Ψάξτε για τον δεύτερο…


Η τύχη, λένε, ευνοεί τους τολμηρούς. Ενδεχομένως και αυτούς που ξεπερνούν το όριο της… τόλμης, όπως ο Max Verstappen, στον οποίον το 2021 η τύχη χαμογέλασε, χαρίζοντάς του στον τελευταίο γύρο του τελευταίου αγώνα της σεζόν τον «παρθενικό» τίτλο του στη Formula 1.

Αν, όμως, το περυσινό Πρωτάθλημα είχε μεγάλη δόση… τύχης για τον Ολλανδό, το (διαφαινόμενο) φετινό θα είναι 100% αποτέλεσμα της ικανότητάς του. Άλλωστε ο Verstappen δίνει τη μία «παράσταση» μετά την άλλη και δεν υπάρχει πλέον κάποιος που να μπορεί να αμφισβητήσει πως σε τρεις μήνες θα είναι δις Παγκόσμιος Πρωταθλητής.

Επί βελγικού εδάφους, σε μια πίστα που θεωρείται από τις αγαπημένες του, ο Verstappen παρέδωσε μαθήματα Πρωταθλητισμού, εκκινώντας από την 14η θέση λόγω αλλαγής κινητήρα, οδηγώντας με προσοχή στους πρώτους γύρους για να αποφύγει τις… κακοτοπιές και κατακτώντας μια νίκη με διαφορά… μισού αιώνα από τον (δεύτερ) teammate του, Sergio Perez.

Ο Ολλανδός δεν είχε αντίπαλο. Είναι με διαφορά ο πιο σταθερός και πιο γρήγορος οδηγός του grid και καταφέρνει να παίρνει το απόλυτο από το μονοθέσιό του. Ένα μονοθέσιο που «εκινείτο πάνω σε ράγες», όπως χαρακτηριστικά τόνισε μετά τον θρίαμβό του στο Σπα. Ένα μονθέσιο με την υπογραφή του Adrian Newey, σαν κι αυτά που πριν μια δεκαετία οδήγησαν τον Sebastian Vettel σε τέσσερις σερί τίτλους.

Όπως εξελίσσονται τα πράγματα, δεν αποκλείεται πριν καν βγει ο Σεπτέμβριο, ο Verstappen να έχει κατακτήσει τον τίτλο, οδηγώντας συνάμα τη Red Bull στο (πολυπόθητο, γι’ αυτήν) Πρωτάθλημα των κατασκευαστών. Ο πρώτος μήνας του φθινοπώρου περιλαμβάνει τρεις αγώνες, σε Ολλανδία, Μόντσα και Σιγκαπούρη, με τον Verstappen να έχει ήδη ένα πλεονέκτημα 93 βαθμών έναντι του Perez και 98 του Leclerc.

Με πέντε αγώνες να είναι προγραμματισμένοι το δίμηνο Οκτωβρίου – Νοεμβρίου, σε Ιαπωνία, Ηνωμένες Πολιτείες, Μεξικό, Βραζιλία και Άμπου Ντάμπι, δεν είναι καθόλου απίθανό στη Σουζούκα ο Ολλανδός να ταξιδέψει με διαφορά τέτοια που θα του επιτρέπει απλά να κάνει… διαχείριση, έχοντας κατακτήσει και μαθηματικά τον τίτλο.

Συνάμα, το «1-2» στο Σπα ήταν ακόμα ένα βήμα επιστροφής στους τίτλους κατασκευαστών για τη Red Bull, η οποία έχει διαφορά που αγγίζει τους 120 βαθμούς από τη Ferrari. Η αυστριακή ομάδα παρουσιάζεται τη δεδομένη χρονική περίοδο «άτρωτη», έχοντας με διαφορά το πιο γρήγορο μονοθέσιο. Κι αν η αξιοπιστία δεν της γυρίσει την… πλάτη, θα επιστρέψει στους τίτλους, έπειτα από την οκταετία της Mercedes.

Μια και ο λόγος για τη Ferrari, για ακόμα έναν αγώνα φεύγουν με αρνητικό πρόσημο από την πίστα. Ο Sainz μετά κόπων και βασάνων τερμάτισε τρίτος, με τον Leclerc να πληρώνει ακριβά την απόφαση της ομάδας να του κάνει πιτ στοπ στο τέλος για να «κλέψει» τον βαθμό του ταχύτερου γύρου από τον Verstappen. Ο Μονεγάσκος όχι μόνον δεν έκανε ταχύτερο γύρο, αλλά βρέθηκε και με ποινή πέντε δευτερολέπτων, λόγω υπέρβασης του ορίου ταχύτητας στο πιτ λέιν. Τα λόγια περιττεύουον…