Sports cars: 6 μοντέλα με manual κιβώτιο που πρέπει να οδηγήσεις!


Σε μια εποχή που η αυτόνομη οδήγηση, η ηλεκτροκίνηση και η πανσπερμία συστημάτων υποβοήθησης οδηγού είναι αυτά που συζητούν όλοι, υπάρχει ένα στοιχείο που, ακόμα, παραμένει το ιερό τοτέμ για όσους αγαπούν τη σπορ οδήγηση. Είναι το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.

  • 30/7/2022

Εξελιγμένο να μπορεί να διαχειριστεί πάμπολλα ηλεκτρονικά και ταυτόχρονα αυξημένες ιπποδυνάμεις, το μηχανικό κιβώτιο συνιστά ακόμα λόγος αγοράς ενός σπορ αυτοκινήτου. Επιλέξαμε για την περίσταση νέα, σπορ μοντέλα που αντιστέκονται στην εποχή του αυτοματισμού και θα δούμε σύντομα (ή βλέπουμε ήδη) να κυκλοφορούν.

Toyota GR Supra

«Οι πελάτες και οι φίλοι της Toyota GAZOO Racing μίλησαν και εμείς τους ακούσαμε.» Με αυτήν τη φράση, τα στελέχη της ιαπωνικής εταιρείας μάς προϊδεάζουν για τη δημιουργία της έκδοσης με χειροκίνητο κιβώτιο για την GR Supra. Η τρέχουσα γενιά του μοντέλου της Toyota, η πέμπτη κατά σειρά ως τώρα, παρουσιάστηκε το 2019 και δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την BMW (για την οποία προέκυψε η νέα Z4). Ουσιαστικά, τα μηχανικά μέρη τής GR Supra είναι ίδια με αυτά που χρησιμοποιεί στο δικό της μοντέλο η βαυαρική εταιρεία κάτι που σημαίνει ότι η Toyota GR Supra διαθέτει και το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων της ZF.

Αυτό ισχύει τόσο στην έκδοσή της με τον 3λιτρο κινητήρα της BMW με τους 340 PS, όσο και σε αυτή με τον 2λιτρο των 258 PS. Όμως, οι φίλοι της GR Supra δεν είδαν ποτέ με καλό μάτι το γεγονός να υπάρχουν τα μηχανικά μέρη της γερμανικής εταιρείας στο αγαπημένο τους όχημα και όχι αυτά της Toyota, οπότε η μάρκα έπραξε το αυτονόητο: ένα νέο κιβώτιο ταχυτήτων, μαζί με έναν νέο συμπλέκτη έχει σχεδιαστεί ειδικά για να ταιριάζει στα χαρακτηριστικά ισχύος και ροπής του κινητήρα των 3,0 lt. Η ομάδα μηχανικών μπόρεσε να τροποποιήσει το υπάρχον κέλυφος του κιβωτίου ταχυτήτων, τον άξονα μετάδοσης κίνησης και το σετ ταχυτήτων και να αφαιρέσει στοιχεία που δεν απαιτούνταν, όπως το πακέτο μείωσης θορύβου, το οποίο μείωσε περαιτέρω το βάρος. Στην καρδιά του κιβωτίου ταχυτήτων βρίσκεται ένας νέος συμπλέκτης με μεγαλύτερη διάμετρο και ενισχυμένο ελατήριο διαφράγματος.

Με μεγαλύτερη επιφάνεια τριβής και ισχυρότερο ελατήριο, αυτό το νέο εξάρτημα έχει την ικανότητα υψηλής απόδοσης, κατάλληλη για χρήση με τον κινητήρα υψηλής ροπής του GR Supra. Από την άλλη, υπάρχει το πρόγραμμα iMT που χρησιμοποιεί ένα έξυπνο σύστημα ελέγχου προγραμματισμένο με νέο λογισμικό που δίνει προτεραιότητα στις σπορ επιδόσεις. Κατά την αλλαγή ταχύτητας, οι παράμετροι ρυθμίζονται για να βελτιστοποιούν τη ροπή του κινητήρα τη στιγμή της εμπλοκής και της απελευθέρωσης του συμπλέκτη. Το iMT έχει οριστεί ως προεπιλογή, αλλά μπορεί να απενεργοποιηθεί στη λειτουργία Sport, εάν το προτιμά ο οδηγός. Για να αποφευχθεί μια ράθυμη εκκίνηση και μια αίσθηση χαμηλής επιτάχυνσης, η τελική σχέση μετάδοσης μειώθηκε, από 3,15 (στο αυτόματο GR Supra) σε 3,46. Το αποτέλεσμα είναι η σπορ απόκριση και η σωστή κλιμάκωση για τις επιδόσεις που απαιτεί ένα σπορ αυτοκίνητο. Η GR Supra με το μηχανικό κιβώτιο θα είναι έτοιμη μέσα στη χρονιά. 

