Νισάφι…


Πάει κι αυτό… Ακόμα ένα γκραν πρι πέρασε στην ιστορία, απ’ αυτά που πολύ σύντομα θα τα έχουμε ξεχάσει για όσα συνέβησαν στο καθαρά αγωνιστικό κομμάτι κι ίσως τα θυμόμαστε για λίγο καιρό, για τα εξωαγωνιστικά. Σ’ αυτά, δηλαδή, που θα σταθούμε.

Φωτο: Pirelli

Γεγονός είναι πως από καθαρά αγωνιστικής άποψης δεν έχει κανείς να πει πολλά για τον αγώνα στη Τζέντα. Αφενός απλά αποδείχθηκε αυτό που γνωρίζουμε εδώ και καιρό, δηλαδή πως και στη Σαουδική Αραβία –όπως συνέβη και στο Μπαχρέιν και όπως θα συμβεί και στην Αυστραλία- η Red Bull δεν έχει αντίπαλο.

Όταν με τα σκληρά ελαστικά της Pirelli, η αυστριακή ομάδα είναι ενάμισι (!) δευτερόλεπτο ταχύτερη από οποιαδήποτε άλλη ομάδα, η κουβέντα δεν έχει νόημα να συνεχιστεί. Δεν είναι απαραιτήτως ότι οι άλλες ομάδες κάτι δεν κάνουν σωστά, όσο ότι η Red Bull τα έχει κάνει όλα πάρα πολύ σωστά.

Θαρρώ πως το εξωαγωνιστικό κομμάτι είναι αυτό που παρουσιάζει μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Κάπου έχει παραγίνει το κακό με τα αυτοκίνητα ασφαλείας. Χρόνια τώρα «φωνάζουμε» ότι γίνεται κατάχρηση της δυνατότητας να βγαίνει το safety car στην πίστα και ότι το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας κάλλιστα θα μπορούσε να δώσει πολλές «λύσεις», δίχως να αλλοιώνει την εικόνα ενός αγώνα.

Αυτό που έγινε στην Τζέντα, όμως, είναι πέραν πάσης λογικής. Είναι αδύνατον ένας πιλότος να μεριμνά ώστε να σταθμεύσει το μονοθέσιό του ακριβώς στην έξοδο διαφυγής, ένα μέτρο από τον γερανό, και κάποιος αγωνοδίκης ελαφρά τη καρδία να βγάζει το αυτοκίνητο στην πίστα και να αλλοιώνει την εικόνα του αγώνα.

Ο Stroll τα έκανε όλα παραπάνω από σωστά, γνωρίζοντας ενδεχομένως πως εάν έβγαινε εξαιτίας του το safety car στην πίστα, θα καταστρεφόταν ο αγώνας του teammate του, Fernando Alonso. Γι’ αυτό φρόντισε να πάει και να σταματήσει στο απόλυτα ασφαλές σημείο του σιρκουί.

Όμως κάποιος… φωστήρας από το race control, προφανώς δίχως να ζυγίσει τα πράγματα όπως έπρεπε, αποφάσισε να ανακατέψει δίχως λόγο την τράπουλα κι να εκμηδενίσει τις διαφορές που με κόπο είχαν «χτιστεί», σε μια πίστα στην οποία είναι πολύ δύσκολες οι «ανατροπές».

Ειλικρινά, είναι αδύνατον να αιτιολογηθεί αυτή η απόφαση και το πόσο λανθασμένη ήταν αποδεικνύεται από το γεγονός ότι η Formula 1 έσπευσε να διαρρεύσει την… αιτιολογία της λήψης της, σαν να χρειάζονταν να δικαιολογηθούν άρον άρον για κάτι που αποδεδειγμένα δεν είχε λογική.

Χρήσιμο θα ήταν, λοιπόν, η FIA να αναθεωρήσει το θέμα του αυτοκινήτου ασφαλείας, διότι πολύ σύντομα θα χαθεί η αξιοπιστία των αγωνοδικών και θα μιλάμε για περιπτώσεις ξεκάθαρης αλλοίωσης της ροής ενός αγώνα. Το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας δεν καθιερώθηκε για… πλάκα, αλλά για να δίνει λύσεις σε περιπτώσεις όπως αυτή στην Τζέντα, μολονότι η λογική λέει πως επί της ουσίας δεν χρειαζόταν ούτε καν VSC.

Κατά τα λοιπά, αν δεν υπάρξουν δραματικές αλλαγές άμεσα, είναι ζήτημα εάν μετά τη διακοπή του καλοκαιριού θα υπάρχει έστω κι ένας φίλος του σπορ, ο οποίος να εξακολουθεί να… αναζητά τον Πρωταθλητή του 2023. Θα τον γνωρίζουμε, θα είναι ο ίδιος που πήρε τον τίτλο και τα προηγούμενα δύο χρόνια και η Liberty Media θα αναζητά ματαίως τρόπους για να κρατήσει το κοινό «ζεστό».

Υ.Γ.: Για το... τσίρκο με την ποινή του Fernando Alonso, καλύτερα να μην πούμε το παραμικρό. Οι άνθρωποι εκτίθενται μόνοι τους. Καμία σωτηρία...