VW Virtus: Ένα mini Arteon, βασισμένο στο Polo


Το Virtus είναι μια ομόρφα φτιαγμένη λιμουζίνα, που βασίζεται στο Polo. Ωστόσο, αυτό το VW θα κυκλοφορήσει μόνο στη Βραζιλία.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 12/11/2018

Η πρώτη ματιά στο πλάι του VW Virtus προκαλεί... συνοφρύωμα. Οι τροχοί των 17 in είναι πολύ μικροί για αυτούς τους θόλους. Το αμάξωμα του sedan βρίσκεται πολύ ψηλά. «Χρειαζόμαστε αυτό το ύψος για τους κακούς δρόμους στο νότο της χώρας», εξηγεί ο επικεφαλής της εξέλιξης του αυτοκινήτου, Jose Loureiro. Έτσι, ακόμα και ένας εφεδρικός τροχός κανονικών διαστάσεων βρίσκει θέση στο χώρο αποσκευών. Επειδή, λοιπόν, στις απομακρυσμένες περιοχές της Βραζιλίας, η πιθανότητα είναι ιδιαίτερα μεγάλη για να συμβεί το... αναπάντεχο, είναι καλύτερο να έχει λάβει κανείς ήδη τα μέτρα του.

Για την τοπική αγορά η ανάρτηση είναι αποφασιστικής σημασίας

Η οδική συμπεριφορά του Virtus (ανδρεία στα Λατινικά) έχει επηρεαστεί από τις προδιαγραφές των δρόμων στις περιφερειακές περιοχές της Βραζιλίας. Πάνω απ’ όλα, πάντως, το σχεδόν 1,2 τόνων Volkswagen είναι πολύ άνετο. Κι αν έχετε οδηγήσει ποτέ στους δρόμους της Βραζιλίας, γνωρίζετε ότι χρειάζεται κάθε cm της ανάρτησης, καθώς σε μερικές περιοχές οι δρόμοι δεν είναι καν ασφαλτοστρωμένοι. Γι’ αυτό το λόγο, κάτω από το πάτωμα του αυτοκινήτου, υπάρχει μια ποδιά για το ρεζερβουάρ. Το γεγονός ότι το αμάξωμα παρουσιάζει κλίσεις στις στροφές δεν εκπλήσσει, με δεδομένη τη συγκεκριμένη ρύθμιση της ανάρτησης. Στο κάτω κάτω, και ο κινητήρας δεν είναι ένα εντυπωσιακό στοιχείο, ούτε σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων: πρόκειται για τον τρικύλινδρο του 1,0 lt. με τα 115 PS. Στις ανωφέρειες τα βρίσκει δύσκολα, ενώ η συνεργασία του μηχανικού συνόλου και του κιβωτίου ταχυτήτων δεν είναι τόσο αρμονική, όσο γνωρίζουμε από τα «ευρωπαϊκά» αυτοκίνητα. Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, τα πρώτα 100 km/h από στάση έρχονται σε 10,4 sec, οι υψηλές ταχύτητες διατηρούνται με ευκολία, ενώ η τελική ταχύτητα, που ανακοινώνει η Volkswagen είναι 189 km/h. Τώρα, αν ο ιδιοκτήτης βάλει -αντί για βενζίνη- αιθανόλη, ο κινητήρας αποδίδει 128 PS. Από την πλευρά τους, τα τέσσερα δισκόφρένα διατηρούν το αυτοκίνητο ανά πάσα στιγμή υπό έλεγχο.

Αυτή η έκδοση του Polo δεν αντιμετωπίζει προβλήματα με τους χώρους της

Οι χώροι στο Virtus είναι περισσότερο από αρκετοί. Το sedan υπερβαίνει με το μήκος των 4,48 m το ευρωπαϊκό VW Polo κατά 42,5 cm, με τα 8,5 cm να είναι προς όφελος των ποδιών των πίσω επιβατών. Επίσης, επειδή το Virtus είναι ένα οικογενειακό sedan, πρέπει, με βάση τις προδιαγραφές της Βραζιλίας, να μπορούν να φιλοξενηθούν στο αυτοκίνητο πέντε άτομα. Το κεντρικό tunnel είναι πολύ πιο χαμηλό σε σχέση με τα ευρωπαϊκά οχήματα. Επιπλέον, υπάρχουν δύο αεραγωγοί του κλιματιστικού στις πίσω θέσεις, μαζί με δύο θύρες USB. «Οι πελάτες τα ζητούν όλα αυτά, λόγω της θερμότητας, θέλουν επίσης να φορτίζουν τα smartphones και τα tablets τους παντού», εξηγεί ο σχεδιαστής J.C. Pavone. Πάντως, ένα μακρύ ταξίδι θα μπορούσε κάλλιστα να κάνει κανείς με το Virtus: Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο τουλάχιστον 521 lt. Επιπλέον, είναι σαφές ότι οι σχεδιαστές έχουν δώσει στο Virtus ευρωπαϊκά χαρακτηριστικά. Από τεχνολογικής άποψης, τα μοντέλα της νότιας Αμερικής προσεγγίζουν σιγά σιγά τα ευρωπαϊκα standard. Παρά το γεγονός ότι συστήματα υποβοήθησης, όπως αυτό της διατήρησης της λωρίδας ή της προειδοποίησης για οχήματα στη «νεκρή» γωνία λείπουν από το Virtus, το virtual cockpit υφίσταται, όπως επίσης οι αισθητήρες στάθμευσης και το προσαρμοζόμενο cruisecontrol.

Ο εξοπλισμός των multimedia είναι ολοκληρωμένος

Φυσικά, η ποιότητα κατασκευής των Βραζιλιάνων απέχει αρκετά από την αντίστοιχη των Ευρωπαίων. Γι’ αυτό το λόγο -βασικά- δικαιολογείται το κόστος της βασικής έκδοσης, που φτάνει περίπου στα 14.300 ευρώ. Η έκδοση Highline κοστίζει σχεδόν 19.000 ευρώ και εφοδιάζεται με πολλά extra. Το cockpit είναι ψηφιακό και μια οθόνη αφής 10,25 in λειτουργεί ως κέντρο εντολών. Το smartphone αντικατοπτρίζεται με το Apple CarPlay και το Android Auto. Στον πίνακα οργάνων είναι τοποθετημένη μία βάση στήριξης κινητού τηλεφώνου, που περιλαμβάνει δυνατότητα φόρτισης μέσω θύρας USB. Στη Βραζιλία, είναι επίσης σημαντικό να υπάρχει ένα ντουλαπάκι με ψύξη...