Faraday Future: Βαθειά κρίση στον κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων


Η FARADAY ΕΙΧΕ ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ, ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΠΛΕΟΝ ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΚΡΙΣΗ. ΤΩΡΑ, ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΔΡΥΤΕΣ ΤΗΣ ΕΓΚΑΤΕΛΕΙΨΕ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΔΙΑΣΩΣΗΣ.

 
  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: FARADAY
  • 9/11/2018

Αν και ο κατασκευαστής ηλεκτροκίνητων οχημάτων με τη συμβολή ενός νέου μεγαλοεπενδυτή βρισκόταν στο δρόμο της ανάκαμψης, προέκυψαν νέα αρνητικά δημοσιεύματα. Για παράδειγμα, ένας από τους τρεις ιδρυτές, ο Nick Sampson, εγκατέλειψε την εταιρεία μετά από την ακύρωση της προηγούμενης ημέρας από τον επικεφαλής της ανάπτυξης προϊόντων, Peter Savagian. Με την είσοδο της Evergrande Health Industry Group στη Faraday, στα ταμεία της εταιρείας μπήκαν 2 δισεκατομμύρια δολάρια. Ωστόσο, το υπόλοιπο της διοίκησης έχει επίσης έρθει σε σύγκρουση με τον Κινέζο χρηματοδότη, όπως αναφέρουν οι εφημερίδες.

Τα φρέσκα χρήματα ήθελε να τα χρησιμοποιήσει η Faraday για να προωθήσει το ντεμπούτο του FF 91. Το SUV θα έπρεπε να ξεκινήσει να παράγεται, σύμφωνα με τα αρχικά σχέδια, στις αρχές της φετινής χρονιάς στην πολιτεία της Nevada. Αυτό το σχέδιο απορρίφθηκε και πριν από λίγες εβδομάδες η εταιρεία ανακοίνωσε ότι άρχισε να κατασκευάζει εργοστάσιο συναρμολόγησης στο Hanford της California. Επιπλέον, ο ιδρυτής της Faraday, Yueting Jia, ορίστηκε νέος CEO της εταιρείας. Εντωμεταξύ, αρκετά τμήματα έχουν κλείσει στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας. Έτσι, κάποιοι εργαζόμενοι βρέθηκαν σε καθεστώς άδειας, ενώ άλλοι έχουν την επιλογή να συνεχίσουν να εργάζονται με τον κατώτατο μισθό.

Super ηλεκτρικό SUV με ισχύ 1.000 PS

Η έναρξη των εργασιών για το νέο κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων Faraday Future παρουσιάστηκε στην έκθεση CES 2017 στο Las Vegas σε ένα λαμπερό πάρτι. Το FF 91 είναι ένα SUV που βασίζεται στη μεταβλητή πλατφόρμα (VPA), στην οποία αργότερα θα βασιστούν κι άλλα μοντέλα. Για το Faraday FF 91 μπορούν να γίνονται άμεσα παραγγελίες, αλλά μόνο από πελάτες στις ΗΠΑ, τον Καναδά και την Κίνα. Ως προκαταβολή απαιτούνται 5.000 δολάρια, ενώ οι πρώτοι 300 πελάτες θα απολαύσουν την επιλογή αναβάθμισης από το Μάρτιο στο ειδικό μοντέλο Lauch Alliance Edition. Μέρος της πρόσθετης τιμής θα δοθεί σε ένα περιβαλλοντικό ταμείο.

Η πλατφόρμα VPA ενσωματώνει όχι μόνο την ανάρτηση, αλλά και τον κινητήρα, συμπεριλαμβανομένων της μπαταρίας και του μετατροπέα. Στο FF 91, που θα είναι τετρακίνητο, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 783 kW (1.065 PS) και μέγιστη ροπή 1.800 Nm, παίρνοντας ισχύ από μία μπαταρία 130 kWh. Η Faraday ανακοίνωσε ότι το FF 91 επιταχύνει σε μόλις 2,39 sec από στάση έως τα 100 km/h, ενώ η αυτονομία δίδεται στα 378 μίλια, δηλαδή πάνω από 600 km. Σε ό,τι αφορά την επιτάχυνση, το Faraday όχι μόνο αφήνει πίσω του τη συντριπτική πλειονότητα των super cars πίσω του, αλλά και την κυρίαρχη σε αυτή τη διαδικασία Tesla, με τα Model S και X. Σε ένα σύστημα ταχείας φόρτισης, το FF 91 χρειάζεται μόνο μία ώρα για να φορτιστεί πλήρως, με οικιακό ρεύμα (240 Volt) ο χρόνος φόρτισης για το 50% της χωρητικότητας υπολογίζεται στις 4,5 ώρες.

