Σήκω φύγε μόνος σου!


Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Το να γράψει κανείς ακόμα ένα κείμενο για τον Max Verstappen, πιθανότατα δεν έχει απολύτως κανένα νόημα. Ο Ολλανδός έχει πατήσει… γκάζι και μόνον αν ο ίδιος το θελήσει, δεν θα… κατακτήσει το Πρωτάθλημα για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.

Το αυτό ισχύει και για τη Ferrari. Δεν έχει πλέον κανένα ενδιαφέρον να αναλύσει κανείς τα λάθη στρατηγικής και τις επιπόλαιες αποφάσεις της ιταλικής ομάδας, όπως επί παραδείγματι το πιτ στοπ του Leclerc στη Μόντσα. Και φυσικά δεν μπορεί να μπει κανείς στο… μυαλό του Binotto ή του Rueda.

Ευτυχώς, δηλαδή, που το γκραν πρι της Μόντσα είχε… θέμα. Και μάλιστα πολύ μεγάλο και λίαν ενδιαφέρον. Nyck de Vries, κυρίες και κύριοι. Από το… πουθενά, στο κόκπιτ του μονοθεσίου του ασθενούντος Alexander Albon και απευθείας στους… βαθμούς!

Αυτό που πέτυχε ο Ολλανδός στη Μόντσα πραγματικά είναι αξιομνημόνευτο. Οδηγώντας ένα μονοθέσιο από το οποίο καλά-καλά δεν μπορούσε να βγει, ο De Vries κατάφερε στον πρώτο αγώνα του στη Formula 1 να πάρει βαθμούς. Κι όχι οποιοδήποτε μονοθέσιο, αλλά αυτό της Williams, το οποίο μαθηματικά παραμένει γι’ ακόμη μία χρονιά το… χειρότερο του grid βάσει αποτελεσμάτων.

Ενδεχομένως η σύγκριση που ακολουθεί να μην είναι 100% δίκαιαη, είναι, όμως, ενδεικτική κάποιων πραγμάτων. Το 2019 ο George Russell έγινε πιλότος της Williams. Ο υπερταλαντούχος Βρετανός χρειάστηκε 48 αγώνες για να πάρει τους πρώτους βαθμούς του για λογαριασμό της Williams, καθώς ήταν όγδοος στην Ουγγαρία το 2021! Εξαιρείται, φυσικά, η παρουσία του ως αντικαταστάτης του νοσούντα από COVID-19, Lewis Hamilton, στην πίστα του Σακχίρ το 2020.

Ο Nicholas Latifi, πάλι, χρειάστηκε 27 αγώνες για να δει το όνομά του να ξεκολλά από την τελευταία θέση της βαθμολογίας, τερματίζοντας έβδομος στην Ουγγαρία (σύμπτωση!) το 2021. Όσο για τον Alex Albon, αυτός ήταν δέκατος στη Μελβούρνη φέτος, επομένως χρειάστηκε μόλις τρεις αγώνες για να πάρει τον πρώτο βαθμό του για την Williams.

Κι έρχεται ο De Vries για να αποδείξει ότι τα πάντα στη ζωή εξαρτώνται από τη δική σου αντίδραση την κατάλληλη στιγμή. Ο Ολλανδός άρπαξε και με τα δύο χέρια την ευκαιρία που του προσέφερε η ομάδα και έστειλε ξεκάθαρο μήνυμα ενόψει του 2023. Η λογική λέει ότι ο Jost Capito και οι συνεργάτες του μάλλον θα σταμάτησαν ήδη την αναζήτηση του πιλότου, ο οποίος το 2023 θα πλαισιώσει τον Albon στην ομάδα τους.

Το ερώτημα, όμως, είναι ένα: τί θα κάνει ο Latifi, ο οποίος είδε ακόμα και τον… υπηρεσιακό teammate του να τον προσπερνά στη βαθμολογία; Μήπως ήρθε η ώρα ο Καναδός να ανοίξει μόνος του την πόρτα της εξόδου και να αναζητήσει το μέλλον του ως οδηγός αγώνων, κάπου αλλού;