Η «υπόκλιση» στον Sainz και το… ξεμάτιασμα!


Βλέποντας τους πιλότους της Ferrari μετά την ολοκλήρωση του sprint race του Σαββάτου, μπορούσε κανείς να αντιληφθεί πως στο στρατόπεδο της «σκουντερία» επικρατούσε μια διάχυτη αισιοδοξία ενόψει του κυρίως αγώνα της Κυριακής στο Red Bull Ring.

Η αλήθεια είναι ότι η Ferrari πολλάκις έχει επικριθεί για τις κάκιστες αποφάσεις της αναφορικά με τη στρατηγική κατά τη διάρκεια των αγώνων. Τούτη τη φορά, όμως, όλα κύλησαν όπως τα είχαν προγραμματίσει στην ιταλική ομάδα. Ή… περίπου όλα.

Η Ferrari εκτέλεσε άριστα τη στρατηγική της, είχε «διαβάσει» πολύ καλύτερα το… μάθημά της αναφορικά με τη φθορά των ελαστικών και φάνηκε πως είχε έναν ξεκάθαρο στόχο: να «τραβήξει» το πρώτο stint όσο πιο μακριά μπορούσε, προκειμένου να εκμεταλλευτεί το γεγονός ότι από τις ελεύθερες δοκιμές του Σαββάτου είχε φανεί πως μπορούσε να διαχειριστεί πολύ καλύτερα τα medium της Pirelli. Όπερ κι εγένετο.

Είναι γεγονός ότι μέχρι τον 58ο γύρο του αυστριακού γκραν πρι, όλα κυλούσαν… ρολόι για τη Ferrari. Ο Leclerc είχε προσπεράσει τρεις φορές τον Verstappen, ο Sainz άλλες δύο και όλα έδειχναν ότι θα… τρίτωνε το… καλό και γι’ αυτόν. Όμως το μοτέρ στο μονοθέσιο της «σκουντερία» είχε διαφορετική άποψη.

Ακόμα μία κακοτυχία για τον Carlos, ο οποίος απέδειξε ακόμα και σε αυτή την εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία ότι είναι «φτιαγμένος» από διαφορετική αθλητική «πάστα». Προσπάθησε να σταματήσει το μονοθέσιό του σε ένα σημείο στο οποίο δεν θα προκαλούσε την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας, προκειμένου να μην «καταστρέψει» τον αγωνα του (πρωτοπόρου, εκείνη τη στιγμή) teammate του. Και τα κατάφερε, παρά την απογοήτευσή του για την ατυχία που ακόμα μία φορά του είχε χτυπήσει την πόρτα.

Στα δικά μου μάτια ο Sainz κέρδισε πολλούς πόντους από τη συμπεριφορά του στη Στυρία. Σίγουρα δεν κέρδισε τον αγώνα, σε αντίθεση με τον teammate του, ο οποίος «ξόρκισε» την κακοδαιμονία των προηγούμενων πέντε γκραν πρι και επέστρεψε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Αλλά έδειξε πόσο διαφορετικός πιλότος είναι από πολλούς από δαύτους που κυκλοφορούν στο grid της Formula 1.

Για να αποδειχθεί καθοριστική η σκέψη του Sainz όταν μερικούς γύρους αργότερα άρχισε να δυσλειτουργεί το πεντάλ του γκαζιού στο μονοθέσιο του Leclerc. Αν είναι ποτέ δυνατόν… Η Ferrari χρειάζεται επειγόντως… ξεμάτιασμα, μιας και είναι πασιφανές ότι όσο κι αν προσπαθούν, στο Μαρανέλο κάτι δεν λειτουργεί σωστά. Το πεντάλ του γκαζιού να κολλάει σε μονοθέσιο που κινείται με 330 χιλιόμετρα;

Το αυστριακό γκραν πρι πέρασε στην ιστορία, με «damage limitation» τόσο για τον δεύτερο Max Verstappen (αν δεν «έσπαγε» το μοτέρ του Sainz, θα ήταν πιθανότατα τρίτος) όσο και για τον τρίτο Lewis Hamilton (δεν θα ανέβαινε στο βάθρο αν δεν εγκατέλειψαν Perez και Sainz).

Έπειτα από δύο συνεχόμενους αγώνες με μεγάλη ένταση και πολλές ανατροπές, ήρθε η ώρα για ολιγοήμερη ξεκούραση των πρωταγωνιστών, καθώς τις τελευταίες δύο εβδομάδες του μήνα έρχονται δύο εξίσου απαιτητικές πίστες, στη Γαλλία και την Ουγγαρία….