«Μικρό καλάθι» για τις προτάσεις της «ομάδας εργασίας»


Aναμένουμε από εκείνους απαρτίζουν την "ομάδα εργασίας" να δουν με καθαρά τεχνοκρατικά κριτήρια τις όποιες αλλαγές και όχι με το «κοντόφθαλμο» της αναζήτησης εσόδων και μόνο «κατ΄ εντολήν των προϊσταμένων».

Με την παράταση της απόσυρσης έστω και έως το τέλος του Μαΐου να αποτελεί τη μοναδική «καλή» είδηση σε σχέση με τα όσα είδαν εσχάτως το φως της δημοσιότητας αναφορικά με τις διαφαινόμενες αλλαγές στον τρόπο φορολόγησης των ΙΧ, η αγορά αναμένεται να πάρει τα πάνω της και να εξομαλυνθούν τα όποια προβλήματα έχουν προκύψει.

Βεβαίως, η παράταση είχε προεξοφληθεί από την αγορά και το ζητούμενο τώρα είναι οι προτάσεις της νεοσυσταθείσας από τον κ. Τσακαλώτο «ομάδας εργασίας» για τις αλλαγές στη φορολογία των αυτοκινήτων.

Εχοντας την υποχρέωση της υποβολής των όποιων προτάσεων έως τις 29 Απριλίου προκειμένου να ισχύσουν για το 2016, η επιτροπή καλείται να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά και να διορθώσει «κακώς κείμενα» δεκαετιών.

Ανεξάρτητα από το γεγονός ότι η επιτροπή απαρτίζεται από άτομα που δραστηριοποιούνται στον στενό χώρο του Δημοσίου (σ.σ. δεν θέλουμε να αδικήσουμε κανέναν), αναμένουμε από εκείνους να δουν με καθαρά τεχνοκρατικά κριτήρια τις όποιες αλλαγές και όχι με το «κοντόφθαλμο» της αναζήτησης εσόδων και μόνο «κατ΄ εντολήν των προϊσταμένων».

Θα περιμέναμε η ομάδα εργασίας να συμπεριλάμβανε στελέχη της αγοράς, επαγγελματίες, ανθρώπους δηλαδή που γνωρίζουν εκ των έσω τα προβλήματα και τα ζουν καθημερινά. Θα είχε μεγάλη αξία όλοι τους να αντάλλασσαν απόψεις και να έβρισκαν την ιδανική λύση για το κοινό συμφέρον. Των πολιτών, δηλαδή…

Και φυσικά δεν μας καλύπτει η κυβερνητική ανακοίνωση: «…Η Ομάδα Εργασίας δύναται να καλεί στις συνεδριάσεις της εμπειρογνώμονες και σχετικούς φορείς, για την υποβοήθηση του έργου της, αν αυτό απαιτηθεί». Καθώς: «…Η Ομάδα Εργασίας θα συνεδριάζει εντός των ωρών του κανονικού ωραρίου λειτουργίας των Δημόσιων Υπηρεσιών ή σε χρόνο που καλύπτεται από υπερωριακή απασχόληση, σε κατάστημα του Υπουργείου Οικονομικών που θα ορίζει ο Συντονιστής αυτής».

Από το τελευταίο και μόνο, κρατάμε μικρό καλάθι γα το ποιες θα είναι οι αλλαγές και τι στόχο θα έχουν.

Εξάλλου, κυβερνητικοί παράγοντες με πρώτο τον κ. Αλεξιάδη μας έχουν προϊδεάσει για αυξήσεις των φόρων στα μικρομεσαία και πολυτελή ΙΧ, απόρροια του κριτηρίου της αξίας λιανικής και όχι του κυβισμού (θα παραμείνουν ο φόρος πολυτελείας και τα τεκμήρια;), αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας των καινούργιων ΙΧ που επιβαρύνονται από 100-200 ευρώ (τρόπος υπολογισμού CO2), αλλά και αύξηση στον ειδικό φόρο των καυσίμων κίνησης.

Είναι προφανές ότι, εάν και εφόσον ισχύουν, ο όρος «φοροκαταιγίδα» είναι λίγος για να χαρακτηρίσει όλα αυτά που θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε… Και τα οποία θα προστεθούν αθροιστικά σε όλα τα φορολογικά βάρη που πλέον είναι αδύνατον να σηκώσει ο μικρομεσαίος πολίτης. Αν αυτό συνιστά «ταξική» αναθεώρηση των πραγμάτων ή πλήγμα στους «ολιγάρχες», μάλλον κάποιοι είναι τόσο γελασμένοι που αναζητούν τη σανίδα της κυβερνητικής τους σωτηρίας ακόμη και στους ταλαιπωρημένους πρόσφυγες που βλέπουν… ως επενδυτές. Θα μπορούσε να είναι ένα ωραίο πρωταπριλιάτικο αστείο. Δυστυχώς, δεν είναι…