Ducati Panigale V4 R 2026 - Όλα για τον τίτλο


Η Ducati αναβαθμίζει τη superbike της ακολουθώντας την περσινή ανανέωση του Panigale V4. 

  • ΣΠΥΡΟΣ ΤΣΑΝΤΗΛΑΣ
  • 24/9/2025

Με 218 ίππους στην αρχική της μορφή και νέες καινοτομίες από τους αγώνες, το νέο Panigale V4 R εξελίχθηκε για να κατακτήσει τα σκήπτρα του WorldSBK.

Το βασικό μοντέλο Panigale V4 ανανεώθηκε εκτενώς φέτος και το 2026 παίρνει σειρά η αγωνιστική έκδοση αυτής της σπορ οικογένειας, το V4 R "σπεσιαλάκι ομολογκασιόν" για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike και μια από τις πιο εκλεκτές και τεχνολογικά προηγμένες superbikes που μπορεί κανείς να αγοράσει και να οδηγήσει στον δρόμο.

Πέραν των πολλών αλλαγών που θα βρούμε στο νέο μοντέλο, δύο στοιχεία είναι αυτά που ξεχωρίζουν και μας έρχονται κατευθείαν από το τμήμα Ducati Corse και τις πίστες των παγκοσμίων πρωταθλημάτων. Το πρώτο είναι το δίδυμο των Corner Sidepods, δύο αεροδυναμικών βοηθημάτων στο κάτω τμήμα του πλευρικού φέρινγκ που βασίζονται σε ένα σχέδιο που η Ducati εισήγαγε στο MotoGP το 2021, μα το πιο ριζοσπαστικό όλων είναι οπωσδήποτε το κιβώτιο ταχυτήτων Ducati Racing Gearbox (DRG).

Σε αυτό το κιβώτιο η διάταξη των ταχυτήτων αλλάζει για πρώτη φορά μετά από πολλές δεκαετίες - όταν οι Άγγλοι είχαν τις ταχύτητες δεξιά και με ανάποδη σειρά απ' αυτή που ξέρουμε σήμερα. Βάζοντας τη νεκρά κάτω από την πρώτη αποκλείεται το ενδεχόμενο κατά λάθος νεκράς στο ανέβασμα από πρώτη σε δευτέρα, ενώ το πάει ένα βήμα παραπέρα με τη λειτουργία Ducati Neutral Lock (DNL), η οποία κλειδώνει την πρόσβαση στη νεκρά, αποτρέποντας και το τελευταίο περιθώριο λάθους. Στο δεξί άκρο του τιμονιού υπάρχει ένας λεβιές μέσω του οποίου μπορεί ο αναβάτης να ξεκλειδώσει τη νεκρά, όταν τη χρειαστεί.

Ο V4 90 μοιρών Desmosedici Stradale R των 998 cc πέρασε από το γυμναστήριο για να φουσκώσει τις καμπύλες απόδοσης ισχύος και ροπής σε όλο το εύρος λειτουργίας. Οι μέγιστες τιμές τους δεν αντηχούν την εκγύμναση, με τη μέγιστη ισχύ στους 218 hp, μα η διαφορά γίνεται σε όλη τη διαδρομή ως εκεί. Κατά τη Ducati υπάρχει ένα μέσο κέρδος της τάξης των +4 hp από τις 4,000 rpm ως και το σημείο μεγιστοποίησης της ισχύος 15,500 rpm. Για την ακρίβεια, ο μέγιστος ρυθμός περιστροφής του κινητήρα ανέρχεται στις 16,500 rpm με έκτη σχέση, ενώ όλες οι υπόλοιπες ανεβάζουν ως 16,000.

Η απόδοση της ροπής άλλαξε επίσης και στο νέο μοντέλο έχει ανεβάσει το μέγιστό της πιο ψηλά, με όφελος 7% στις 6,000 rpm και 3% στην κορύφωση των 11.7 kgm στις 12,000 rpm.

Οι παραπάνω ενισχύσεις στην απόδοση έγιναν εφικτές χάρη σε νέα ελαφρύτερα πιστόνια (-5.1%) και νέο στρόφαλο με αυξημένη αδράνεια, αντανακλώντας την πορεία εξέλιξης των πρωτοτύπων του MotoGP, όπου ο λίγο βαρύτερος στρόφαλος υπηρετεί την προοδευτικότητα στην απόκριση του κινητήρα. Αλλαγές σημειώνουμε ακόμη στις κεφαλές με νέους εκκεντροφόρους εισαγωγής και στα μπεκ του ψεκασμού που μετακινήθηκαν σε νέες θέσεις αναζητώντας αποδοτικότερη καύση στις χαμηλές στροφές.