Τιμή: Από 67.510 ευρώ

ToyotaGR 86

O εκπρόσωπος της Toyota στην κατηγορία των compact σπορ κουπέ έχει την υπογραφή της Gazoo Racing και στενή μηχανολογική συγγένεια με το Subaru BRZ. Πισωκίνητα και με boxer κινητήρες, τα δύο ιαπωνικά κουπέ δεν θα μπορούσαν να μην έχουν το κλασικό μηχανικό κιβώτιο. Ο 4κύλινδρος flat-four των 2,4 lt του GR 86 αποδίδει 235 PS και 250 Nm ροπής.

Το σημαντικό, όμως, είναι το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των 6 σχέσεων που προσφέρεται ως στάνταρ επιλογή, ενώ το 6άρι αυτόματο κιβώτιο υπάρχει ως προαιρετική επιλογή. Η μετάδοση της κίνησης περνά στον πίσω άξονα, ενισχύοντας την old school λογική και το βάρος δεν ξεπερνά τα 1.270 kg. Όπως και ο προκάτοχός του, το GR 86 έχει δύο μικρά πίσω καθίσματα που μπορούν να διπλώσουν για να επεκτείνουν το πορτμπαγκάζ. Η Toyota αναφέρει ότι το νέο αυτοκίνητο μπορεί να χωρέσει ένα σετ τεσσάρων ελαστικών με τα καθίσματα αναδιπλωμένα, όπως και το παλιό μοντέλο. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και υπάρχει η οθόνη ψυχαγωγίας 8,0 ‘’ στο κέντρο του ταμπλώ που δίνει έναν μοντέρνο τόνο στην κατασκευή. Αμφότερα ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό, όπως και το Apple Car Play και το Android Auto.

Τιμή: Κ.Π.

Porsche 911 Sport Classic

Συνεχίζοντας την παράδοση της σειράς Classic από το 2009 με την τότε γενιά να βασίζεται στην 997, η 911 Sport Classic τού σήμερα βασίστηκε στη  σύγχρονη 992 και είναι, όπως πάντα, εμπνευσμένη από το αρχέτυπο 911 Carrera RS 2.7 του 1972.Το φαρδύ αμάξωμα που παρέρχεται από την 911 Turbo, μια σταθερή πίσω αεροτομή στο στυλ της θρυλικής «Ducktail» Carrera RS 2.7, καθώς και η αποκλειστική γκρι βαφή με διπλές ρίγες δίνουν το ρετρό στοιχείο, όπως και η οροφή με την εντυπωσιακή δυναμική εσοχή της, που συστήνει ένα άλλο μοναδικό χαρακτηριστικό της 911 Sport Classic.

Ο 3,7 lt, διπλός turbo, flat-six κινητήρας μεταδίδει την ισχύ των 550 PS στον δρόμο μόνο μέσω των πίσω τροχών. Σε συνδυασμό με το επτατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, η νέα 911 Sport Classic μπορεί να υπερηφανεύεται ότι είναι η πιο ισχυρή χειροκίνητη 911 όλων των εποχών.Toχειροκίνητο κιβώτιο 7 σχέσεων  περιλαμβάνει σφόνδυλο διπλής μάζας και συνδυάζεται με το πακέτο Sport  Chrono που παραδοσιακά περιλαμβάνει αναλογικό και ψηφιακό χρονογράφο για μετρήσεις γυρολόγιου, διακόπτη Sportστο τιμόνι, revmatching  και, μεταξύ άλλων, Porsche Torque Vectoring  (PTV) στάνταρ με μηχανικό κλείδωμα πίσω διαφορικού.

Τιμή: Από 402.700 ευρώ

BMWM3/M4

Οι «απλές»BMW Μ3 και Μ4, δηλαδή όχι οι Competition εκδόσεις, είναι και ο μόνος τρόπος για να αποκτήσουμε μία manual Μ3/Μ4 σήμερα. Ο 3λιτρος twin turbo 6κύλινδρος σε σειρά έχει ελάχιστα μικρότερη ιπποδύναμη από τις Competition εκδόσεις (480 έναντι 510 PS) και χαμηλότερη ροπή (550 από 650 Nm). Το μηχανικό κιβώτιο δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να παραμετροποιήσει το shift assistant. Ασχέτως του οδηγικού mode που έχει επιλέξει, έχει τη δυνατότητα να ορίσει, μέσω της κεντρικής οθόνης, την ενεργοποίηση ή όχι του rev-match.

