Η Alfa Romeo το «δόλωμα» του Marchionne στη VW


Τι πραγματικά κρύβεται πίσω από τις δηλώσεις του επικεφαλής της FCA.

Τα άσχημα οικονομικά του γκρουπ FCA, πιέζουν τον Ιταλό μάνατζερ να βρεί βιώσιμη λύση μέσα από «συνέργιες» που θα μπορούσαν να οδηγήσουν και στην πώληση της Alfa Romeo.

Και μπορεί ο CEO της VW, Matthias Muller, περίπου να… τρόλαρε την «ανοικτή πρόσκληση» Marchione με το «έχουμε τα δικά μας προβλήματα, ευχαριστούμε δεν θα πάρουμε», «τώρα» προσθέτουμε εμείς, καθώς είναι κάτι περισσότερο από σίγουρο πώς το μόνο κομμάτι που θα ενδιέφερε τους Γερμανούς είναι το Sport του ομίλου FCA.

Δεν θα αναφερθούμε στη Ferrari και τη Maserati (όπου και εκεί o Marchionne βλέπει πώς δεν έρχονται τα προβλεπόμενα οικονομικά αποτελέσματα), αλλά στην Alfa Romeo που παρόλη την στασιμότητα που έχει δείξει στην εξέλιξη νέων μοντέλων εξακολουθεί να είναι ένα πολύ ισχυρό brand name όχι μόνο στην Ιταλία, αλλά συνολικά στην Ευρώπη και εκτός αυτής.

Το σενάριο της πώλησης δεν είναι καινούργιο, καθώς και στο παρελθόν ο όμιλος VW είχε εκφράσει την επιθυμία του να εντάξει την Alfa Romeo στις τάξεις του. Και ενδεχομένως τώρα να είναι οι καλύτερη στιγμή.

Η Μιλανέζικη φίρμα μόλις παρουσίασε τη Stelvio, πέρσι την Giullia, σε μια προσπάθεια να μπει στην «ακριβή» κατηγορία των αυτοκινήτων (πάνω από €40.000), με δέλεαρ την Alfisti φιλοσοφία (οδικά χαρακτηριστικά, επιδόσεις, ντιζάιν). Όμως, στις χαμηλότερες κατηγορίες, ελλείψει budget για το R&D υπάρχει μια στασιμότητα.

Για πόσο ακόμη η Giulietta και η Mito θα μπορέσουν να είναι ανταγωνιστικές;

Αρκεί η πώληση της Alfa Romeo να σώσει τη FCA, που έχει να αντιμετωπίσει και τα πρόστιμα στις ΗΠΑ από τις ανακλήσεις;

Η απάντηση είναι όχι, καθώς το κονσόρτσιουμ «Fiat-Chrysler» δεν περπάτησε, ούτε στην Ευρώπη ούτε στις ΗΠΑ, από τη στιγμή που οι δύο εταιρείες στο κομμάτι της τεχνολογίας δεν είχαν κάτι το σημαντικό να «μοιραστούν», ώστε να γίνουν ανταγωνιστικές.

Οι φήμες για την πώληση της Fiat σε Κινέζικα funds γίνονται όλο και πιο έντονες, με δεδομένο την «καταλληλότητα» των ιταλικών αυτοκινήτων, καταρχάς για την Κινέζικη αγορά…

Γίνεται αντιληπτό, ότι με τη συγκεκριμένη «στρατηγική» ο «τιμονιέρης» της Fiat φαίνεται να επιλέγει τη λογική του «τεμαχισμού» προκειμένου να μπορέσει να φέρει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα ως προς το τίμημα του πολύπαθου ιταλικού ομίλου.

Και η Chrysler; Δεν θα πρέπει να εκπλήξει κανέναν εάν, για παράδειγμα «περάσει» στα Αμερικάνικα χέρια της General Motors.

Εξάλλου, ο ίδιος ο Marchionne δεν δήλωσε στη Γενεύη ότι δεν θα είχε κανένα πρόβλημα να ξαναχτυπήσει την πόρτα της GM;