Ford Focus SW: Πώς τα καταφέρνει το μικρομεσαίο station wagon;


Μπορεί στην Ελλάδα τα station wagon μοντέλα να μην είναι δημοφιλή, ωστόσο στην υπόλοιπη Ευρώπη είναι εδώ και χρόνια το... «πρώτο βιολί» των εταιρειών. Η νέα γενιά του Ford Focus SW είναι δυνατή σε πολλούς τομείς.

 
  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: FORD
  • 15/11/2018

Τα station wagon αποσπούν στη γερμανική αγορά το 75% των πωλήσεων σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του ίδιου μοντέλου! Πουθενά αλλού στην Ευρώπη δεν προχώρησαν οι αγοραστές του Focus τόσο συχνά στην αγορά της SW έκδοσης. Αυτό σημαίνει ότι κάτι ανάλογο αναμένεται στο μέλλον, καθώς το νέο Focus SW έχει βελτιωθεί σε μεγάλο βαθμό. Όχι μόνο προσφέρει μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους και πιο ογκώδη χώρο αποσκευών, αλλά προσφέρει και κάποιες πρακτικές λύσεις στις λεπτομέρειες, που ο προκάτοχός του είχε αμελήσει.

Γι’ αυτό ανοίγουμε την πίσω πόρτα. Αυτό γίνεται πλέον -κατόπιν παραγγελίας- με την κίνηση του ποδιού του χρήστη κάτω από τον προφυλακτήρα. Έτσι, η πόρτα ανοίγει με τη βοήθεια ηλεκτρομηχανισμού και φτάνει τόσο ψηλά, που ακόμα και οι ψηλοί δε θα χτυπήσουν το κεφάλι τους. Η πόρτα απελευθερώνει ένα ευρύ άνοιγμα με χαμηλό ύψος φόρτωσης. Οι θόλοι των πίσω τροχών προεξέχουν πλευρικά μόνο ελάχιστα μέσα στο χώρο των αποσκευών.

Εμφανώς μεγαλύτερος χώρος αποσκευών σε σχέση με έως σήμερα

Το απόλυτα εύχρηστο SW; Όχι τελείως. Αντί για μια πρακτικά διαιρούμενη πλάτη σε ποσοστό 40/20/40, η Ford παρέχει ως επιλογή μόνο ένα μικρό πέρασμα μεταξύ χώρου αποσκευών και εσωτερικού. Επίσης, το κάθισμα του συνοδηγού δεν «ξαπλώνει» τελείως, το δίχτυ ασφαλείας διατίθεται με επιπλέον χρέωση. Σε ό,τι αφορά τους διαθέσιμους όγκους φόρτωσης, αυτοί είναι σημαντικά μεγαλύτεροι σε σχέση με της προηγούμενης γενιάς. 1.653 είναι τα συνολικά lt. (608 lt. είναι κατ’ ελάχιστο, συνυπολογίζοντας και το kit επισκευής ελαστικών), ενώ στο προηγούμενο FocusSW ήταν από 490 έως 1.516 lt. Μέγιστο βάρος φορτίου: έως 546 kg.

Το Focus SW έχει και μεγαλύτερες διαστάσεις, ειδικά σε μήκος. Είναι μακρύτερο κατά περισσότερο από 10 cm, φτάνοντας τα 4,67 m, ενώ οι άξονες απέχουν πλέον μεταξύ τους κατά 5,2 cm πιο μακριά. Απ’ όλες τις αλλαγές ωφελείται ο διαθέσιμος χώρος για τους πίσω επιβάτες. Οι ψηλοί επιβάτες αντιμετωπίζουν μόνο περιορισμούς στο κεφάλι και στα πόδια, όταν υπάρχει πανοραμική οροφή ή ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού.

Ισχυρός κινητήρας, επιθετική οδική συμπεριφορά

Το Ford Focus SW θα είναι διαθέσιμο με το βενζινοκινητήρα των 1,5 lt., ισχύος 182 PS στην πολυτελή έκδοση Vignale και στη σπορ ST-Line. Εδώ, το Focus SW ωθείται προς τα εμπρός από έναν τρικύλινδρο turbo με απενεργοποίηση κυλίνδρων, με την ενεργοποίηση και την απενεργοποίηση να γίνονται ανεπαίσθητα.

Το FocusSW όχι μόνο κινείται γρήγορα, αλλά στρίβει και με χάρη στις στροφές, κατευθυνόμενο από ένα όχι πολύ ευαίσθητο σύστημα διεύθυνσης. Σε αντίθεση με το hatchback, το SW είναι εξοπλισμένο με έναν πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων, ο οποίος συνδέεται μέσω ενός μονωμένου πλαισίου με το πιο άκαμπτο αμάξωμα. Έτσι, το SW αντιδρά καλύτερα, ακόμα και στη σφικτή ST-Line εκδοχή. Για το Focus SW δεν είναι διαθέσιμο ένα σύστημα ελέγχου των αμορτισέρ, όπως συμβαίνει με το hatchback.

Μέσα στο 2019 θα ακολουθήσει η Active εκδοχή του Focus SW, που θα έχει και αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Από την άλλη πλευρά, είναι σίγουρο ότι δε θα υπάρξει αμιγώς ηλεκτροκίνητο Focus. Αντ’ αυτού, θα δούμε μία mild-hybrid έκδοση, που προβλέπεται για το 2020.