Μια βροχή θα μας σώσει; Μπα…


Μονακό και βροχή. Θα μπορούσε κανείς να κάνει λόγο για συνθήκη ιδανική, ώστε να δούμε έναν ανατρεπτικό αγώνα Formula 1. Ενδεχομένως να ίσχυε κάτι τέτοιο, εάν στην… εξίσωση δεν υπήρχε το όνομα του Max Verstappen.

Ο Ολλανδός έκανε… υγιεινό περίπατο στους στενούς δρόμους του Πριγκιπάτου, ακόμα και όταν η βροχή έκανε την εμφάνισή της, δημιουργώντας ιδιαίτερες συνθήκες, τις οποίες μόνον στο Μονακό μπορούμε να βιώσουμε.

Επί της ουσίας ο Verstappen έκανε ιδανική εκκίνηση, υπερασπίστηκε τη θέση του, δεν έδωσε στον Fernando Alonso τη δυνατότητα να τον προσπεράσει στην πρώτη στροφή κι από εκείνο το σημείο κι έπειτα τα πράγματα πήραν απλά τον… δρόμο τους.

Απολύτως δίκαιη η 39η νίκη του Verstappen στην καριέρα του στη Formula 1 και δεύτερη στο Μονακό, η οποία τον απομάκρυνε περαιτέρω από τους διώκτες του στη βαθμολογία, δίνοντάς του συνάμα ένα σημαντικό ψυχολογικό πλεονέκτημα κι έναντι του teammate του.

Ο Sergio Perez φρόντισε γι’ ακόμη μία φορά να απογοητεύσει άπαντες το Σάββατο με την έξοδο που είχε στο ξεκίνημα των κατατακτήριων, με συνέπεια να εκκινήσει τελευταίος και επί της ουσίας να περιοριστεί σε ρόλο… κομπάρσου στον πιο δύσκολο αγώνα της χρονιάς από πλευράς προσπεράσεων.

Σίγουρα δεν μπορούμε να μην κάνουμε ξεχωριστή αναφορά στον… νεαρό Fernando Alonso. Εντάξει, άπαντες αντιλαμβάνονται ότι στη φετινή εξαιρετική σεζόν της Aston Martin, το Μονακό φάνταζε ως η ιδανική ευκαιρία για την πολυπόθητη νίκη. Απέναντι σε αυτόν τον Verstappen, όμως, αυτή η δεύτερη θέση για τον Ισπανό δις Παγκόσμιο πρωταθλητή, μόνον κακό αποτέλεσμα δεν μπορεί να θεωρηθεί.

Πόσο συχνά, άλλωστε, ανεβαίνει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου τα τελευταία χρόνια ο Alonso; Σπανιότατα, μιας και η τελευταία δεύτερη θέση του πριν από τη φετινή στο Μονακό, ήταν πριν από σχεδόν μία… δεκαετία. Συγκεκριμένα ήταν στο ουγγρικό γκραν πρι του 2014, όταν ως πιλότος της Ferrari είχε τερματίσει πίσω από την Red Bull του Daniel Ricciardo! Έκτοτε ο Alonso είχε οκτώ τρίτες θέσεις, με τις μισές εξ αυτών να είναι στο ξεκίνημα της φετινής σεζόν!

Βεβαίως, δεν μπορεί να μην συνυπολογιστεί το λάθος της Aston Martin, η οποία ενώ έβρεχε στην πίστα, κάλεσε τον Ισπανό στα πιτ για… σλικ ελαστικά, την ώρα που όλοι οι οδηγοί περνούσαν στα ενδιάμεσα. Λάθος μεγάλο, το οποίο δεν κόστισε τη δεύτερη θέση στον Alonso λόγω της πολύ μεγάλης διαφοράς του από τους υπόλοιπους, όμως του στέρησε την ευκαιρία να πιέσει τον Ολλανδό, μιας και εκείνη τη στιγμή ο ρυθμός του ήταν πολύ καλός.

Μια και αναφερόμαστε στα… βάθρα, αυτό στο Μονακό ήταν μόλις το τρίτο στην καριέρα του Esteban Ocon στη Formula 1. Ευρισκόμενος αισίως στην έβδομη σεζόν του στη Formula 1, ο Γάλλος πιλότος της Alpine είχε έως τώρα μόλις δύο παρουσίες στο πόντιουμ των νικητών, με σημαντικότερη αυτή στην Ουγγαρία το 2021, όταν και είχε πάρει τη νίκη! Λίγους μήνες νωρίτερα, στον αγώνα του Σακχίρ στο Μπαχρείν τον Νοέμβριο του 2020, ο Ocon είχε ανέβει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου.

Να μην λησμονούμε, άλλωστε, ότι ο Ocon από το ξεκίνημα της καριέρας του, το 2016 στο Βέλγιο, όταν κλήθηκε να αντικαταστήσει τον αποπεμφθέντα από την manor Ryo Haryanto, παραδοσιακά οδηγεί «με την πλάτη στον τοίχο», μη γνωρίζοντας σε πολλές περιπτώσεις ποιο θα ήταν το μέλλον του στο σπορ, μιας και πλείστες οσες φορές αμφισβητήθηκε, ειδικά την πρώτη τριετία.

Πάμε και στη Ferrari. Για ακόμη μία φορά στη «σκουντερία» δεν μπόρεσαν να αντεπεξέλθουν στις αυξημένες απαιτήσεις ενός «ιδιαίτερους» αγώνα από πλευράς στρατηγικής. Προσπάθησαν να ακολουθήσουν μια διαφορετική λογική, περιμένοντας μια βροχή που… δεν ερχόταν για περισσότερους από 50 γύρους, με αποτέλεσμα όταν η βροχή εντέλει ήρθε, να… βραχυκυκλώσουν!

Ο Sainz με το λάθος που έκανε στο βρεγμένο έχασε την ευκαιρία να σημειώσει ένα αξιοπρεπές αποτέλεσμα στο Μονακό και να διεκδικήσει κάτι περισσότερο από τον teammate του, ο οποίος «πλήρωσε» αρκετά ακριβά την ποινή των τριών θέσεων στο grid που επιβλήθηκε για την παρεμπόδιση του Lando Norris στις κατατακτήριες του Σαββάτου. Ίσως σε άλλον αγώνα να μην έκανε τόση διαφορά μια τέτοια ποινή, όμως στο Μονακό οι λεπτομέρειες κρίνουν τα πάντα.

Υ.Γ.: Φάουλ από τους διοργανωτές ότι ξεκίνησε η ανάκρουση του Εθνικού Ύμνου της Ολλανδίας πριν ολοκληρωθεί η διαδικασία των απονομών των τροπαίων στους νικητές. Ειδικά για μια χώρα στην οποία το Πρωτόκολλο είναι πολύ σημαντικό, με Πριγκιπική Οικογένεια, ένα τέτοιο λάθος είναι επιεικώς απαράδεκτο.