VW Golf: Έτσι θα είναι η επόμενη γενιά του


Με την αλλαγή της γενιάς του το 2019 το νέο Golf θα διαφοροποιείται σε μεγάλο βαθμό από το προκάτοχο μοντέλο. Τεχνολογικά, το νέο Golf εξελίσσεται έτσι ώστε να γίνει το Passat της μικρομεσαίας κατηγορίας. Τι σχεδιάζει η VW για την 8η γενιά του Golf;

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 2/11/2018

Για να θυμηθούμε: Το 2012 ήρθε στην αγορά το VW Golf VII, το οποίο ήταν το πρώτο VW, που βασίστηκε στην πλατφόρμα MQB.Σε αυτήν υπερευέλικτη αρχιτεκτονική θα βασιστούν μελλοντικά όλα τα μοντέλα από το Polo ως το Passat, αλλά και όλες οι εκδόσεις τους. Η ενοποίηση διαφορετικών τομέων, όπως κινητήρες, ανάρτηση, συστήματα υποβοήθησης και infotaiment θα μειώσει την... πολυπλοκότητα και τα έξοδα.

Εντωμεταξύ έχουν παρουσιαστεί ήδη σχεδόν όλες οι εκδόσεις αμαξωμάτων και κινητήρων (φυσικού αερίου, ηλεκτροκινητήρων και plug-in-hybrid) του σημερινού Golf, αλλά και των Passat και Tiguan. Σχεδόν όλα τα τεχνολογικά χαρακτηριστικά, που το νέο Passat έχει πριν από το Golf, όπως η ελεύθερα προγραμματιζόμενη οθόνη, η υποβοήθηση αναγνώρισης πεζών ή η επόμενη γενιά του infotainment, γίνεται να υιοθετηθούν από το μικρομεσαίο μοντέλο, χάρη στην πλατφόρμα MQB, χωρίς πολλά πολλά. Μάλιστα, κάποια από αυτά έχουν έρθει ήδη στο Golf ήδη από το facelift.

Το VWGolf θα είναι ελαφρύτερο και πιο οικονομικό σε κατανάλωση

Η νέα γενιά του Golf θα διαφέρει έντονα σε εμφάνιση από την απερχόμενη γενιά, καθώς θα είναι πιο φαρδύ, πιο χαμηλό και με πιο έντονα χαρακτηριστικά (π.χ. στους προβολείς). Ταυτόχρονα, αναμένεται να είναι και πιο οικονομική σε κατανάλωση, μια που το όριο για τις εκπομπές CO2 από το 2020 θα μειωθεί στα 95 g/km. Αρωγός σε αυτήν την προσπάθεια της VW θα είναι και το μειωμένο βάρος της 8ης γενιάς του Golf, η οποία θα ζυγίζει περίπου 50 kg λιγότερα. Στο ίδιο πλαίσιο, βελτιωμένη θα είναι και η αεροδυναμική. Προς το παρόν, μόνο λίγες εκδόσεις του σύγχρονου μοντέλου, όπως το e-Golf, το υβριδικό GTE, το TGI (κινητήρας φυσικού αερίου) και το Bluemotion TDI έχουν εκπομπές CO2 κάτω από 100 g. Με τη νέα γενιά, όμως, δε θα υπάρξει e-Golf και αντ’ αυτού η VW θα διαθέτει στη μικρομεσαία κατηγορία το I.D. Την ίδια στιγμή, οι τρικύλινδροι TDI και ο 1.4 TSI, που τοποθετούνται στο Polo, δε θα… υιοθετηθούν από το νέο Golf.

Mε mildhybrid έκδοση το GolfVIII

Παρόλ’ αυτά, θα υπάρχουν πολλές εναλλακτικές εκδοχές, όπως η mild hybrid των 48V (mHEV), που θα δούμε επίσης στην γκάμα των I.D. μοντέλων και μετέπειτα σε όλην την γκάμα των μοντέλων της VW. Το σύστημα συνδυάζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης με μια γεννήτρια 48V και μια μπαταρία 48V. Έτσι, είναι δυνατή η εξοικονόμηση 0,3 lt. καυσίμου/100 km. Σημειώνεται ότι με χαμηλό φορτίο, όπως -για παράδειγμα- στους ελιγμούς στάθμευσης, το Golf θα μπορεί να κινείται αμιγώς ηλεκτροκίνητα.

Κινητήρας από την Audi και TGI μοτέρ με 160 PS

To Golf VIII, όμως, θα εφοδιάζεται και με… κανονικούς βενζινοκινητήρες. Αυτοί θα βασίζονται κατά ένα μεγάλο μέρος στο νέο μηχανικό σύνολο, που ονομάζεται EA 211 evo. Το γνωρίζουμε ήδη από σύγχρονα μοντέλα στις εκδόσεις με κινητήρα 1,5 λίτρων. Παρέχει πολλές δυνατότητες, με αυξημένες τιμές ισχύος σε μικρή χωρητικότητα και λιγότερους κυλίνδρους. Σχετικό παράδειγμα είναι ο τρικύλινδρος TSI του 1,0 lt.. Στην προσπάθεια της μείωσης της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων θα παίξει σημαντικό ρόλο και ένα turbo μεταβλητής γεωμετρίας. Επιπλέον, όλοι οι βενζινοκινητήρες θα αποκτήσουν μελλοντικά φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων. Ο δε 2.0 TSI, προέλευσης Audi, θα παραμείνει στο πρόγραμμα.

Περαιτέρω, για το Golf VIII έχει προγραμματιστεί η τοποθέτηση ενός κινητήρα φυσικού αερίου, που επίσης θα βασίζεται στον EA 211 evo. Η VW ήδη δοκιμάζει ένα πρωτότυπο με τον κινητήρα 1.5 TGI (160 PS - 250 Nm) και τα πρώτα συμπεράσματα είναι θετικά.

Καταλύτες SCR στο dieselGolfVIII, που θα είναι πλήρως εξοπλισμένο

Φυσικά, οι diesel κινητήρες δε θα μπορούσαν να λείπουν από το πρόγραμμα. Προκειμένου, τόσο τα νέα μηχανικά σύνολα, όσο και τα παλιά, να είναι καθαρά, όλα τα diesel αυτοκίνητα θα εφοδιάζονται με καταλύτη SCR και σύστημα ψεκασμού AdBlue. Πάντως, το νέο Golf θα εφοδιάζεται με όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, που γνωρίζουμε από όλη την παλέτα των μοντέλων της VW. Μεταξύ αυτών θα είναι το «έξυπνο» σύστημα πλοήγησης, που θα συνδυάζεται με δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης, με σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης.

Το Golf θα δεχθεί πίεση από τον premium ανταγωνισμό

Η Volkswagen βρίσκεται σε μεγάλη κινητοποίηση, ενόψει του λανσαρίσματος της νέας γενιάς του Golf. Έπαιξε ρόλο ότι το πρόσφατο facelift της τελευταίας γενιάς πέρασε μάλλον απαρατήρητο; Δεν είναι τίποτα βέβαιο εκτός του ότι οι ανταγωνιστές του Golf δεν είναι πλέον οι γνωστοί, αφού εκτός από αυτούς η VW πρέπει να αντέξει στην επίθεση από premium κατασκευαστές, όπως η BMW (με τη Σειρά 2) και η Mercedes-Benz (με την A-Class).