Σκοτσέζικο ντούς!


Τί σου είναι, τελικά, ο μηχανοκίνητος αθλητισμός… Εκεί που κάτι είναι υπέρ σου, μέσα σε μια στιγμή μπορεί να στραφεί εναντίον σου και να ανατρέψει όλα τα δεδομένα…

Πριν καλά-καλά περάσει μια εβδομάδα από τον –καταστροφικό για τη Ferrari- αγώνα του Αζερμπαϊτζάν, ήρθε μια άλλη «ανατροπή», αυτή τη φορά στο Μόντρεαλ, για να δημιουργήσει μια εντελώς νέα συνθήκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.

Η τέταρτη εγκατάλειψη για μονοθέσιο της red Bull φέτος εξαιτίας μηχανικού προβλήματος –«έσπασε» το κιβώτιο του Perez, όπως αποκάλυψε μετά τον αγώνα ο Dr. Helmut Marko- ήρθε για να θυμίσει στον Christian Horner και τους συνεργάτες του ότι το θέμα της αξιοπιστίας θα αποτελέσει τον ακρογωνιαίο λίθο της φετινής σεζόν.

Είναι πασιφανές ότι οι μηχανικοί των εταιριών που κατασκευάζουν μοτέρ, έχουν πιέσει στο όριό τους τις μονάδες ισχύος. Και με τον κανονισμό να είναι εξόχως «σφιχτός» όσον αφορά στον αριθμό των διαθέσιμων τμημάτων κάθε κινητήρα που μπορούν να χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια της σεζόν, είναι ξεκάθαρο ότι η αξιοπιστία μπορεί να κρίνει ακόμα και τον τίτλο.

Ένα πολύ σημαντικό ζητούμενο είναι η χρονική συγκυρία κατά την οποία θα προκύψει πρόβλημα. Η Ferrari είχε διπλή εγκατάλειψη στο Μπακού και μπόρεσε στον Καναδά, σε μια πίστα στην οποία είναι πιο εύκολες οι προσπεράσεις, να δημιουργήσει ένα «απόθεμα» κινητήρων για τον Leclerc. Ένα «απόθεμα» ιδιαίτερα σημαντικό για τους επόμενους (τουλάχιστον) έξι, ίσως και οκτώ, αγώνες.

Εάν το πιθανό πρόβλημα προκύψει, όμως, σε μια πίστα στην οποία οι προσπεράσεις γίνονται με το… σταγονόμετρο, τι θα συμβεί; Εκεί ίσως τα πράγματα να είναι πολύ πιο δύσκολα. Όλοι είδαμε τι έγινε στο Μόντρεαλ με τον (προτελευταίο) Leclerc, ο οποίος κάνοντας έναν εξαιρετικό αγώνα όχι μόνον τερμάτισε πέμπτος, αλλά πήρε και τον τίτλο του «Οδηγού της ημέρας».

Είναι παραπάνω από βέβαιο ότι με 13 αγώνες να απομένουν, θα δούμε πολλά μοτέρ να «σπάνε» και ακόμα περισσότερες ποινές να επιβάλλονται στους πιλότους. Όπως είναι πολύ πιθανό να ξαναδούμε την κατάσταση να αλλάζει και τη Ferrari να ανεβαίνει βαθμολογικά. Ιδιαίτερα εάν λυθεί το μείζων ζήτημα της τελικής ταχύτητας, το οποίο ξεκάθαρα «βασανίζει» φέτος την ιταλική ομάδα, δεν αποκλείεται να δούμε ανατροπές!