Ιταλική… τραγωδία


Λίγη ώρα μετά το πέσιμο της καρό σημαίας στο Μπακού, στο timeline ενός καλού φίλου στο Facebook διάβασα ίσως την πιο χαρακτηριστική ατάκα, η οποία περιγράφει με τον πλέον παραστατικό τρόπο τα συναισθήματα των φίλων της Ferrari.

Μια ατάκα-παράφραση της γνωστής επιγραφής που είναι χαραγμένη στον τάφο του τεράστιου Νίκου Καζαντζάκη στην Τάπια Μαρτινέγκο, πάνω στα βενετσιάνικα τείχη του Ηρακλείου. «Δεν ελπίζω τίποτα, δεν φοβούμαι τίποτα, είμαι λέφτερος».

Μόνο που όπου «λέφτερος», ο αγαπητός φίλος έβαλε το όνομα της «σκουντερία». «Δεν ελπίζω τίποτα, δεν φοβούμαι τίποτα, είμαι… Ferrari», λοιπόν. Κι αλήθεια, αναρωτιέμαι, πόση πίκρα μπορεί ακόμα να προσφέρει στα εκατομμύρια των «τιφόζι» αυτή η ομάδα;

Αυτό που συμβαίνει στο Μαρανέλο, δεν έχει προηγούμενο. Είναι μια τραγωδία με πρωταγωνιστές τους πιλότους της ομάδας, τον Charles Leclerc και τον Carlos Sainz, οι οποίοι το τελευταίο δίμηνο βιώνουν τη μία απογοήτευση μετά από την άλλη.

Μόλις δύο εβδομάδες έπειτα από τα παιδαριώδη λάθη στρατηγικής στο Μονακό, τρεις εβδομάδες έπειτα από τα προβλήματα αξιοπιστίας στη Βαρκελώνη, ήρθε ακόμα ένα διπλό «χτύπημα» για να πληρώσει ακόμα πιο πολύ την ήδη καταρρακωμένη Ferrari.

Διπλή εγκατάλειψη στο Αζερμπαϊτζάν, με πρόβλημα στο σύστημα μετάδοσης για τον ισπανό και «σπασμένο» κινητήρα για τον Μονεγάσκο, ο οποίος πριν από δύο μήνες έκανε όνειρα τίτλου και τώρα βλέπει τη μία απογοήτευση να διαδέχεται την άλλη.

Ειλικρινά, από ένα σημείο κι έπειτα, στερεύεις από λόγια για να περιγράψεις αυτή την άνευ προηγουμένου κατάσταση. Μια σεζόν που ξεκίνησε ιδανικά, με όνειρα κι ελπίδες, για τον Mattia Binotto και τους συνεργάτες του, πριν καν συμπληρωθεί το πρώτο μισό της έχει εξελιχθεί σε… μία από τα ίδια, με τη Ferrari να ταλαιπωρείται τόσο από την αξιοπιστία όσο και από τις εσωτερικές παθογένειές της.

Χρόνια τώρα η κουβέντα περιστρέφεται γύρω από το τι πρέπει να αλλάξει στο Μαρανέλο, προκειμένου η Ferrari να επιστρέψει στις επιτυχίες. Απάντηση, όμως, δεν βρίσκεται. Κι, αλήθεια, πόσο εύκολη είναι μια απάντηση; Καθόλου, μιας και η… εύκολη λύση θα ήταν να πάρουν… σκούπα και να αλλάξουν πρόσωπα. Όμως έχει ξαναγίνει στο παρελθόν, δίχως επιτυχία.

Στο δια ταύτα, η Ferrari κατάφερε μέσα σε μόλις μερικές εβδομάδες, να απολέσει την πρωτοπορία στους κατασκευαστές, εκεί όπου η Red Bull πανάξια φιγουράρει στην κορυφή της βαθμολογίας, να δει τον Leclerc από πρώτος στους οδηγούς να έχει… κατρακυλήσει στην τρίτη θέση, και την ίδια ώρα ο Verstappen με τον Perez να οδεύουν από νίκη σε νίκη, κάνοντας για τρίτη φορά φέτος  «1-2», στο Μπακού.

Και σαν να μην τους έφτανε αυτό των Ιταλών, ήρθε και το «3-4» της Mercedes με τον «κύριο σταθερό» George Russell και τον Lewis Hamilton να τον ακολουθεί, για να βάλει τους οκτάκις «παγκόσμιους» στη μάχη της δεύτερης θέσης! Μια Mercedes, η οποία διανύει τη χειρότερη σεζόν της από το 2014, με ένα κακό μονοθέσιο. Κι όμως, οι ατυχίες και τα λάθη της Ferrari την έβαλαν και πάλι στο «παιχνίδι»!