Οδηγώντας το νέο VW Tiguan 2.0 TDI 150 PS DSG


ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΤΟ TIGUAN ΜΕ ΤΟΝ 2-ΛΙΤΡΟ ΝΤΗΖΕΛ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΠΟΥ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΕΧΕΙ ΚΛΕΙΣΕΙ ΤΗΝ ΨΑΛΙΔΑ ΜΕ ΤΟΥΣ PREMIUM ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥ.

Έχει περάσει αρκετός καιρός από τότε που ένα «καθημερινό» αυτοκίνητο, έχει διατηρήσει μόνιμο το χαμόγελο της οδηγικής ικανοποίησης.

Συνέβη λίαν προσφάτως με την ευκαιρία της δοκιμής του νέου Tiguan 2.0 TDI με τετρακίνηση, αλλά και το αυτοματοποιημένο κιβώτιο DSG (7 σχέσεων).

Είχε προηγηθεί δοκιμή της προσθιοκίνητης έκδοσης 1.4 TSI 150PS (μπορείτε να την αναζητήσετε στο τεύχος Ιουλίου του Car and Driver που είναι στα περίπτερα) και έτσι η διάσημη ρήση «για τα κυβικά και τους κυλίνδρους» (από μισή αρχοντιά), βρίσκει και εδώ την εφαρμογή της πόσο μάλλον όταν μιλάμε για έναν ντήζελ κινητήρα. Τετρακύλινδρος μεν, αλλά με 340 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ.!

Για να το πούμε ξεκάθαρα, ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα που μπορείς να αγοράσεις σε αυτή την κατηγορία το 2-λιτρο ντήζελ Tiguan, που εάν ανεξαρτήτως έκδοσης έχει κλείσει την ψαλίδα με τους premium ανταγωνιστές του, σε αυτή την έκδοση (το ίδιο ισχύει και με εκείνη των 190 ίππων που οδηγήσαμε στη Γερμανία), ίσως να βρίσκεται και ένα βήμα εμπρός!

Από όπου και να το εξετάσεις, δεν θα βρείς κανένα ψεγάδι ίσα-ίσα που η αίσθηση που προσφέρει αυτή η έκδοση είναι ότι έχεις να κάνεις με το πιο ολοκληρωμένο «πακέτο» της αγοράς.

Εξαιρετική απόδοση κινητήρα, κορυφαία ποιότητα κύλισης, αξιόπιστη τετρακίνηση, αλλά και κατασκευαστικά στάνταρς εφάμιλλα με το άνω άκρο του ομίλου VW.

Ναι, το νέο Tiguan τους ξέφυγε (;) προς τα πάνω τους Γερμανούς της VW σε σημείο που ο εσωτερικός ανταγωνισμός ίσως φέρει αντιδράσεις…

Όπως και να έχει αυτό δεν ενδιαφέρει το καταναλωτικό κοινό, τουναντίον που μέσα από αυτή τη λογική της «προόδου» και όχι της «τσαπατσουλιάς» μπορεί να οδηγεί κορυφαίας τεχνολογίας αυτοκίνητα χωρίς να χρειάζεται να βρίσκεται σε κάποια οικονομική ελίτ.

Τα στελέχη της VW στην Ελλάδα, συνήθιζαν και συνηθίζουν στις συνεντεύξεις Τύπου να αναφέρονται στον «εκδημοκρατισμό της τεχνολογίας» υπό την έννοια ό,τι δεν είναι πια προνόμιο για λίγους.

Αν μέχρι την έλευση του νέου Passat είχαμε μια κάποια αμφιβολία, το νέο Tiguan την έχει εντελώς απομακρύνει.

Ίσως κάποιοι σταθούν στο κατά πόσο «εκδημοκρατισμένη» είναι μια τεχνολογία που ενσωματώνεται σε ένα αυτοκίνητο που στην περίπτωση του Tiguan 2.0 TDI ξεπερνά τα 30.000 ευρώ. Δεν θα σταθώ στο τετριμμένο «υπάρχει και φθηνότερη έκδοση», καθώς θεωρώ ότι αυτό είναι το «σωστό Tiguan» για όποιον πραγματικά χρειάζεται ένα SUV, για το οποίο να τολμήσω να δηλώσω ότι δεν πληρώνεις ούτε ένα ευρώ ως υπεραξία «μπράντας». Εξάλλου, μπορείτε να κάνετε και μόνοι σας τις συγκρίσεις.

Αναλυτική δοκιμή για το VW Tiguan 2.0 TDI 150 PS DSG, προσεχώς…