Πάνε ήδη μερικά χρόνια από τότε που η Yamaha παρουσίασε το YZF-R6 Race ως εξέλιξη του μοντέλου, αποφασίζοντας να περιορίσει την ιαπωνική supersport αποκλειστικά στις πίστες, χωρίς δυνατότητα έκδοσης πινακίδων κυκλοφορίας.
Το 2025 έκανε το ίδιο και με το YZF-R1, παρουσιάζοντας την έκδοση Race και βάζοντας τέλος στην έκδοση πινακίδων για τη superbike της, τουλάχιστον στην Ευρώπη και όπου αλλού υφίστανται ανάλογες ή αυστηρότερες προδιαγραφές με τις Euro 5.
Πρόσφατα, στα τέλη Αυγούστου, κυκλοφόρησαν φήμες πως ίσως η Yamaha να κάνει την έκπληξη και να επαναφέρει στις αγορές ένα R1 που να μπορεί να κινηθεί νόμιμα στον δρόμο, δηλαδή ένα Euro 5+ μοντέλο, ωστόσο η επικαιρότητα από την Ιαπωνία μάλλον διαψεύδει τις φήμες αυτές.
Συγκεκριμένα, η Yamaha ανακοίνωσε στην Ιαπωνία τα YZF-R6 Race και YZF-R1 Race του 2026, δίχως την παραμικρή αλλαγή από τα μοντέλα 2025. Οι δύο σπορ μοτοσυκλέτες προορίζονται ξανά για αγωνιστική χρήση μόνο και θα είναι διαθέσιμες στην ιαπωνική αγορά από την 27η Φεβρουαρίου 2026, με το R6 να διατίθεται μόνο κατά παραγγελία.
Αυτό δεν σημαίνει απαραιτήτως οριστική ταφόπλακα στο ενδεχόμενο να εμφανιστεί R1 με πινακίδα, άλλωστε στη φωτογραφία που συνοδεύει το ανακοινωθέν της Yamaha η χιλιάρα superbike διακρίνεται με φώτα, φλας, καθρέπτες και βάση πινακίδας, αλλά αυτό μάλλον απευθύνεται σε αγορές όπως αυτής των ΗΠΑ, όπου και φέτος το R1 μπορούσε να οδηγηθεί στον δρόμο. Το δελτίο Τύπου της Yamaha ωστόσο αναφέρει ξεκάθαρα πως η μοτοσυκλέτα δεν περνά ευρωπαϊκές προδιαγραφές και πως και το ιαπωνικό μοντέλο είναι στημένο πάνω στο ευρωπαϊκό R1.
Απομένει να δούμε μήπως στους ερχόμενους μήνες, οδεύοντας προς την EICMA 2025 στις αρχές Νοέμβρη, η Yamaha κάνει την έκπληξη και μας φέρει ένα άλλο R1 με εξοπλισμό δρόμου. Δεν θα κρατούσαμε και την ανάσα μας πάντως.