Προσοχή, λερώνει!
Ο πρώην πρόεδρος του ομίλου VW, Ferdinand Piëch, ήταν ένας ιδιοφυής μηχανολόγος, αλλά με αρκετές εμμονές. Μία από αυτές ήταν η απέχθεια του για τις οθόνες αφής με βασική αιτιολογία τις δαχτυλιές πάνω στην επιφάνεια τους, κάθε φορά που τις χρησιμοποιούμε. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο, ότι η VW άργησε να ακολουθήσει αυτό το trend σε σχέση με τους ανταγωνιστές της. Μπόνους η παρατήρηση, ότι -εκτός από τις δαχτυλιές- πιάνουν οι μεγάλες επιφάνειες των displays πολύ εύκολα και σκόνη.
Χάσιμο χρόνου
Η χρήση των διαδραστικών displays, που καταλαμβάνουν πλέον μεγάλες επιφάνειες του κόκπιτ, έχει γίνει εξαιρετική περίπλοκη, καθώς το μενού περιλαμβάνει τα πάντα και ο οδηγός καλείται να ψάξει και να βρει μόνος του τη λύση ακόμη και για απλές λειτουργίες. Συγγνώμη, αλλά δεν πρέπει να γίνουμε Indiana Jones, για να ανοίξουμε το ντουλαπάκι του συνοδηγού, να ανάψουμε φλας ή να βάλουμε σε λειτουργία τους υαλοκαθαριστήρες, όπως συμβαίνει σε ορισμένα μοντέλα, στα οποία απαιτείται χρήση της οθόνης αφής!
Στο βωμό του κέρδους
Οι εταιρείες αυτοκινήτου δεν έχουν ευγενείς προθέσεις, όταν εφοδιάζουν τα οχήματα τους με μεγάλες ψηφιακές οθόνες. Ο σκοπός τους είναι κατά κύριο λόγο το χαμηλότερο κόστος παραγωγής, καθώς συμφέρει οικονομικά η συγκέντρωση όλων των λειτουργιών σε μια οθόνη, από την καλωδίωση πολλών επιμέρους διακοπτών και κλασικών χειριστηρίων.
Πολλά επίπεδα δυσκολίας
Είναι ξεκάθαρο, ότι η προσαρμογή των νεότερων χρηστών που έχουν μεγαλώσει με ένα Smartphone στο χέρι, είναι πολύ ευκολότερη σε σχέση με τους πιο ηλικιωμένους πελάτες. Αυτό ισχύει ωστόσο έως ένα συγκεκριμένο επίπεδο και από εκεί και μετά δυσκολεύουν τα πράγματα για σχεδόν όλους τους χρήστες. Γι αυτό και πολύ συχνά σηκώνουν ανήμποροι τα χέρια ψηλά, ακόμη και συμπολίτες μας με αρκετές γνώσεις στη χρήση ψηφιακών συσκευών.
Απόσπαση προσοχής
Σουηδικό περιοδικό αυτοκινήτου μέτρησε τον συνολικό χρόνο, που χρειάστηκε ένας οδηγός για τη διαχείριση τεσσάρων συνηθισμένων λειτουργιών, όπως αλλαγή ραδιοφωνικού σταθμού και ρύθμιση θερμοκρασίας του κλιματισμού, συγκρίνοντας μεταξύ τους 11 σύγχρονα μοντέλα με οθόνες αφής και ένα old school Volvo V70 του 2005. Νικητής αναδείχθηκε με διαφορά ο βετεράνος των τεσσάρων τροχών με μόλις 10 δευτερόλεπτα, ενώ στα υπόλοιπα μοντέλα κυμάνθηκε ο χρόνος μεταξύ 13,5 και 44,9 δευτερολέπτων! Όλοι αντιλαμβανόμαστε, τι σημαίνει αυτό σε συνθήκες κίνησης του οχήματος και ιδιαίτερα σε υψηλές ταχύτητες, οπότε μιλάμε κυριολεκτικά για ‘’τυφλή πτήση’’ του οδηγού επί πολλές δεκάδες μέτρα.
Υπάρχει λύση;
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Εντέλει, πόσο επικίνδυνοι είναι οι ηλικιωμένοι οδηγοί;
Οθόνες στις πινακίδες κυκλοφορίας των αυτοκινήτων – Πώς λειτουργεί η νέα τεχνολογία (video)
Θύμα κυβερνοεπίθεσης μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία - Σταματά μέχρι νεοτέρας η παραγωγή