.
Από την Παρασκευή και τις κατατακτήριες του αγώνα Sprint, ο Verstappen «πετούσε». Για την ακρίβεια, το μάτι του γυάλιζε από την ημέρα των συνεντεύξεων Τύπου. Κι ήταν πασιφανές ότι ήταν αποφασισμένος να πουλήσει πολύ ακριβά το τομάρι. Όπως κι έκανε. Κι όπως θα κάνει και στους επόμενους πέντε αγώνες, στους οποίους δεδομένα θα τα δώσει όλα για να πάρει ένα πολύ «μάγκικο» Πρωτάθλημα.
Το… καλύτερο για τον Ολλανδό, όμως, είναι ότι την ώρα που αυτός δίνει διαδοχικά ρεσιτάλ στις πίστες, οι αντίπαλοί του παραπαίουν. Η εικόνα της McLaren στο Όστιν ήταν επιεικώς απαράδεκτη και πλέον τα φίδια έχουν αρχίσει να ζώνουν για τα καλά την πορτοκαλί ομάδα.
Διότι θα είναι τουλάχιστον εντυπωσιακό στο τέλος της σεζόν να χάσει η McLaren το πρωτάθλημα των οδηγών, ενώ έχει κατακτήσει αυτό των κατασκευαστών από τις αρχές Οκτωβρίου! Όμως όταν σε έναν τόσο καθοριστικό αγώνα όπως αυτός του Όστιν, δεν μπορείς να χαράξεις μια στρατηγική που θα σου επιτρέψει τουλάχιστον να είσαι δεύτερος πίσω από τον Verstappen, τότε δεν μπορείς να περιμένεις πολλά. Κι αν δεν έσκυβε το κεφάλι στο τέλος ο Norris και δεν έδινε όλο του το «είναι», τότε θα τερμάτιζε πίσω από τον Leclerc και τα πράγματα στη βρετανική ομάδα θα ήταν ακόμα χειρότερα.
Και τώρα; Χρόνος για ξεκούραση και ανασύνταξη δεν υπάρχει, καθώς ακολουθεί το γκραν πρι στην Πόλη του Μεξικού, σε μια πολύ δύσκολη πίστα, με το υψόμετρο να διαδραματίζει τον δικό του κομβικό ρόλο.
Όπως και να ΄χει, η αλήθεια είναι ότι με βάση την κυριαρχική παρουσία της McLaren στο πρώτο μισό του Πρωταθλήματος, το γεγονός ότι στα μέσα Οκτωβρίου δεν συζητούμε για το ποιος από τους πιλότους της βρετανικής ομάδας θα κατακτήσει τον τίτλο, αλλά για το εάν θα καταφέρει κάποιος από τους δύο να πάρει το πρωτάθλημα ή αν θα τους το «αρπάξει» ο Verstappen, είναι ενδεικτικό του ανατρεπτικού χαρακτήρα τη φετινής σεζόν…
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1: Οι βαθμολογίες μετά τη νίκη του Verstappen στις ΗΠΑ - Συνεχίζεται η αντεπίθεση
F1 2026: Η FIA δεν θέλει να μείνει κανείς πίσω κι εισάγει ειδικό κανονισμό