Η «παγκόσμια» μονομαχία και η Τζέντα που… πληγώνει!


Ο δεύτερος αγώνας του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος F1 έχει περάσει στην ιστορία. Και τι αγώνας! Με επικές μάχες μέχρι το τέλος, σε πολλά επίπεδα, με νικητή τον Verstappen, με έναν Leclerc «χάρμα οφθαλμών», με τη Ferrari να παραμένει πολύ δυνατή, αλλά και τον Lewis Hamilton να κατακτά τον βαθμό της δέκατης θέσης, κόντρα σε Θεούς και Δαίμονες, μιας και εκκίνησε 15ος κι ήταν και άτυχος με το pit stop του.

Ποιοι ήταν οι «κερδισμένοι» και ποιοι οι «χαμένοι» του αγώνα της Σαουδικής Αραβίας; Ιδού η ετυμηγορία μας!

Οι «κερδισμένοι»

Ποτέ μην υποτιμάτε την «καρδιά του Πρωταθλητή». Κι ο Max Verstappen έδειξε ότι το Μπαχρέιν ανήκει οριστικά στο παρελθόν, παίρνοντας μια πολύτιμη νίκη, έπειτα από μιαν επική μονομαχία με τον Charles Leclerc. Δεν χωρά αμφιβολία πως ο Ολλανδός έχοντας στα χέρια του ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο, είναι ικανός για το καλύτερο. Σε συνδυασμό με έξυπνη οδήγηση, μπορεί να καταφέρει πολλά. Βεβαίως ένα… θεματάκι με τη διαχείριση των νεύρων του εξακολουθεί να το έχει και θα πρέπει να το δουλέψει άμεσα, αν δεν θέλει να γίνεται αντικείμενο σχολιασμού όχι για τα αθλητικά επιτεύγματά του, αλλά για την συμπεριφορά του.

Η Ferrari, πάλι, δείχνει και πάλι έτοιμη να πανηγυρίσει έναν τίτλο κατασκευαστών (τουλάχιστον). Το μονοθέσιο είναι εξαιρετικό, ίσως το καλύτερο του grid, οι πιλότοι είναι πολύ καλοί και πλέον φαίνεται ότι η «σκουντερία» δεν πρόκειται να αφήσει ούτε το παρασκήνιο. Δεν είναι τυχαία η έντονη διαμαρτυρία του –συνήθως ήπιων τόνων- Mattia Binotto αναφορικά με το πιτ στοπ των Verstappen και Sainz και το γεγονός πως φάνηκε η Red Bull να κινείται στο όριο της νομιμότητας αναφορικά με την «ασφάλεια» του πιτ στοπ. Η Ferrari δεν πρόκειται να αφήσει το παραμικρό στην τύχη του, είναι ξεκάθαρο πλέον.

Από τη γενικότερη στάση της Ferrari δεν μπορούν παρά να ωφεληθούν οι Charles Leclerc και Carlos Sainz. Ειδικά ο Μονεγάσκος δείχνει πιο έτοιμος από ποτέ για να πανηγυρίσει τον τίτλο, αποδεικνύοντας στην επική μονομαχία με τον Verstappen ότι είναι και πάρα πολύ ώριμος. Όσο για τον Ισπανό, ήταν σίγουρα πολύ βελτιωμένος σε σχέση με την πρεμιέρα της σεζόν.  

Ο George Russell τα κατάφερε! Μόλις στον δεύτερο αγώνα του ως επίσημος πιλότος της Mercedes, «κέρδισε» την εσωτερική μονομαχία με τον Lewis Hamilton και έδειξε ότι η ατάκα του πως «δενμ ήρθα στη Mercedes για να είμαι δεύτερος οδηγός» έχει τεράστια βάση. Ο περιορισμός της ζημιάς στην παρούσα φάση είναι σημαντικός, η Mercedes παραμένει δεύτερη στη βαθμολογία των κατασκευαστών, κι αυτό το οφείλει σε πολύ μεγάλο βαθμό στον Russell.

Σημαντικά βελτιωμένη σε σύγκριση με το Μπαχρέιν, ήταν και η McLaren. Δεν έγινε κάποιο… θαύμα, απλώς ο Lando Norris μπόρεσε να ενώσει τα κομμάτια του παζλ και να προσφέρει στην ομάδα τους τους πρώτους βαθμούς της για φέτος, τερματίζοντας έβδομος. Αντιθέτως, η κακοδαιμονία του Daniel Ricciardo συνεχίστηκε, κι αυτό προβληματίζει έντονα τον Zak Brown και τους συνεργάτες του.

Φυσικά, απ’ αυτή τη «λίστα» των «νικητών» δεν θα μπορούσαν να απουσιάσουν η Haas και ο Kevin Magnussen. Εκπληκτικός αγώνας για ακόμα μία φορά από τον Δανό, τερματισμός στη δεκάδα, βαθμοί, αλλά και εύνοια της τύχης, ειδικά στην περίπτωση του πιτ στοπ, μιας και πρόλαβε να μπει για αλλαγή ελαστικών, δευτερόλεπτα πριν κλείσει το πιτ λέιν. Όμως η τύχη ευνοεί τους τολμηρούς και ικανούς!

