Αρχικά, όταν λέμε "περιορισμένης παραγωγής" το εννοούμε, καθώς η εν λόγω μοτοσυκλέτα θα βγει σε μόλις 30 μονάδες, με την RSV4 X-GP να ενσωματώνει την αγωνιστική τεχνογνωσία της Aprilia Racing, μεταφέροντας περισσότερη καινοτόμο τεχνολογία από το MotoGP σε μοτοσυκλέτα παραγωγής από ποτέ.
Ξεκινώντας με το αεροδυναμικό κομμάτι το οποίο είναι και αυτό που κάνει... μπαμ, η RSV4 X-GP είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα παραγωγής που διαθέτει αεροδυναμικά βοηθήματα παντού, τεχνολογίες που κατοχυρώθηκαν με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας από την Aprilia Racing και παρουσιάστηκαν νωρίτερα φέτος στην RS-GP25. Αυτές δημιουργούν πρόσθετη κάθετη δύναμη στο φρενάρισμα και στις στροφές, βελτιώνοντας τη σταθερότητα και την πρόσφυση - ενώ το ερωτηματικό είναι το αν θα τα δούμε και σε πιο προσιτά μοντέλα.
Το αεροδυναμικό πακέτο αποτελείται από μια χαρακτηριστική μπροστινή πτέρυγα, πλευρικά φέρινγκ παράγουν κάθετη δύναμη όταν η μοτοσυκλέτα είναι σε κλίση και πτερύγια στην ουρά για σταθερότητα. Κατασκευασμένο δε εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα από την PAN Compositi - χρησιμοποιώντας τις ίδιες διαδικασίες με το MotoGP - το φέρινγκ αυξάνει το κατακόρυφο φορτίο δυνάμεων πέντε φορές στις ευθείες και το τριπλασιάζει στις στροφές, ενισχύοντας δραματικά την ακρίβεια, την πρόσφυση και τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας.
Ο γνώριμος V4 κινητήρας 65° της Aprilia, μετρά χωρητικότητα 1.099 κ.εκ. και είναι ρυθμισμένος από την Aprilia Racing να αποδίδει 238 ίππους στις 13.750 σ.α.λ., με τον κόφτη στις 14.100 σ.α.λ. και 13 κιλά ροπής στις 11.750 σ.α.λ. Οι επιδόσεις αυτές επιτυγχάνονται μέσω υψηλότερης σχέσης συμπίεσης, αγωνιστικού φίλτρου αέρα της Sprint υψηλής ροής, νέας εισαγωγής αέρα και εξάτμισης τιτανίου της SC Project με δύο τελικά.
Ραχοκοκκαλιά του συνόλου αποτελεί το ήδη υπάρχον πλαίσιο αλουμινίου διπλής δοκού, με την τεχνολογία του MotoGP να είναι παντού, μιας και ακόμα και στο υποπλαίσιο βρίσκουμε δομική στήριξη της σέλας από ανθρακονήματα, επίσης κατασκευασμένη από την PAN Compositi. Αυτό το ελαφρύ αλλά άκαμπτο στοιχείο ενσωματώνει δομικές, αεροδυναμικές και σχεδιαστικές λειτουργίες και χάρη στη διάταξη "σάντουιτς" από ανθρακονήματα, μειώνοντας το βάρος ενώ αυξάνεται η ακαμψία, βελτιώνοντας την ανατροφοδότηση των πίσω ελαστικών και την εμπιστοσύνη του αναβάτη.
Τι να τα κάνεις τόσα άλογα όμως αν δεν έχεις και μια αντίστοιχη ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου; Τον έλεγχο εδώ αναλαμβάνει η APX ECU της Aprilia Racing, το ίδιο σύστημα που κάποτε βοήθησε το Max Biaggi στα WorldSBK. Αυτή η ECU διαχειρίζεται τον έλεγχο σούζας, τον έλεγχο πρόσφυσης, το φρένο κινητήρα και την παροχή ισχύος ανά ταχύτητα. Πλήρως προσαρμόσιμη και σχεδιασμένη για αγώνες, η εν λόγω ECU συνοδεύεται από φορητό υπολογιστή για άμεση συλλογή δεδομένων, διαχείριση συστήματος και βελτιστοποίηση των ρυθμίσεων. Μια ενσωματωμένη μονάδα GPS εξασφαλίζει επίσης ακριβή ανάλυση για τους αναβάτες που στοχεύουν στη μεγιστοποίηση της απόδοσης.
Στα περιφερειακά εννοείται πως όλα είναι από το ψηλότερο ράφι, όπως η ανάρτηση της Öhlins, η οποία έχει ρυθμιστεί σύμφωνα με αγωνιστικές προδιαγραφές, αλλά και τα φρένα της Brembo με τις αγωνιστικές δαγκάνες GP4-MS, τα αγωνιστικά τακάκια Z04, τους δίσκους των 330 χλστ. και τις σφυρήλατες ζάντες μαγνησίου της Marchesini με τα σλικ ελαστικά Pirelli Superbike (SC-1 μπροστά 125/70, SC-X πίσω 200/65) – τα ίδια ακριβώς που χρησιμοποιούνται στο WorldSBK.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Aprilia Racing, Massimo Rivola, δήλωσε σχετικώς: "Δέκα χρόνια μετά την επιστροφή μας στο MotoGP, θέλαμε να γιορτάσουμε με μια πραγματικά ξεχωριστή X που να θυμίζει όσο το δυνατόν περισσότερο το MotoGP και να μεταφέρει την ουσία της RS-GP25 σε μια μοτοσυκλέτα παραγωγής. Η RSV4 X-GP είναι μοναδική, όμορφη και σαγηνευτική, ικανή να προσφέρει αυτές τις πολύ ξεχωριστές αισθήσεις που συνήθως προορίζονται για επαγγελματίες αναβάτες, αλλά εξακολουθούν να γίνονται αντιληπτές από παθιασμένους ερασιτέχνες. Ένα προϊόν για λίγους, που ενσωματώνει όλο το πάθος, την τεχνολογία και την κατασκευαστική δεξιοτεχνία της Aprilia Racing.
"Με την RSV4 X-GP θέλαμε να κάνουμε ένα ακόμη βήμα μπροστά, δίνοντας την πιο προηγμένη τεχνολογία απευθείας στα χέρια των πελατών μας. Αυτό αποδεικνύεται από καινοτομίες όπως τα αεροδυναμικά βοηθήματα στο πλάι και την ουρά ερχόμενα από την RS-GP25, τη δομική στήριξη της σέλας από ανθρακονήματα και την εξαιρετική αναλογία ισχύος προς βάρος. Είναι μια μοτοσυκλέτα που γεννήθηκε απευθείας από το DNA του MotoGP."
Μόνο 30 αντίτυπα της Aprilia RSV4 X-GP θα παραχθούν, με τιμή αναμενόμενα ψηλά στις €90.000 + ΦΠΑ το καθένα για την ευρωπαϊκή αγορά. Οι παραγγελίες ανοίγουν αποκλειστικά online τον Σεπτέμβριο μέσω του factoryworks.aprilia.com, ενώ κάθε τυχερός αγοραστής θα λάβει, πέρα από έναν φορητό υπολογιστή για τη διαχείριση της ECU και των ηλεκτρονικών, ειδικό ψηφιακό πιστοποιητικό γνησιότητας NFT (διαχείριση blockchain), αγωνιστικές κουβέρτες ελαστικών, βάσεις paddock τιτανίου της RCB (μπροστά και πίσω) καθώς και τοα απαραίτητα... χαλάκι και κάλυμμα μοτοσυκλέτας.