Φυσικά οι 218 ίπποι είναι η απόδοση του Panigale V4 R σε στοκ, Euro 5+ μορφή. Φορώντας την (προαιρετική) ολόσωμη αγωνιστική εξάτμιση της Akrapovic η ισχύς φτάνει στους 235 hp, ενώ μπορεί να φτάσει ως τους 239 hp αν χρησιμοποιηθεί το ειδικό λιπαντικό Ducati Corse Performance Oil.

Αυτές οι νέες ρυθμίσεις του κινητήρα έγιναν στα πλαίσια της συμμόρφωσής του με τις προδιαγραφές Euro5+, έχουν ωστόσο ένα θετικότατο αποτέλεσμα: η μέγιστη ονομαστική ταχύτητα του νέου Panigale V4 R σκαρφαλώνει, κατά τη Ducati, από τα 318.4 km/h του προηγούμενου μοντέλου στα 330.6 km/h με την αγωνιστική εξάτμιση.

Στον τομέα της αεροδυναμικής, τα Corner Sidepods συνιστούν τη σημαντικότερη καινοτομία στο νέο μοντέλο, πρόκειται για δύο προεξοχές στο φέρινγκ χαμηλά εκατέρωθεν του κινητήρα που προσφέρουν ωφέλιμο έργο σε υψηλές ταχύτητες. Καθώς ο αέρας περνά από μέσα τους με μεγάλη ταχύτητα, η πίεση που δημιουργείται προκαλεί αυξημένο ‘ground effect’, αυξάνει την πρόσφυση και συνεισφέρει στο να στρίβει πιο εύκολα η μοτοσυκλέτα. Σύμφωνα με τη Ducati, ο αναβάτης αισθάνεται καθαρά την επίδρασή τους καθώς στην είσοδο της στροφής είναι πιο πρόθυμη να πλαγιάσει και να κρατήσει πιο σφικτή γραμμή.

Εκτός των Corner Sidepods, η Ducati προίκισε το Panigale V4 R με νέα και μεγαλύτερα φτερά για ακόμη περισσότερη κάθετη δύναμη, 25% για την ακρίβεια που αντιστοιχεί σε επιπλέον 4.8 kg στα 270 km/h και 6 kg στα 300 km/h, συμβάλλοντας στη σταθερότητα και ακρίβεια χειρισμών στις υψηλές ταχύτητες και την επιτάχυνση.

Μεγαλύτερη είναι και η μπροστινή εισαγωγή αέρα, η οποία εξελίχθηκε από τη Ducati Corse για να κάνει το προφανές: να βάλει μεγαλύτερη ποσότητα αέρα στον κινητήρα και να προσφέρει έως +1.3 hp στη μέγιστη ταχύτητα.

Η Ducati άλλαξε ακόμη ελαφρώς την εργονομία της μοτοσυκλέτας, καθώς τα μαρσπιέ ήρθαν 10mm πιο μέσα και, σε συνδυασμό με το νέο ρεζερβουάρ και σέλα, φτιάχνει μια θέση οδήγησης που υπόσχεται να είναι πιο ξεκούραστη στην πίστα.

Το πλαίσιο του νέου Panigale V4 R βασίζεται σε αυτό του βασικού μοντέλου και είναι ουσιαστικά ένα μπροστινό υποπλαίσιο που εδράζει στον κινητήρα, όπως ακριβώς και το ψαλίδι που από πέρυσι δεν είναι πια μονόμπρατσο. Το κοίλο συμμετρικό ψαλίδι, Hollow Symmetrical Swingarm, εισήχθη για πρώτη φορά στο Panigale V4 του 2025 και από εκεί βρίσκει τη θέση του και στην πιο αγωνιστική εκδοχή της φαμίλιας.

Όπως οφείλει μια μοτοσυκλέτα που έχει σχεδιαστεί πρωτίστως γι' αγώνες, το στήσιμό της διαθέτει κάμποσες επιπλέον ρυθμίσεις από τα συνηθισμένα μοντέλα δρόμου. Η έδραση του ψαλιδιού μπορεί να ρυθμιστεί καθ' ύψος σε τέσσερεις θέσεις που αντιστοιχούν σε βήματα 2 mm η καθεμιά. Η ύψος της ουράς επίσης είναι μεταβαλλόμενο και μάλιστα σε εύρος 32.4 mm, μεγαλύτερο από πριν.

Στις αναρτήσεις λάμπουν το πιρούνι Öhlins NPX25/30 με στελέχη διαμέτρου 43 mm και το αμορτισέρ Öhlins TTX36, αμφότερες με νέες ρυθμίσεις προσαρμοσμένες στις αλλαγές της νέας γενιάς, ενώ συμπληρώνονται από ένα αμορτισέρ τιμονιού Öhlins SD20.

