Ράλι Ντακάρ 2022: Η μάχη με την έρημο ξεκινά!


Το Ράλι Ντακάρ ετοιμάζεται για τη δεύτερη εξόρμησή του στις ερήμους της Σαουδικής Αραβίας, ανοίγοντας το 2022 άκρως αγωνιστικά!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: RED BULL CONTENT POOL
  • 31/12/2021

Κάθε αγωνιστικό έτος ξεκινά με ένα μοναδικό ράλι, έναν μαραθώνιο που όμοιό του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό δεν θα βρει κανείς αλλού.

Το Ράλι Ντακάρ, στις τέσσερις δεκαετίες ύπαρξής του, έχει συναρπάσει, μαγέψει, συγκινήσει και πληγώσει εκατοντάδες αγωνιζόμενους και χιλιάδες θεατές. Αποτελεί μία πρόκληση του υψίστου επιπέδου, ένα rally raid που δοκιμάζει στα άκρα άνθρωπο και μηχανή. 

Κάποτε ξεκινούσε από το Παρίσι για να καταλήξει στο Ντακάρ της Σενεγάλης. Σήμερα, κι από το 2020, η Σαουδική Αραβία φιλοξενεί τον δημοφιλή αγώνα, στο πλαίσιο της αθλητικής εξωστρέφειες που χαρακτηρίζει τα τελευταία χρόνια το βασίλειο.

Η φετινή έκδοση του αγώνα ξεκινά την Πρωτοχρονιά από την Χαΐλ, και ολοκληρώνεται μετά από 12 ειδικές διαδρομές στις 14 Ιανουαρίου, στην περιοχή της Τζέντα. 

Οι κατηγορίες

Συνολικά, οχτώ κατηγορίες οχημάτων συμμετέχουν στο φετινό Ράλι Ντακάρ: 149 μοτοσυκλέτες, 21 τετράτροχες μοτοσυκλέτες, 97 αυτοκίνητα, 44 SxS-T3, 61 UTV-T4, 58 φορτηγά, 128 κλασικά αυτοκίνητα, 20 κλασικά φορτηγά, για το σύνολο των 578 συμμετοχών που θα πάρουν εκκίνηση την Πρωτοχρονιά.

Μέσα σε αυτές τις συμμετοχές βρίσκονται κορυφαίες εταιρείες, όπως είναι η Audi, η Toyota, η Mini, η Peugeot, αλλά κι η BMW με το X5 και η KTM στις μοτοσυκλέτες.

Και πιο ξεχωριστή αυτή των αυτοκινήτων

Παραδοσιακά, το ενδιαφέρον κεντρίζουν τα αυτοκίνητα, που αποτελούν συνήθως τη βασική ατραξιόν του αγώνα. 

Φέτος, μάλιστα, συνδυάζονται θρυλικές εταιρείες με θρύλους οδηγούς, όχι μόνο του Ντακάρ, αλλά και των ράλι.

Η Audi μπαίνει στον... χορό, με το αμιγώς ηλεκτρικό Audi RS Q e-tron, και τον Carlos Sainz στο τιμόνι του, μαζί με τους Stephan Peterhansel (14 φορές νικητή του αγώνα) και τον Mattias Ekstrom στα άλλα δύο οχήματα της Phoenix Racing.

Η Toyota Gazoo Racing παραμένει ένα από τα φαβορί για την νίκη στην κατηγορία της, με τον Nasser Al-Attiyah να θέλει να ξεπεράσει την δεύτερη θέση που πήρε το 2020 και το 2021 με μία νίκη στη Σ. Αραβία.

Ασφαλώς, ποιος μπορεί να αφήσει εκτός συζήτησης τον Sebastien Loeb και το BRX Hunter T1 της Prodrive, με το οποίο ο Γάλλος θα θελήσει να δαμάσει τους αμμόλοφους και να αποφύγει τις κακοτοπιές που τόσο τον έχουν ταλαιπωρήσει στις προηγούμενες προσπάθειές του.

Τέλος, με ιδιωτική συμμετοχή τρέχει ο Cyril Despres και ο Khalid Al Qassimi με το Peugeot 3008 Dakar, με όπλο τους την τρομερή εμπειρία κι τις επιτυχίες τους στον αγώνα. 

Ετοιμαστείτε να υποδεχτείτε το 2022 με... γκάζι!