«Κλειστόν λόγω... αντιπάλων»


ΠΑΕΙ ΚΙ ΑΥΤΟ… ΟΧΙ, ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΟΜΑΙ ΣΤΟ GRAND PRIX ΤΗΣ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗΣ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΕΡΑΣΕ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ. ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ, ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΠΕΜΠΤΟ ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΟ «1-2» ΤΗΣ MERCEDES, Η ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΚΑΤΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΓΙΑ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ FORMULA 1.

Όσο κι αν ψάξει κανείς δεν θα βρει άλλη ομάδα, η οποία να ξεκίνησε μια σεζόν έχοντας κάνει στους πρώτους πέντε αγώνες το «1-2» κι έχοντας χάσει μόλις τρεις βαθμούς! Κι αν είχαν καταφέρει ο Lewis Hamilton και ο Valtteri Bottas να πάρουν τους εξτρά πόντους του ταχύτερου γύρου σε Μπαχρέιν, Κίνα και Αζερμπαϊτζάν, τότε θα μιλούσαμε για «το απόλυτο 220».

Επιστροφή στην πρώτη πρόταση. Πάει κι αυτό… Στο Πρωτάθλημα των κατασκευαστών αναφέρομαι. Ειλικρινά, όσο ρομαντικά και να θέλει να αντιμετωπίσει κανείς την κατάσταση, όσο κι αν δεν θέλει να το παραδεχθεί, η «ωμή» αλήθεια είναι μία: όπως εξελίσσονται τα πράγματα φέτος και με την εικόνα των πρώτων πέντε αγώνων, η Mercedes για να χάσει το Πρωτάθλημα στους κατασκευαστές θα πρέπει να σταματήσει να… συμμετέχει στους αγώνες.

Η κατάσταση είναι απογοητευτική. Η Ferrari περίμενε πως το «πακέτο αναβάθμισης» της Βαρκελώνης θα έδινε σημαντική ώθηση στην ομάδα. Φευ… Η δημόσια παραδοχή μετά τον αγώνα στον Μονμελό πως η αναβάθμιση ήταν αποτυχημένη, ήταν απλά ακόμα μια «σφαλιάρα» για τη «σκουντερία». Στη Ferrari πληρώνουν τα λάθη τους γι’ ακόμα μία φορά. Αντί να «πατήσουν» στην περυσινή σεζόν, η οποία σε καμία περίπτωση δεν ήταν αποτυχημένη, και να «χτίσουν» κάτι ακόμα καλύτερο, τα γκρέμισαν όλα. Και τι κατάφεραν; Να επιστρέψουν σε εποχές αγωνιστικής ανεπάρκειας…

Η Red Bull από την πλευρά της, έχει ένα συγκεκριμένων δυνατοτήτων μονοθέσιο. Καλοσχεδιασμένο από τον Adrian Newey, όμως σε καμία περίπτωση πανίσχυρο, μολονότι κατά γενική ομολογία η Honda έχει προσφέρει στους Αυστριακούς έναν αξιόπιστο και αποδοτικό κινητήρα, η ισχύς του οποίου πλησιάζει πλέον αυτή των μονάδων ισχύος της Mercedes και της Ferrari. Ο Verstappen αξιοποιεί το 100% των δυνατοτήτων του μονοθεσίου, όμως είναι μόνος του, διότι ο Gasly ακόμα δεν έχει πείσει ότι είναι καλύτερος του Ricciardo.

Ο Ricciardo… Ακόμα ένας πολύ τίμιος πιλότος. Παλεύει με τα… θηρία, διότι, κακά τα ψέματα, το φετινό μονοθέσιο της Renault απέχει παρασάγγας απ’ αυτό που είχαν στο νου τους οι Γάλλοι όταν μετά στόμφου δήλωναν στο τέλος του 2018 ότι στόχος τους ήταν να μπουν «σφήνα» στην τριάδα Mercedes – Ferrari – Red Bull το 2019. Θέλει πολλή δουλειά η «κίτρινη τσαγιέρα» για να επιστρέψει σε υψηλό επίπεδο απόδοσης.

Πού καταλήγουμε λοιπόν; Στο ότι η Mercedes κυριαρχεί απόλυτα. Και μάλιστα δίχως να έχει φέρει και μεγάλο «πακέτο αναβάθμισης», σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της. Διερωτάται, λοιπόν, κανείς: τι θα συμβεί εάν και οι Γερμανοί αναβαθμίσουν περαιτέρω το μονοθέσιό τους;

Όπως κυλούν τα πράγματα πολύ φοβάμαι ότι τουλάχιστον σε ό,τι αφορά στη μάχη του τίτλου για τους κατασκευαστές, μέχρι τη διακοπή του καλοκαιριού έξω από τα γραφεία της Liberty Media θα κρεμάσουν ταμπελάκι που θα γράφει «Κλειστόν, λόγω… αντιπάλων». Εκτός κι αν γίνει το θαύμα που όλοι όσοι αγαπούν τη Formula 1, αναμένουν. Όμως, γίνονται θαύματα εν έτει 2019;

 

Υ.Γ.: Τουλάχιστον με τη φετινή απόδοσή του ο Bottas μας κάνει να αισιοδοξούμε πως θα δούμε μια μονομαχία στους οδηγούς, έστω και μεταξύ teammates. Απλά να αισιοδοξούμε, διότι στην πράξη δύσκολα οι Γερμανοί θα αφήσουν να επαναληφθεί το σκηνικό του 2016…