Ο «βασιλιάς» Checo και οι αντίθετοι βίοι στο Μαρανέλο


Το πρώτο αγωνιστικό τριήμερο της Formula 1 με το νέο αγωνιστικό format θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως επιτυχημένο, καθώς η αίσθηση που δημιουργήθηκε συνολικά στον κόσμο της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι πως οι αλλαγές που αποφασίστηκαν και υλοποιήθηκαν δημιούργησαν νέο ενδιαφέρον.

Είχαμε τονίσει και κατά την προηγούμενη διετία ότι η εισαγωγή και καθιέρωση των αγώνων σπριντ μόνον θετικά θα μπορούσε να επιδράσει στο Πρωτάθλημα, καθώς αυξάνεται κατακόρυφα το θέαμα κατά τη διάρκεια του τριημέρου, δίνοντας νέο ενδιαφέρον τόσο στην Παρασκευή όσο και στο Σάββατο.

Υπό ετούτο το πρίσμα, λοιπόν, το πρώτο… δείγμα του νέου format αφήνει γλυκιά γεύση, έχοντας φυσικά κατά νου ότι πάντοτε υπάρχουν περιθώρια περαιτέρω βελτίωσης, μιας και «εχθρός» του καλού είναι το καλύτερο!

Σε επίπεδο πιλότων, όμως, ποιοι ήταν αυτοί που «ξεχώρισαν» είτε θετικά, είτε αρνητικά, στο Μπακού;

Δεν χωρά αμφιβολία πως ο Sergio Perez ήταν ιδιαίτερα δυνατός από τα πρώτα μέτρα στο Μπακού, όπως αναμενόταν εκ των προτέρων. Ο Μεξικανός είναι πάντα δυνατός στα σιρκουί και το μόνο μελανό σημείο στο κατά τα άλλα σχεδόν τέλειο Σαββατοκύριακό του ήταν το γεγονός ότι νικήθηκε από τον team mate του στις κατατακτήριες της Παρασκευής. Και φυσικά είχε και την τύχη με το μέρος του στον αγώνα της Κυριακής, μένοντας στην πίστα την ώρα που ο Verstappen έκανε πιτ στοπ, δευτερόλεπτα πριν από την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα.

Ο Charles Leclerc έκανε ένα σχεδόν τέλειο Σαββατοκύριακο. Σε έναν γύρο, ο Leclerc απέδειξε πόσο ισχυρή είναι η SF23, κάτι το οποίο ο team mate δεν μπόρεσε να επαναλάβει. Οι οδηγοί της Red Bull ήταν σίγουρα πολύ γρήγοροι, το ήξερε και ο Leclerc, αλλά ο οδηγός της Ferrari εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο της συνθήκες, ανέβηκε δύο φορές στο πόντιουμ των νικητών και το μόνο ψεγάδι ήταν η επαφή με τις TechPro στο τέλος των κατατακτήριων δοκιμών.

Ο Lando Norris εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τη McLaren του αυτό το Σαββατοκύριακο. Ο νεαρός Βρετανός ήταν εντυπωσιακός στις κατατακτήριες, καθιστώντας τον τον καλύτερο οδηγό μετά τις τέσσερις κορυφαίες ομάδες αυτή τη στιγμή. Χρειάστηκε να κάνει υπομονή για λίγο, αλλά τελικά κατάφερε να περάσει τους Hulkenberg και Ocon. Το Σάββατο, ο Norris τερμάτισε χαμηλότερα από ό,τι ήλπιζε, αλλά αυτό οφειλόταν κυρίως στην λανθασμένη επιλογή να εκκινήσει με μαλακά ελαστικά.

Ο Fernando Alonso μπορεί να μην ανέβηκε στο βάθρο, εντούτοις ανταποκρίθηκε και με το παραπάνω στις αγωνιστικές απαιτήσεις, σε ένα Σαββατοκύριακο στο οποίο η Aston Martin είχε πολλά προβλήματα. Όχι μόνο η AMR23 δεν φάνηκε αρκετά κατάλληλη για αυτή την πίστα, αλλά ούτε το… DRS συνεργάστηκε. Αυτό δημιούργησε προβλήματα το Σάββατο, αλλά την Κυριακή ο Alonso πάλεψε για να τερματίσει σε μια αξιοπρεπή τέταρτη θέση.

Πάμε, τώρα, και σε αυτούς που παίρνουν… κάτω από τη βάση. Με πρώτον απ’ όλους τον Nyck De Vries. Ο Ολλανδός, όπως και όλοι οι άλλοι πρωτάρηδες, έχει το δικαίωμα να κάνει λάθη για να ξέρει πού είναι το όριο. ΚΙ ομολογουμένως έκανε λάθη αυτό το Σαββατοκύριακο. Τα πράγματα πήγαν στραβά κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων. Ο ίδιος ήθελε να αναλύσει τα δεδομένα πριν βγάλει κάποιο συμπέρασμα, αλλά η ομάδα ήταν σαφής: ο De Vries είχε φρενάρει πολύ αργά. Το Σάββατο άφησε λίγο χώρο στον team mate του στον αγώνα σπριντ, για να χτυπήσει αδέξια την Κυριακή στην εσωτερική πλευρά μιας στροφής. Ήταν δικό του λάθος, όπως αποκάλυψε στη συνέχεια, όμως ήταν πολύ αργά.

Ο Carlos Sainz μιλούσε με αυτοπεποίθηση στον Τύπο μετά από κάθε περίοδο. Δεν ήξερε πού πήγαν τα πράγματα στραβά, αλλά δεν μπόρεσε να τα ανατρέψει. Την Παρασκευή και το Σάββατο έκανε αρκετά λάθη αναζητώντας το όριο, ενώ κατά τη διάρκεια των αγώνων του έλειπε απλά η ταχύτητα.

Ο Pierre Gasly έπεσε στον τοίχο κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών, κάνοντας το Σαββατοκύριακό του πιο δύσκολο μετά από έναν καμένο κινητήρα στα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά. Το Σάββατο, ένα πρόβλημα με την εξάτμιση του μονοθεσίου του Γάλλου τον εμπόδισε να σημειώσει δεύτερο χρόνο στις κατατακτήριες του αγώνα σπριντ. Στους αγώνες, ανέβηκε ελαφρώς, αλλά ποτέ δεν πλησίασε τους βαθμούς.

Τέλος, ο Logan Sargeant έμεινε και αυτό το Σαββατοκύριακο πίσω από τον ομόσταβλό του, αλλά το μεγαλύτερο πρόβλημα γι’ αυτόν ήταν ότι έκανε πολλά λάθη. Αυτή τη φορά πήγε στραβά στο sprint shootout. Ως αποτέλεσμα, έχασε τον αγώνα σπριντ και συμμετείχε μόνον σε αυτόν της Κυριακής, δίχως ελπίδες διάκρισης.