Αποκαλύψεις Yamaha για τρικύλινδρο Tenere και επιστροφή R1


Συνέντευξη στελεχών της Yamaha σε αγγλική εφημερίδα αποκαλύπτει ενδεχόμενες συναρπαστικές εξελίξεις.

  • ΣΠΥΡΟΣ ΤΣΑΝΤΗΛΑΣ
  • 4/12/2025

Η αγγλική εφημερίδα MCN είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τον πρόεδρο της Yamaha Motor Europe, Olivier Prévost, καθώς και τον διευθυντή Land Mobility, Clément Villet, οι οποίοι αποκάλυψαν πως η ιαπωνική εταιρεία θα παρουσιάσει 10 νέες μοτοσυκλέτες στα επόμενα τρία χρόνια, ενώ δύο θέματα που θίχτηκαν στην κουβέντα αυτήν ξεχωρίζουν.

Ξεκινάμε πρώτα από το adventure μέτωπο, όπου οι δύο Γάλλοι ρωτήθηκαν για την προοπτική ενός τρικύλινδρου Ténéré με τον κινητήρα CP3 των MT-09, XSR900, Tracer 9, R9 κ.ο.κ. και ο κύριος Villet τοποθετήθηκε επ' αυτού όσο πιο ξεκάθαρα μπορούσε:

"Οι μηχανικοί μας δουλεύουν πάνω σ' αυτό αυτή τη στιγμή, αλλά όταν θα πάμε προς τα κει δεν θέλουμε κανέναν συμβιβασμό, Αν βάλουμε τον CP3 κινητήρα στο Ténéré θα πρέπει να έχει τροχούς 21-18 ιντσών, θα πρέπει να είναι μια πραγματική off-road μηχανή. Έτσι το ερώτημα τώρα είναι, μπορούμε να κάνουμε κάτι με την πλατφόρμα CP3 που να μην χαλά το DNA του Ténéré;"

Εν ολίγοις, η Yamaha έχει ακούσει το κοινό που ζητά ένα ισχυρότερο και μεγαλύτερο Ténéré και δουλεύει πάνω σ' αυτό, ωστόσο η έλευσή του δεν είναι δεδομένη. Προς το παρόν εξετάζεται η βιωσιμότητα ενός τέτοιου σχεδίου και, όπως όλα δείχνουν, δεν υπάρχει ακόμη συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

Το δεύτερο θέμα αφορά στη superbike της Yamaha, YZF-R1, η οποία πλέον έχει πάρει διαζύγιο από τις Euro 5+ προδιαγραφές και πωλείται χωρίς δυνατότητα έκδοσης πινακίδων κυκλοφορίας, αποκλειστικά για πίστα.

Και αυτό όμως είναι πλέον υπό αίρεση, όπως αποκάλυψε ο κύριος Prévost:

"Ο CP4 δεν έχει τελειώσει. Όταν πήραμε την απόφαση να κάνουμε το R1 μόνο για πίστα η κατάσταση στις αγορές ήταν διαφορετική. Η ανάπτυξη της μεσαίας κατηγορίας σπορ μοτοσυκλετών έχει επαναφέρει τα φώτα της δημοσιότητας και στις μεγάλες superbikes.

"Αυτή τη στιγμή επανεξετάζουμε τις κινήσεις μας, θα δούμε τι θα προκύψει στο θέμα μιας μοτοσυκλέτας ομολογκαρισμένης για χρήση στον δρόμο. Προς το παρόν χρειαζόμαστε χρόνο και, αν επιστρέψουμε, θέλουμε να το κάνουμε καλά. Το να ξαναβγάλουμε το τρέχον R1 με προδιαγραφές Euro 5+ δεν αρκεί. Θα πρέπει να φέρουμε κάτι νέο, στο μυαλό μου θα πρέπει να συνιστά ένα βήμα μπροστά σε απόδοση, οδηγική συμπεριφορά και σε ο,τιδήποτε σχετίζεται με τους αγώνες."

Εδώ ξεχωρίζουν δύο σημεία. Πρώτον, η "ανάπτυξη της μεσαίας σπορ κατηγορίας" που αναφέρει ο πρόεδρος φωτογραφίζει - χωρίς να το λέει αυτολεξεί - το νέο κινέζικο κύμα σπορ μοτοσυκλετών που αρχίζει ξεκάθαρα να επηρεάζει τη στρατηγική σκέψη των Ιαπώνων. Το δε άλλο σημείο αφορά στην πρόταση "ο CP4 δεν έχει τελειώσει", ίσως απευθυνόμενος στις αυτονόητες φήμες που συνδέουν τον V4 του MotoGP με ένα πιθανό μέλλον της σειράς R της Yamaha.

Πέραν αυτών, τα δύο υψηλόβαθμα στελέχη της ευρωπαϊκής Yamaha αναφέρθηκαν και στην Ηλεκτροκίνηση, με τον πρόεδρο να υπενθυμίζει την πραγματικότητα των αγορών που "δεν δείχνουν ζήτηση για στροφή στα ηλεκτρικά" και υπογράμμισε πως η Yamaha παραμένει εστιασμένη στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, τόσο στο παρόν όσο και στο κοντινό μέλλον.

Πηγή: MCN