Στα φρένα βλέπουμε τη νέα κορωνίδα της Brembo, τις τετραπίστονες Hypure σε δίσκους 330 mm.

Στο μέτωπο των ηλεκτρονικών η Ducati ανεβάζει το επίπεδο φέρνοντας στο νέο Panigale V4 R τον αλγόριθμο Ducati Vehicle Observer (DVO), εξελιγμένο από τη Ducati Corse για να ενορχηστρώνει ιδανικά τα συστήματα ελέγχου και ασφαλείας της μοτοσυκλέτας, καθώς και το δίδυμο Cornering ABS και συνδυασμένης πέδησης που ντεμπουτάρησε με το Panigale V4 του 2025.

Η παρουσία του DVO επιτρέπει μια νέα στρατηγική πέδησης, Race Brake Control, καθώς ενσωματώνει και το συνδυασμένο σύστημα για αισθητά ανώτερη απόδοση από την προηγούμενη γενιά στο φρενάρισμα.

Το νέο Ducati Panigale V4 R αναμένεται στο ευρωπαϊκό δίκτυο της εταιρείας από τον Νοέμβριο 2025, ενώ από τον Δεκέμβρη θα αρχίσει η διάθεση σε ΗΠΑ και τον υπόλοιπο κόσμο.

Xαρακτηριστικά Ducati Panigale V4 R

  • Χρώμα Ducati Red
  • Κινητήρας Desmosedici Stradale R 998 cc
  • Μέγιστη ισχύς 218 hp / 15,750 rpm (235 hp / 15,750 rpm με αγωνιστική εξάτμιση, 238.5 hp με αγωνιστική εξάτμιση και Ducati Corse oil)
  • Σφυρήλατος ατσάλινος στρόφαλος με αυξημένη αδράνεια
  • Νέα αποδοτικότερη πρόσθια εισαγωγή αέρα
  • Ελαφρύτερα (-5.1%) χυτά αλουμινένια πιστόνια με επίστρωση DLC σε τμήμα της φούστας και το ελατήριο λαδιού
  • Ducati Racing Gearbox (DRG) με Ducati Neutral Lock (DNL)
  • Μπιέλες από τιτάνιο με επεξεργασία σκλήρυνσης (shot peening)
  • Βαλβίδες εισαγωγής από τιτάνιο
  • Οβάλ σώματα ψεκασμού
  • Αυλοί εισαγωγής κοντύτεροι κατά 10 mm από το μοντέλο V4 R του 2024
  • Φίλτρο αέρα μεγάλης διαπερατότητας Sprintfilter P08
  • Βάρος με όλα πλην καυσίμου: 186.5 kg
  • Ρεζερβουάρ από αλουμίνιο με χωρητικότητα 17 λίτρων
  • Χειροκίνητα ρυθμιζόμενο πιρούνι Öhlins NPX 25-30 με διαδρομή 125 mm
  • Χειροκίνητα ρυθμιζόμενο Öhlins TTX36 αμορτισέρ
  • Χειροκίνητα ρυθμιζόμενο Öhlins αμορτισέρ τιμονιού
  • Σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου
  • Μπαταρία λιθίου
  • Μπροστινό φρένο με δαγκάνες Brembo Hypure monobloc
  • Λάστιχα Pirelli Diablo Supercorsa V4 tyres με 200/60 πίσω
  • Αεροδυναμικά βοηθήματα corner sidepods εμπνευσμένα από το MotoGP
  • Μεγαλύτερα πλευρικά φτερά (+20 mm από Panigale V4 S, +25% κάθετη δύναμη στα 270 km/h)
  • Ducati Vehicle Observer Strategy
  • Τελευταίας γενιάς ηλεκτρονικό πακέτο με αδρανειακή μονάδα έξι αξόνων (6D IMU): ABS Cornering με συνδυασμένη πέδηση και Race Brake Control, Ducati Traction Control (DTC) DVO, Ducati Slide Control (DSC), Ducati Wheelie Control (DWC) DVO, Ducati Power Launch (DPL) DVO, Ducati Quick Shift (DQS) 2.0, Engine Brake Control (EBC)
  • Κουμπιά για ταχείες αλλαγές ρυθμίσεων
  • Νέα οθόνη 6.9" TFT με αναλογιά 8:3
  • Riding Modes (Race A, Race B, Sport, Road, Wet)
  • LED προβολείς με DRL και ενσωματωμένα φλας
  • Μονόσελο.