Alpine A110: Η ώρα έφτασε!


Στη Γενεύη η αναγέννηση του διθέσιου, «κεντρομήχανου» θρύλου, με 252 ίππους και αγωνιστικές αρετές.

  • 7/3/2017

Με την αναγέννηση του θρύλου των ράλι που ονομάζεται Alpine, η Renault δίνει μια ευθεία απάντηση στις Porsche 718 Cayman και Alfa Romeo 4C. Η έκδοση παραγωγής της διθέσιας, με κινητήρα στο κέντρο, sports-coupe Alpine A110 έκανε το μεγάλο της ντεμπούτο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης 2017.
 
Βασικές αρχές της φιλοσοφίας της είναι οι κλασικές που είχε και τη δεκαετία του '70: συμπαγές μέγεθος, χαμηλό βάρος και ευελιξία. Για το σκοπό αυτό το αμάξωμα και το δάπεδό της είναι εξ ολοκλήρου κατασκευασμένα από αλουμίνιο.

Ως αποτέλεσμα, το βάρος της μένει στα 1.080 κιλά, σε αμάξωμα μήκους 4178mm, πλάτους 1798mm και ύψους 1.252mm. Η κατανομή βάρους μεταξύ του εμπρός και πίσω άξονα είναι στο 44-56 τοις εκατό, το κέντρο βάρους έχει κρατηθεί πολύ χαμηλά και η μάζα έχει κρατηθεί στο κέντρο με την τοποθέτηση του δοχείου καυσίμου πίσω από τον εμπρός άξονα και του κινητήρα εμπρός από τον πίσω άξονα. Όλα βρίσκονται στην υπηρεσία της σπορ οδικής συμπεριφοράς που έκανε διάσημη την Alpine στα 70s.

Ο κινητήρας είναι ο νέος τετρακύλινδρος 1.8 turbo που εξέλιξε η συμμαχία renault-Nissan. Αποδίδει 252 ίππους και ροπή 320 Nm. Σε συνδυασμό με το μειωμένο βάρος η σχέση ισχύος-βάρους είναι στους 233 ίππους ανά τόνο, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να επιταχύνει στα 0-100 km/h σε 4,5 δευτερόλεπτα. Το κιβώτιο είναι επτατάχυτο DCT της Getrag.

Η Alpine A110 έχει τρεις ρυθμίσεις οδήγησης -Normal, Sport, Track- που επεμβαίνουν στον κινητήρα, στο κιβώτιο, στο σύστημα διεύθυνσης, στο ESC, καθώς και στον ήχο της εξάτμισης και στις ενδείξεις του ταμπλό. 

Σημαντική είναι και η επένδυση στον τομέα της αεροδυναμικής, στην οποία συμβάλλει το επίπεδο κάτω μέρος του δαπέδου, οι εισαγωγείς αέρα στις άκρες του εμπρός προφυλακτήρα, ο διαχύτης και ο σχεδιασμός του αμαξώματος που αφαιρεί την ανάγκη της χρήσης πίσω πτέρυγας, που θα προσέθετε αεροδυναμική αντίσταση. Ως αποτέλεσμα, η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 250 km/h, καθώς ο συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) είναι στο 0.32.

Τα μηχανικά μέρη συμπληρώνονται από διπλά ψαλίδια στην ανάρτηση και των τεσσάρων τροχών, μια ακριβή αγωνιστική λύση που διασφαλίζει και άνεση πέραν του βασικού έργου της πρόσφυσης. Μπροστά τους βρίσκονται ειδικά αλουμινένια δισκόφρενα και δαγκάνες της Brembo, που κρύβονται από τις ζάντες ελαφρού κράματος 18 ιντσών. 

Εσωτερικά, η Sabelt παρέχει τα μπάκετ καθίσματα που ζυγίζουν μόλις 13,1 κιλά, το καθένα. Στο διάκοσμο συνδυάζονται επενδύσεις αλουμινίου, δέρματος και ανθρακονημάτων. 

Η νέα Alpine Α110, σχεδιασμένη στο Technocentre της Renault στο Guyancourt και στο κέντρο μηχανολογίας της Renault Sport στο Les Ulis, θα κατασκευάζεται στο ιστορικό της εργοστάσιο στη Dieppe και οι παραγγελίες -καθώς έχουν γίνει ήδη προκρατήσεις για την πρώτη έκδοση- θα ξεκινήσουν στο τέλος του 2017 στην ηπειρωτική Ευρώπη. Μαζί, θα γίνουν και τα εγκαίνια τουλάχιστον 60 εκθέσεων εξειδικευμένων αποκλειστικά στην Alpine.

Η πρώτη έκδοση, Alpine A110 Première Edition, είναι αριθμημένη και περιορισμένη σε 1.955 αντίτυπα - αριθμός που συμβολίζει το τέλος που ο Jean Redele ίδρυσε την Alpine. Το κόστος της πρώτης αυτής έκδοσης είναι, στη Γαλλία, 58.500 Ευρώ.

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΤΗΣ ALPINΕ
1955: Δημιουργία της Société des Automobiles Alpine. Αποκάλυψη της A106.
1962: Παρουσίαση της Alpine A110.
1971: Πρώτη νίκη στο Rally Monte Carlo.
1973: Η Alpine κατακτά το Διεθνές Πρωτάθλημα κατασκευαστών στα ράλι. Αγοράζεται από τον Όμιλο Renault.
1976: Παρουσίαση της Alpine A310 V6.
1978: Η Alpine κερδίζει τις 24 Ώρες του Le Mans.
1985: Alpine GTA
1991: Alpine A610
1995: Η Alpine σταματά την παραγωγή της.
2012: Ανακοίνωση του σχεδίου κατασκευής αυτοκινήτου Alpine.
2015: Παρουσίαση του Alpine Célébration στο Le Mans.
2016: Ανακοίνωση της αναβίωσης της Alpine και παρουσίαση του οράματος Alpine Vision.