Οι «χαμένοι»

Δεν χωρά αμφιβολία πως μεγάλος «χαμένος» του αγώνα της Σαουδικής Αραβίας ήταν ο Nicholas Latifi. Για ακόμα μία φορά ο Καναδός κατέληξε στις… μπαριέρες, καταστρέφοντας τον αγώνα όχι μόνο του ιδίου, αλλά και πολλών άλλων οδηγών, κυρίως του Sergio Perez. Το 2021 εξαιτίας ενός δικού του λάθους στον τελευταίο αγώνα της σεζόν, ανατράπηκε όλη η σεζόν. Φέτος ξεκίνησε με δύο σοβαρές εξόδους το Σάββατο και την Κυριακή στη Σαουδική Αραβία και ήδη βλέπει την… πλάτη του teammate του, Alex Albon. Αν δεν ήταν η… χορηγία του μπαμπά Latifi, ο Καναδός θα ήταν ήδη σε πολύ δύσκολη θέση.

Για τον Sergio Perez η πρώτη pole position άργησε… 219 αγώνες, όμως ήρθε το Σάββατο. Την Κυριακή, όμως, ο μεξικανός έπεσε θύμα του… Latifi και παρά την εξαιρετική εκκίνησή του, όχι μόνον δεν πήρε την πολυπόθητη νίκη, αλλά έμεινε κι εκτός βάθρου. Σίγουρα ο Cheko θα θελήσει να αφήσει γρήγορα πίσω του τον αγώνα της Τζέντα.

Κακών εμφανίσεων συνέχεια τόσο για την Williams όσο και για την Aston Martin. Είναι πασιφανές πως πρόκειται για τους δύο «αδύναμους κρίκους» του φετινού grid, τουλάχιστον στους πρώτους δύο αγώνες της σεζόν. Μονοθέσια μη ανταγωνιστικά, προβλήματα πολλά και γενικά ανάγκη για άμεση βελτίωση, ειδάλλως σύντομα θα δουν τις υπόλοιπες ομάδες να ξεμακραίνουν κι αυτές να χάνουν το… τρένο του midfield. Αν μπορούν να το προλάβουν, γενικότερα…

Επειγόντως… ξεμάτιασμα χρειάζεται και η AlphaTauri. Πολλά ζητήματα μηχανολογικής φύσεως για την ιταλική ομάδα, η οποία όλο το τριήμερο είχε σοβαρά θέματα με τους κινητήρες της Red Bull. Η εγκατάλειψη του Yuki Tsunoda πριν καν ξεκινήσει ο αγώνας ήταν η… σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Κι αν δεν ήταν και οι βαθμοί της όγδοης θέσης του Pierre Gasly, θα μιλούσαμε για αγώνα-τραγωδία για την AlphaTauri.

Στους «χαμένους», αλλά για καθαρά εξωαγωνιστικό λόγο, συμπεριλαμβάνεται και ο Mick Schumacher. Στο Μπαχρέιν «φλέρταρε» με τους πρώτους βαθμούς του στην F1 και στη Τζέντα θα μπορούσε να τους είχε κατακτήσει εάν δεν είχε το τρομακτικό ατύχημα το Σάββατο και δεν είχε επιλέξει η Haas να τοποθετήσει μόνο το ένα μονοθέσιό της στο grid του αγώνα της Κυριακής. Αδιαμφισβήτητα η Haas μπορεί να προσδοκά πολλά από τον Schumacher.

Στην Alfa Romeo τα έκαναν… θάλασσα στο πιτ στοπ του Zhou, «χαντάκωσαν» τον Κινέζο με το παιδαριώδες λάθος με τον γρύλλο και επί της ουσίας έμειναν με άδεια χέρια, έπειτα και από το πρόβλημα υπερθέρμανσης κινητήρα, λόγω του οποίου εγκατέλειψε ο Valtteri Bottas. Και μάλιστα σε ένα χρονικό σημείο, στο οποίο ο Φινλανδός έδειχνε ικανός να τερματίσει ακόμα και έκτος!

Για το τέλος αφήσαμε τη Σαουδική Αραβία. Όλα όσα συνέβησαν την Παρασκευή μέχρι και τις πρώτες πρωινές ώρες του Σαββάτου, με τους πιλότους να σκέφτονται ακόμα και την αποχή για λόγους ασφαλείας, δεν τιμούν ούτε τη διοργάνωση, ούτε τη Formula 1. Το πρόβλημα πρέπει να λυθεί άμεσα, διότι υπό ανάλογες συνθήκες η Formula 1 θα πρέπει να σκεφτεί πολύ σοβαρά το αν θα πρέπει να ταξιδέψει στη Τζέντα το 2023.