Μη σκοτώνετε αυτό που αγαπάμε…


Η έλλειψη ανταγωνισμού, οι αυστηρές ποινές, η παντοδύναμη Mercedes και η κακή εικόνα της Formula 1.

Δεν μπορώ να κρύψω τον έντονο προβληματισμό μου για τα όσα συμβαίνουν φέτος στη Formula 1. Η έλλειψη ανταγωνισμού ήταν το μεγάλο πρόβλημα του Πρωταθλήματος μέχρι και τον Καναδά. Η Mercedes είτε με, είτε χωρίς «party mode», ήταν απόλυτη κυρίαρχος σε όλους τους τομείς, μετατρέποντας τις (υποτιθέμενες) μάχες των τίτλων σε παραστάσεις για έναν ρόλο. Άντε, για δύο, εάν θεωρήσουμε πως πρωταγωνιστής δεν είναι μόνον ο Lewis Hamilton, αλλά εν μέρει και ο Valtteri Bottas.

Για να έρθει αυτή η –τουλάχιστον αυστηρή- απόφαση των αγωνοδικών στον Καναδά με την ποινή 5’’ που επέβαλαν στον Vettel, να μας… ξενερώσει τελείως. Στον μοναδικό αγώνα στον οποίον είδαμε πραγματικές μάχες ανάμεσα στον Γερμανό και τον Βρετανό, εκεί όπου πήγαμε κι εμείς να αναθαρρήσουμε λιγάκι θεωρώντας πως κάτι φαίνεται να αλλάζει, έρχονται αυτοί που θα έπρεπε να κόπτονται για τη βελτίωση της (κακής) εικόνας του φετινού Πρωταθλήματος, για να τινάξουν στον «αέρα» ό,τι με κόπο δημιουργούσαν εντός πίστας ο Hamilton με τον Vettel.

Από τη μία, λοιπόν, έχουμε τους αγωνοδίκες με τις αποφάσεις τους, οι οποίες πολλάκις κατά το (πρόσφατο) παρελθόν έχει αποδειχθεί ότι λαμβάνονται «με δύο μέτρα και δύο σταθμά» και με γνώμονα όχι καθαυτό το περιβόητο «βιβλίο των κανονισμών», αλλά με κρίση τη στιγμής, η οποία εν πολλοίς άπτεται της προσωπικότητας του εκάστοτε αγωνοδίκη.

Κι απ’ την άλλη έχεις τη Mercedes, η οποία στους πρώτους έξι αγώνες όχι απλά δεν είχε αντίπαλο, αλλά φρόντιζε με την απόδοση των μονοθεσίων της να… κόβει τα πόδια και όποιου προσπαθούσε να ορθώσει ανάστημα. Το αποτέλεσμα, πολύ κακό συνολικά για το σπορ.

Φαντάζομαι πως ακόμα κι αν στο τέλος της σεζόν η γερμανική ομάδα έχει πάρει τον τίτλο στους κατασκευαστές με 21 νίκες σε ισάριθμους αγώνες, ο Toto Wolff θα είναι έστω και ελάχιστα προβληματισμένος. Διότι όποιος πραγματικά αγαπά τη Formula 1 δεν μπορεί να χαίρεται με αυτό που παρακολουθούμε φέτος…