KTM 990 RC R 2026 - Προορισμός η πίστα


Το μεγάλο supersport των Αυστριακών επιστρέφει φέτος στις διεθνείς εκθέσεις ως μοντέλο παραγωγής 2026.

  • ΝΙΚΟΣ ΤΣΑΜΑΝΔΟΥΡΑΣ
  • 14/10/2025

Εν πολλοίς μας είχε αποκαλυφθεί στην περσινή EICMA, ωστόσο πλέον έρχεται το πλήρωμα του χρόνου για μια πιο αναλυτική ματιά στα τεχνικά χαρακτηριστικά αλλά και την τιμή του στις τριγύρω χώρες. 

Εν αρχή ο κινητήρας, δικύλινδρος εν σειρά, με χωρητικότητα 947 κ.εκ., αποδίδει 130 ίππους και 10 κιλά ροπής, ο οποίος φιλοξενείται σε ένα περιμετρικό πλαίσιο από χρωμο-μολυβδενιούχο ατσάλι, με τον κινητήρα να αποτέλει φέρον κομμάτι του. Το δε υποπλαίσιο, με γνώμονα τη χρήση πίστας και την ελάττωση του βάρους, έρχεται κατασκευασμένο από αλουμίνιο.

Η διαχείριση ισχύος γίνεται μέσω 4 οδηγικών προγραμματών, των Rain, Street, Sport και Custom, ενώ προαιρετικά έρχεται και το Track Mode, το οποίο αγριεύει τα πράγματα με το Launch Control, την 5 επιπέδων ρύθμιση του Wheelie Control και της απόκρισης του γκαζιού, καθώς την 4 επιπέδων ρύθμιση του ABS, με παρόντα τα Supermoto και Supermoto+ για περισσότερα παιχνίδια με την πλαγιολίσθηση του πίσω τροχού.

Όλα τα προαναφερθέντα, συλλέγουν πληροφορίες για την κινητική κατάσταση της μοτοσυκλέτας μέσω μιας μονάδας μέτρησης της αδράνειας 6 αξόνων. Η πληροφορία φτάνει στον αναβάτη μέσω της άκρως ευμεγέθους, οριζόντιας, TFT οθόνης των 8,8'' (!) η οποία προβάλει άπειρα δεδομένα, από στοιχεία της τηλεμετρίας μέχρι κλήσεις και πλοήγηση χάρη στις δυνατότητες συνδεσιμότητας της. Ακόμα, δε λείπει η άμεση πρακτικότητα χάρη στην "anti-glare" και "anti-finferprint" επίστρωση της, που εξασφαλίζει απρόσκοπτη θέαση ανεξαρτήτως συνθηκών.

Στα των περιφερειακών, δε θα μπορούσε να απαντάται η WP στις αναρτήσεις με τη ρυθμιζόμενη σειρά APEX στα 48 χλστ. μπροστά και το αντίστοιχα ρυθμιζόμενο σε προφόρτιση, συμπίεση και επαναφορά πίσω αμορτισέρ. Στα φρένα, οι τετραπίστονες δαγκάνες HyPure της Brembo πρωταγωνιστούν μπροστά, "δαγκώνοντας" δυο δίσκους των 320 χλστ. Πίσω, μια μονοπίστονη δαγκάνα επιβραδύνει ένα δίσκο 240 χλστ. της Galfer. "Πατούμενα" πρώτης τοποθέτησης είναι τα ελαστικά Michelin Power Cup 2, φορεμένα σε ζάντες διαστάσεων 120/70-17 και 180/55-17, εμπρός και πίσω, αντίστοιχα. Σύνολο βάρους για όλα τα παραπάνω; 195 κιλά για το 990 RC R πλήρες υγρών.

Κλείνοντας, έχουμε το γνώριμο κομμάτι της εικόνας, η οποία είναι άκρως επιθετική και με σαφή κατεύθυνση προς την πίστα. Μινιμαλισμός εσχάτως εφαρμοσμένος στο κομμάτι της ουράς, μονός led προβολέας μπροστά, winglets και γενικά αιχμηρή αισθητική. Αυτά είναι τα βασικά υλικά του 990 RC R.

Τέλος, αναμένεται σε δυο χρωματισμούς, μαύρο και πορτοκαλί, ενώ για την τιμολογιακή προσέγγιση του πράγματος θα αρκεστούμε προς το παρόν σε τιμές όπως της γείτονος Ιταλίας, όπου κοστολογείται στις 15.990 ευρώ, αναμένοντας την τιμή διάθεσης στην Ελλάδα.