Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου…


Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ AUDI ΠΕΡΙ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟ ΤΟ DTM ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 2020 ΗΤΑΝ ΑΠΛΑ Η «ΤΑΦΟΠΛΑΚΑ» ΤΟΥ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΔΩ ΚΑΙ ΚΑΙΡΟ ΕΠΝΕΕ ΤΑ ΛΟΙΣΘΙΑ

Κάποιοι σίγουρα σοκαρίστηκαν. Για τους επαϊοντες, ωστόσο, ήταν απλά η επιβεβαίωση των φημών που κυκλοφορούσαν εδώ και αρκετούς μήνες κι ήθελαν την Audi να αποχαιρετά το γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού, το γνωστό σε όλους μας DTM. Μια απόφαση που αποτελεί και την «ταφόπλακα» της ιστορικής διοργάνωσης, μόλις δύο χρόνια πριν συμπληρώσει μισόν αιώνα «ζωής».

Όταν το 1972 διεξήχθη το πρώτο γερμανικό Πρωτάθλημα αυτοκινήτων, τα οποία βασίζονταν σε μοντέλα παραγωγής, το Deutsche Rennsport Meisterschaft, οι Γερμανοί πίστευαν πως είχαν βρει τον τρόπο να δημιουργήσουν μιαν άκρως ανταγωνιστική διοργάνωση, εφάμιλλη των Παγκοσμίων Πρωταθλημάτων της FIA.

Και δεν είχαν άδικο εκείνη την εποχή, μιας και στο γερμανικό Πρωτάθλημα συμμετείχαν όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας, όπως η Mercedes, η BMW, η Opel, η Porsche, αλλά και μάρκες με μεγάλη ιστορία στους αγώνες όπως η Ford και η Lancia.

Με το πέρασμα των χρόνων πολλά άλλαξαν.

Το DRM το 1984 μετονομάστηκε σε Deutsche Tourenwagen Meisterschaft, διατηρώντας την λάμψη και την αίγλη του και προσελκύοντας όλους τους μεγάλους κατασκευαστές της εποχής. Επικές ήταν οι μάχες ανάμεσα στις BMW, τις Mercedes, τα Audi και τα Opel, εν συνεχεία στο «παιχνίδι» μπήκαν κι άλλες μάρκες όπως η Volvo, η Ford, η Rover και η Alfa Romeo, η οποία το 1993 στέφθηκε και Πρωταθλήτρια. Για σκεφτείτε το: μια Ιταλία να κατακτά το γερμανικό Πρωτάθλημα τουρισμού!

Η σύγχρονη εποχή του DTM, δηλαδή από το 2000 μέχρι και τα μέσα της περασμένης δεκαετίας, ήταν ίσως η καλύτερη στην ιστορία του Πρωταθλήματος. Σπουδαίοι οδηγοί με Παγκόσμιους τίτλους όπως ο Mika Hakkinen, αλλά και ο David Coulthard, ο Bernd Schneider, ο Allan McNish, ο Jean Alesi, ο Heinz-Harald Frentzen, ο Ralf Schumacher, ο JJ Lehto, ο Pedro Lamy, ο Karl Wendlinger και ο Emanuele Pirro συμμετείχαν στο DTM< με τις μάχες να κόβουν την ανάσα.

Δεν ήταν, όμως, μόνον οι «Παγκόσμιοι», οι οποίοι έδιναν λάμψη στη διοργάνωση. Ήταν και οι ανερχόμενοι πιτσιρικάδες, αλλά και οι κυρίες του βολάν, μιας και το DTM ήταν από τις πρώτες διοργανώσεις στις οποίες συμμετείχαν επί ίσοις όροις γυναίκες και άνδρες. Ανάμεσά τους και η κυρία Suzie Stoddart, η μετέπειτα σύζυγος του Toto Wolff της Mercedes.

Όμως την τελευταία δεκαετία ξεκίνησε σταδιακά η φθίνουσα πορεία. Αρχικά ήταν η BMW αυτή που αποχώρησε, ώστε να επικεντρωθεί στη Formula 1. Όταν επέστρεψε η βαυαρική μάρκα το 2021, είχε ήδη αποχωρήσει η Opel, η οποία συμμετείχε στο DTM μέχρι το 2005. Η Mercedes έδινε το «παρών» κάθε χρόνο μέχρι και το 2018, όταν αποχώρησε ως εργοστασιακή ομάδα, παραμένοντας όμως με κάποιες ιδιωτικές συμμετοχές. Μόνον η Audi παρέμεινε πιστή όλα αυτά τα χρόνια. Μέχρι σήμερα, δηλαδή.

Διότι η ανακοίνωση της αποχώρησης της Audi από το DTM στο τέλος του 2020 αφήνει στη διοργάνωση μόνη της την BMW, μιας και η έτερη εργοστασιακή ομάδα, η Aston Martin περιορίζεται σε δευτερεύοντα ρόλο.

Το DTM «πεθαίνει». Ίσως και να έχει ήδη «πεθάνει» έπειτα από τούτη την εξέλιξη, μιας και είναι από δύσκολο έως αδύνατον να συνεχιστεί μία διοργάνωση μόνον με μία εργοστασιακή ομάδα. Για να είμαστε ακριβείς, πάντως, το DTM το «σκότωσε» η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Όταν δεν είσαι σε θέση να υποστηρίξεις ένα τόσο αξιόλογο Πρωτάθλημα μηχανοκίνητων που διοργανώνει η χώρα σου, τότε είσαι άξιος της μοίρας σου. Κι οι Γερμανοί έχουν «εγκληματίσει» απέναντι στον μηχανοκίνητο αθλητισμό τους. Άφησαν στο έλεός της τη Formula 1 κι έχασαν το γερμανικό γκραν πρι, ομάδα γερμανική επί της ουσίας δεν έχουν στη Formula 1 μιας όλα «τρέχουν» επί βρετανικού εδάφους στη Mercedes, η Volkswagen αποχώρησε μέσα σε μια νύχτα από το WRC κι ενώ ήταν Παγκόσμια πρωταθλήτρια, η Audi επίσης φεύγει από το DTM ενώ είναι Πρωταθλήτρια.

Κι έπειτα υπάρχουν κάποιοι που απορούν για τους λόγους για τους οποίους το γερμανικό motorsport έχει πάρει την… κάτω βόλτα και έχει μόνο έναν Γερμανό πιλότο στο grid της Formula 1, κανέναν στο WRC (με τα… χίλια ζόρια διατήρησαν το Ράλι Γερμανίας για το 2020) και φυσικά κανέναν αναβάτη στο MotoGP.

Όταν δεν έχεις ομάδες, πώς θα αναδείξεις ταλέντα;