Ο ίδιος ο επιλογέας διαθέτει διπλή στήριξη, τόσο στο αμάξωμα, όσο και στο ίδιο το κιβώτιο, ώστε να προσφέρει τη βέλτιστη δυνατή ακαμψία και αίσθηση. Και, φυσικά, έχει ρυθμιστεί κατάλληλα η διαδρομή του, όπως και η δύναμη που απαιτείται να ασκήσει ο οδηγός για τη λειτουργία του. Αναφορικά με το κιβώτιο, διαθέτει σύστημα λίπανσης ξηρού κάρτερ, έτσι ώστε να μην παρουσιάζονται προβλήματα, ακόμα και σε παρατεταμένη χρήση εντός πίστας. Όσο για τις επιδόσεις; Τόσο η Μ3 όσο και η M4 πετυχαίνουν ένα 0-100 km/h σε μόλις 4,2 sec και τελική στο πρόγραμμα χωρίς περιοριστή στα 290 km/h.

Τιμή: Από 123.400 ευρώ

Porsche 718 Cayman GT4

H 718 Cayman GT4 ενσαρκώνει όλη τη φιλοσοφία της φίρμας από το Zuffenhausen στο ένα νούμερο μικρότερο σασί από το κλασικό της 911. Και ενώ στις ισχυρότερες εκδόσεις με το πρόθεμα GT4 RS και GT4 RS Clubsport που παρουσιάστηκαν πριν από λίγους μήνες έχει αποκλειστικά διαθέσιμο το 7τάχυτο διπλοσύμπλεκτο αυτόματο κιβώτιο PDK της Porsche, η κανονική 718 Cayman GT4 μένει πιστή στο παραδοσιακό χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων με σφόνδυλο διπλής μάζας.  

Εδώ, ο flat-six είναι 6κύλινδρος και ατμοσφαιρικός με χωρητικότητα 4.000 cc και μέγιστη ισχύ 420 PS. Η δύναμη και η ροπή των 420 Nm περνούν αποκλειστικά στους πίσω τροχούς προσφέροντας 0-100 km/h σε μόλις 4,4 sec και μια τελική στα 304 km/h.

Τιμή: Από 143.900 ευρώ

Lotus Emira

Μπορεί να πρόκειται για το κύκνειο άσμα των βενζινοκίνητων Lotus, και η νέα Emira ήρθε να δώσει τον καλύτερο της εαυτό. Με κινητήρες από την Toyota και τη Mercedes-AMG, αλουμινένιο πλαίσιο και σύγχρονες τεχνολογικές πολυτέλειες στο εσωτερικό. Η νέα Emira είναι ίσως η τελευταία μη «ηλεκτρισμένη» Lotus και ακολουθεί πιστά τη συνταγή των σπορ αυτοκινήτων της βρετανικής εταιρείας. Είναι ένα κεντρομήχανο σπορ κουπέ με κίνηση στους πίσω τροχούς και βασίζεται σε μία νέα έκδοση του αλουμινένιου πλαισίου της Lotus. Έχει σχεδόν τις ίδιες διαστάσεις με την Evora και ακριβώς ίδιο μεταξόνιο στα 2.575 mm.

O υπερτροφοδοτούμενος 4κύλινδρος κινητήρας των 2,0 lt προέρχεται από τη Mercedes-AMG, όπου αποδίδει 302 PS. Ωστόσο, οι εκτεταμένες αλλαγές, όπως το νέο σύστημα εισαγωγής αέρα, η νέα εξάτμιση και άλλα βοηθούν στην αύξηση της ισχύος στους 360 PS. Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω του 7τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη της AMG.

Όμως, υπάρχει ακόμα μία επιλογή για τους θιασώτες των χειροκίνητων κιβωτίων. Αν θέλετε κάτι παραπάνω σε δύναμη και με καταγωγή από την Ιαπωνία, η Lotus προσφέρει επίσης έναν V6 των 3,5 lt. Αυτό είναι ουσιαστικά το ίδιο υπερτροφοδοτούμενο V6 σύνολο που προέρχεται από την Toyota και εξοπλίζει τις Exige και Evora εδώ και πολλά χρόνια. Είναι διαθέσιμο με δυνατότητα επιλογής 6τάχυτων χειροκίνητων ή 6τάχυτων αυτόματων κιβωτίων, η Lotus αναφέρει ότι παράγει 400 PS.

Οπτικά, η Emira, της οποίας το όνομα, σύμφωνα με τον Lotus, μεταφράζεται ως «ηγέτης» σε κάποια μη καθορισμένη αρχαία γλώσσα, είναι εμπνευσμένη από την επερχόμενη πλήρως ηλεκτρική Evija. Το αμάξωμα από fiberglass διαθέτει «κομμένα» τμήματα στο καπό στο στυλ της Evija, και οι δύο εισαγωγές αέρα μπροστά από τους πίσω τροχούς, και οι διπλοί αεραγωγοί στο πίσω μέρος κάτω από τα πίσω φώτα παραπέμπουν στην εμφάνιση της θρυλικής Lotus των 1.973 PS. Και στις δύο εκδόσεις της νέας Lotus Emira ο κινητήρας είναι εγκατεστημένος στο κέντρο του αμαξώματος των 1.405 kg, ενώ η κίνηση μεταφέρεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς.

Τιμή: Αναμένεται