Το μήκους 5,25 m, πλάτους 2,28 m και ύψους 1,60 m αμάξωμα είναι αεροδυναμικό. Για την περαιτέρω βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής αντίστασης, το FF 91 εφοδιάζεται με ενεργές ζάντες που κλείνουν στο πλάι τους σε υψηλότερες ταχύτητες. Το μεταξόνιο φτάνει τα 3,20 m. Οι στενοί προβολείς εκτείνονται σχεδόν συνεχώς από τη δεξιά στην αριστερή πλευρά του οχήματος. Στη γρίλια δεσπόζει το λογότυπο της εταιρείας και φαίνεται να ανάβει. Τα πίσω φώτα δείχνουν επίσης σαν μια στενή, συνεχής λωρίδα φωτός. Οι ζάντες των 22 ιντσών, που περιβάλλονται από ελαστικά 275/40 συμβάλλουν ενεργά στην αεροδυναμική ισορροπία του FF 91.

Οι εξωτερικοί καθρέφτες έχουν αντικατασταθεί από ένα συνδυασμό κατόπτρου-κάμερας - οι καθρέφτες είναι αφαιρούμενοι, εφόσον οι κάμερες, που αντικαθιστούν τους εξωτερικούς καθρέφτες είναι νόμιμες στη χώρα χρήσης. Οι πόρτες, που ανοίγουν αντίθετα με τη φορά κίνησης του οχήματος, δεν έχουν λαβές και ανοίγουν υπό τον έλεγχο αισθητήρα και σταματούν αυτόματα πριν από εμπόδια. Αν είναι επιθυμητό, ο περιφερειακός φωτισμός LED επικοινωνεί με το περιβάλλον, ενώ το FF 91 μπορεί να εμφανίζει μια σειρά μηνυμάτων καλωσορίσματος για τον οδηγό κατόπιν αιτήματος στη μεσαία κολώνα. Φυσικά, στο board computer οι χρήστες μπορούν να αποθηκεύσουν προσωπικά προφίλ, που προδιαμορφώνουν όλες τις ρυθμίσεις.

Τα δερμάτινα καθίσματα στο εσωτερικό, που είναι διατεταγμένα προς τα δεξιά και προς τα αριστερά μιας διευρυμένης προς τα πίσω κεντρικής κονσόλας, ρυθμίζονται με πολλούς τρόπους, προσφέρουν άφθονο χώρο για τα πόδια και να είναι εξοπλισμένα με λειτουργία θέρμανσης, μασάζ και εξαερισμού. Η γυάλινη οροφή και τα πλευρικά παράθυρα μπορούν να σκουραίνουν.

Το FF 91 είναι επίσης σε θέση να κινείται αυτόνομα, καθώς διαθέτει 10 κάμερες, 13 αισθητήρες ραντάρ, 12 αισθητήρες υπερήχων και το πρώτο σύστημα αισθητήρων laser της Lidar, που τοποθετείται σε αυτοκίνητο παραγωγής. Αν ο οδηγός το επιθυμεί, το FF 91 να σταθμεύει τελείως ανεξάρτητα. Επίσης, στο εσωτερικό διατίθεται μια ολοκληρωμένη και γρήγορη πρόσβαση στο internet.

Μέχρι την παρουσίαση του 91 FF, για την εταιρεία γράφονταν αρνητικά δημοσιεύματα. Υπήρχαν, λοιπόν, φήμες για απλήρωτους λογαριασμούς, που έφταναν τα εκατομμύρια δολάρια. Αυτή η είδηση μπορεί να σχετίζεται με την αποκάλυψη της εγκατάλλειψης της εταιρείας από δύο κορυφαία στελέχη λίγο πριν από την παγκόσμια πρεμιέρα. Ο διευθυντής της μάρκας, Marco Mattiacci, και ο διευθυντής marketing, Jörg Sommer, δεν έχουν πλέον θέση στη φίρμα.

Ο Mattiacci προσχώρησε στην FF στα τέλη του 2017 και προηγουμένως ήταν επικεφαλής της Ferrari της Βόρειας Αμερικής, της Ferrari Asia Pacific και υπεύθυνος της ομάδας της Ferrari στη Formula 1. Ο Ιταλός θεωρήθηκε κάποιος που θα μπορούσε να αντιμετωπίσει τα οικονομικά προβλήματα της Faraday Future. Ο Jörg Sommer έφθασε στις αρχές του 2018 από την VW στην εταιρεία. Προηγουμένως, εργάστηκε σε εκτελεστικές θέσεις στις Daimler, Opel και Renault.