Τρικυμία εν κρανίω…


Τελικά το πρόβλημα στη Ferrari μάλλον είναι μεγαλύτερο απ’ όσο φαίνεται… δια γυμνού οφθαλμού. Στη «σκουντερία» κατάφεραν να ξεπεράσουν τον… εαυτό τους στο Λε Καστελέ, κάνοντας το ένα λάθος μετά το άλλο και «χειραγωγώντας» εν πολλοίς το αποτέλεσμα της προσπάθειας των δύο οδηγών τους.

Κι αν στην περίπτωση του Charles Leclerc το μερίδιο ευθύνης για την εγκατάλειψη σε ακόμα έναν φετινό αγώνα φαίνεται να βαραίνει περισσότερο τον οδηγό, σε ό,τι αφορά στον Carlos Sainz, τα πράγματα είναι μάλλον πιο ξεκάθαρα.

«Ο φόβος φυλάει τα έρημα» λέει οι λαός μας και προφανώς υπό ακριβώς αυτόν τον φόβο μιας διπλής εγκατάλειψης κλήθηκε για ένα –φαινομενικό αχρείαστο- δεύτερο πιτ στοπ ο Ισπανός, την ώρα που έδειχνε να έχει το momentum ακόμα και για να ανέβει στο βάθρο των νικητών. Σε έναν αγώνα, στον οποίον βρέθηκε να εκκινεί από τη 19η θέση. Και δικαίωσε ψηφίστηκε ως «οδηγός της ημέρας», για την επική προσπάθειά του.

Ο πανικός είναι κακός σύμβουλος. Και στη Ferrari ήταν ξεκάθαρα σε… τρικυμία μετά το σοκ της εγκατάλειψης του Leclerc. Αρχικά ενημέρωσαν τον Sainz ότι του είχε επιβληθεί ποινή πέντε δευτερολέπτων stop and go, κάτι που απλά… δεν υπάρχει στον κανονισμό της Formula 1. Και χρειάστηκε ο ίδιος ο πιλότος, ο οποίος εκείνη τη στιγμή έδινε μεγάλη μάχη για να ανέβει στην κατάταξη, να τους διορθώσει και να τους πει ότι προφανώς η ποινή ήταν απλά πέντε δευτερόλεπτα στάσης στα πιτ, πριν από την επόμενη αλλαγή ελαστικών.

Η… αποθέωση της ασυνεννοησίας στο pit wall της ιταλικής ομάδας ήταν όταν αποφάσισαν να καλέσουν στα πιτ για αλλαγή ελαστικών τον Sainz, ενώ αυτός μονομαχούσε ρόδα-ρόδα με τον Perez! Κι αφού την έκανε την προσπέραση βάθρου ο Ισπανός, δύο γύρους μετά τον έβαλαν στα πιτ, «υποχρεώνοντάς» τον να μείνει εκτός βάθρου μολονότι η δυναμική του ήταν πολύ διαφορετική.

Στο δια ταύτα, ακόμα μία πολύ κακή Κυριακή για τη Ferrari έδωσε τον ευκαιρία στη Red Bull να ξεφύγει στη βαθμολογία των κατασκευαστών και συνάμα στη –σαφώς βελτιωμένη- Mercedes να πλησιάσει τους Ιταλούς, «απειλώντας» τους με «όπλο» την αξιοπιστία, η οποία και φέτος είναι κομβικής σημασίας.

Όσο για τον Leclerc, έχασε κι άλλο έδαφος στην μονομαχία του με τον Verstappen, «πληρώνοντας» τα λάθη του, τα οποία είναι αρκετά συχνά και –δυστυχώς γι’ αυτόν- του κοστίζουν πολύ. Τα περιθώρια στενεύουν, οι αγώνες μειώνονται και υπό την πίεση της διαρκούς βελτίωσης της Mercedes, αν η Ferrari δεν αντιδράσει άμεσα, τότε δεν αποκλείεται να τεθεί σε κίνδυνο ακόμα και η δεύτερη θέση στη βαθμολογία των κατασκευαστών.

Σε κάθε περίπτωση, στο Μαρανέλο αν θέλουν να κάνουν… διακοπές, θα πρέπει να βρουν τον τρόπο να πάρουν το μέγιστο από τον αγώνα της προσεχούς εβδομάδας στην Ουγγαρία, μια πίστα που θεωρητικά ταιριάζει στη Ferrari, καθώς δεν έχει μεγάλες ευθείες, σε αντίθεση με το Πολ Ρικάρ.