Η αυτόνομη οδήγηση στη Γερμανία


H ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΞΕΤΑΖΕΙ ΣΟΒΑΡΑ ΤΟ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΩΤΗ ΧΩΡΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΥΤΟΝΟΜΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ 4, ΝΟΜΟΘΕΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΠΛΑΙΣΙΟ.

Όπως έγινε γνωστό, τα στελέχη της γερμανικής κυβέρνησης δεν δέχονται άλλο τις αναβολές και την έλλειψη πρωτοβουλίας των μελών της Οικονομικής Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη («UNECE») ώστε να θεσμοθετήσουν το πλαίσιο για την πώληση οχημάτων με σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4 στη Γηραιά ήπειρο. Έτσι, προτίθενται να μελετήσουν έναν «οδικό χάρτη» και να νομοθετήσουν σχετικά, για να επιτρέπεται η πώληση οχημάτων αυτής της τεχνολογίας στη Γερμανία.

Μάλιστα, σύμφωνα με τις πληροφορίες, το σχετικό σχέδιο νόμου θα μπορεί να είναι έτοιμο έγκαιρα και να τεθεί προς έγκριση από τα μέλη της Ομοσπονδιακής Βουλής της χώρας εντός του πρώτου εξαμήνου του 2021, πριν αυτή διακόψει τις εργασίες της για τις καλοκαιρινές διακοπές της επόμενης χρονιάς.

Η προεργασία έχει ξεκινήσει ήδη και το προσχέδιο βρίσκεται στη διαδικασία διαβούλευσης με τους εμπλεκόμενους φορείς. Στόχος είναι να ληφθούν υπόψη όσο το δυνατόν περισσότεροι παράγοντες και να βρεθούν οι κατάλληλες λύσεις για τα όποια προβλήματα προκύψουν, ώστε να επιτρέπεται η δημιουργία και πώληση οχημάτων με σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4.

Να σημειώσουμε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχει θεσμοθετήσει κάποιο σχετικό νομικό πλαίσιο για τα οχήματα αυτόνομης οδήγησης. Έτσι, δεν υπάρχουν ορισμένοι κανόνες που να ισχύουν ενιαία στις χώρες-μέλη της Ε.Ε. Συνεπώς, η Γερμανία δύναται να νομοθετήσει σχετικά σε ό,τι αφορά στην ίδια.