Ήταν και πάλι στη λάθος πλευρά…


Πάει κι αυτό… Το Γκραν Πρι της Σιγκαπούρης έχει περάσει για τα καλά στην ιστορία, έστω κι αν χρειάστηκε να περιμένουμε τρεις ώρες μετά τον αγώνα για να οριστικοποιηθεί μια καθ’ όλα δίκαιη νίκη του Sergio Perez.

Ο Μεξικάνος δεν είναι τυχαίο ότι επιλέχθηκε ως «οδηγός της ημέρας» με ποσοστό 22%. Ήταν αυτός που διαχειρίστηκε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις συνθήκες που διαμορφώθηκαν στην βρεγμένη διαδρομή του Marina Bay και είδε πρώτος την καρό σημαία να κυματίζει στον τερματισμό.

Επί της ουσίας, ο αγώνας της Σιγκαπούρης είχε κριθεί πριν καν ξεκινήσει. Ξέρετε, μερικές φορές η ιστορία σε διδάσκει πράγματα. Κι επειδή σύμπτωση επαναλαμβανόμενη παύει να είναι σύμπτωση, αυτό που συνέβη στον 17ο αγώνα της χρονιάς δεν μπορεί να είναι απλά τυχαίο ή συγκυριακό.

Γυρίζοντας τον χρόνο πέντε χρόνια πίσω, στο 2017, η Σιγκαπούρη μας είχε χαρίσει έναν άκρως ανατρεπτικό αγώνα. Όσοι δεν θυμούνται τα γεγονότα, και τότε είχε βρέξει πριν από τον αγώνα, η άσφαλτος ήταν νωπή και ο Max Verstappen εκκινώντας από τη δεύτερη θέση πετάχτηκε καλύτερα από τον poleman, Sebastian Vettel. Με τη διαφορά ότι ο ευρισκόμενος στο ακάθαρτο μέρος της πίστας, Kimi Raikkonen, εξαπέλυσε αμέσως επίθεση από την τέταρτη θέση, με συνέπεια να πάρει… παραμάζωμα τον Verstappen και παρ' ολίγον να έθετε εκτός αγώνα και τον Vettel.

Παρομοίως και φέτος, ο Perez από το «ακάθαρτο» μέρος της πίστας βρήκε σαφώς περισσότερη πρόσφυση από τον poleman Leclerc και δεν άφησε την ευκαιρία να πάει χαμένη, αφήνοντας… άγαλμα τον Μονεγάσκο, ο οποίος είδε το έργο του να γίνεται εξόχως δύσκολο πριν καν φτάσουν στην πρώτη στροφή της πίστας.

Ήταν πασιφανές πως ό,τι και να έκανε μετά ο Leclerc, δύσκολα θα του απέδιδε κάτι περισσότερο απ’ αυτό που εν τέλει εισέπραξε, ήτοι τη δεύτερη θέση που εν ολίγοις τον αφήνει και μαθηματικά εκτός διεκδίκησης του τίτλου.

Επί της ουσίας αποδείχθηκε πως στη Σιγκαπούρη όταν βρέχει είναι καλύτερο να βρίσκεσαι στην εσωτερική πλευρά της πίστας στην εκκίνηση. Δηλαδή εκεί όπου ήταν ο Perez (αλλά και ο Sainz), καθώς εκεί η πρόσφυση είναι σαφώς καλύτερη και οι πιθανότητες προσπέρασης αυξάνονται κατακόρυφα.

Υπό αυτό το πρίσμα, δυστυχώς γι’ αυτήν, αλλά η Ferrari βρισκόταν γι’ ακόμα μία φορά στη λάθος πλευρά…