Tharu, Tayron & Power Family SUV


Η VW κάνει μέχρι το 2020 μια μεγάλη επίθεση με SUV στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά για την εταιρεία που εδρεύει στο Wolfsburg. Επίσης, η Volkswagen πούλησε το 2017 3,2 από τα 6,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα που πωλήθηκαν παγκοσμίως για λογαριασμό της στην Κίνα. Τώρα τα μοντέλα Tayron και Tharu παρουσιάστηκαν στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Guangzhou.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 19/11/2018

Στο πλαίσιο της πρεμιέρας του VW Touareg, που διατίθεται και στην Κίνα, η Volkswagen ανακοίνωσε 12 νέα SUV και παρουσίασε δύο μοντέλα ως πρωτότυπα.

Το PowerfulFamilySUV ως μικρός αδερφός του Terramont

Η VW θα παρουσιάσει στο άμεσο μέλλον το σπορ SUV με το όνομα Tayron -όνομα που αποτελείται από τις αγγλικές λέξεις "Tiger" και "Iron"- και το "Powerful Family SUV", το οποίο απευθύνεται σε οικογένειες. Το τελευταίο παράγεται από την SAIC VW στην Κίνα και λέγεται ότι είναι μια εναλλακτική λύση χαμηλού κόστους για το VW Terramont, την κινεζική εκδοχή του αμερικανικού Atlas.

Το PowerFamilySUV έρχεται ως μικρός αδελφός του Terramont χωρίς τρίτη σειρά θέσεων και λίγο μικρότερο. Όχι μόνο στη γραμμή παραθύρων μπορεί να δει κανείς σε αυτό το νέο μοντέλο ότι το SEAT Ateca που πωλείται στην Ευρώπη έχει επικείμενη μια παγκόσμια σταδιοδρομία υπό τη σημαία της VW. Από πλευράς μηχανικών συνόλων, προγραμματίζεται για το SAIC SUV η κατασκευή ενός υβριδικού συστήματος σε συνδυασμό με τετρακύλινδρους βενζινοκινητήρες.

TayronSUV, όπως ένα AudiQ5

Αυτό το πακέτο κίνησης, που βασίζεται στην πλατφόρμα MQB, θα το υιοθετήσει επίσης το SUVTayron, το οποίο είναι πιο σπορ και στιλιστικά παραπέμπει στο AudiQ5, διαθέτει περισσότερα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και θα έχει υψηλότερη τιμή σε σχέση με το FamilySUV. Αυτό το μοντέλο θα μπορούσε να έρθει και στην Ευρώπη και να αποτελέσει φθηνότερη εναλλακτική λύση για το Touareg. Το SUV Tayron κατασκευάζεται από το δεύτερο συνεργάτη της VW, τη FAW, η οποία κατασκευάζει ήδη και το T-Roc στην Κίνα.

Ένα άλλο μοντέλο της SAIC VW θα είναι ένα "Volks-SUV", που κατασκευάζεται ήδη από τον Αύγουστο του 2018. Θα διατίθεται κάτω από το Tiguan στην Κίνα και αργότερα επίσης στη Νότια Αμερική και ενδεχομένως στις ΗΠΑ. Όπως ανακοίνωσε η Volkswagen στην ετήσια συνέντευξη Τύπου, ο στόχος πωλήσεων για το “Tharu” των 4,50 m είναι 400.000 μονάδες ανά έτος παγκοσμίως. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της μάρκας VW, Herbert Diess, το μοντέλο δε θα πρέπει να εξυπηρετεί μόνο την αυξανόμενη ζήτηση για μικρά SUV και μοντέλα crossover, αλλά και να βοηθήσει το εμπορικό σήμα να πληροί τις προδιαγραφές για τα ολοένα και πιο αυστηρά όρια εκπομπών CO2 σε μεμονωμένες χώρες.

Το Tharu θα είναι το πρώτο μοντέλο εξαγωγής της VW από την Κίνα

Από τις αρχές του 2020, η παραγωγή θα ξεκινήσει στο Μεξικό, τη Ρωσία και την Αργεντινή. Από το Μεξικό, το μικρό SUV θα εξάγεται στη συνέχεια στις ΗΠΑ. Ωστόσο, δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα γι' αυτό. Με το VW Tharu, το οποίο θα φέρει διαφορετικό όνομα ανάλογα με την αγορά, η VW εξαγάγει για πρώτη φορά ένα όχημα, που εξελίχθηκε στην Κίνα, σε άλλες αγορές. Αυτό θα έπρεπε αρχικά να είναι το VW Phideon, το οποίο παρουσιάστηκε το 2016 στην Κίνα. Ωστόσο, εκτός της Κίνας, το μοντέλο δεν είχε την απαιτούμενη ζήτηση.

Από πλευράς σχεδίασης, το VW Tharu θα παραμένει, φυσικά, πιστό στο στιλ της εταιρείας από το Wolfsburg. Και αυτό θα βασίζεται στο πλαίσιο MQB και φιγουράρει με το σύστημα προστασίας έναντι της ενσφηνώσεως κάτω από το προπορευόμενο όχημα, την υψηλότερη ανάρτηση και τη γρίλια με στρώμα χρωμίου που συνδέει τους τετράγωνους προβολείς. Στην πλάγια όψη μπορεί να δει κανείς κάποια χαρακτηριστικά φουσκώματα, μια στενότερη ζώνη πίσω παραθύρου και βάσεις οροφής. Για την ευρωπαϊκή αγορά, ωστόσο, δεν προβλέπεται, αφού τελικά εκεί το T-Roc γεμίζει το χώρο κάτω από το Tiguan. Εκτός από το προαναφερθέν SUV, στην Κίνα θα υπάρξουν ακόμη το νέο Lavida, το Passat NMS (New Midsize Sedan) και το νέο Bora.