Ιδού το ολοκαίνουργιο Ford Focus!


Η Ford έδωσε τα πρώτα στοιχεία για τη νέα γενιά Focus που βασίζεται σε μία νέα πλατφόρμα, με νέους κινητήρες και περισσότερη τεχνολογία από κάθε άλλη φορά.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤΟ: FORD
  • 10/4/2018

Την τιμητική τους αυτή την περίοδο μπορεί να έχουν τα SUV αλλά όπως και να το κάνουμε η κατηγορία των hatch ήταν και θα είναι εξίσου σημαντική. Και σε αυτό το segment το πιο φρέσκο μοντέλο δεν είναι άλλο από το νέο Focus που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα με την κωδική ονομασία C2 (η Ford κάνει λόγο για 20% μεγαλύτερη ακαμψία και εξοικονόμηση έως 88 kg) που έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 53 mm (στα 2.701 mm συνολικά) και προμηνύει μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες.

Σχεδιαστικά το νέο Focus αποσπά μόνο κολακευτικά σχόλια με την εμπρός όψη να αποτελεί μία εξέλιξη της γνωστής μάσκας που πλαισιώνεται από τους νέους προβολείς με το χαρακτηριστικό LED φιλέτο να τα διαπερνά. Πίσω η εικόνα είναι εξίσου δυναμική με τα φωτιστικά σώματα να έχουν μια πιο «οριζοντιωμένη» θέση. Οι υποψήφιοι πελάτες θα έχουν να επιλέξουν ανάμεσα στην κλασική hatchback έκδοση και στην station wagon, ενώ όπως στην περίπτωση του Fiesta θα υπάρχουν διαφορετικές εκδοχές (ST-Line, Active, Vignale).

Για παράδειγμα η ST-Line που είναι και η πιο σπορ θα έχει 10 mm χαμηλότερη ανάρτηση από την στάνταρ έκδοση. Αντίθετα, η Active και πιο περιπετειώδης έκδοση θα βρίσκεται 30 mm ψηλότερα από το έδαφος, όταν η πιο πολυτελής από όλες, η Vignale, θα προσφέρεται και στο επίπεδο εξοπλισμού Titanium. Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η αλά tablet οθόνη αφής που προσφέρει πλήρη συνδεσιμότητα και τρέχει στο Ford Sync 3. Ο οδηγός θα έχει στην διάθεση του τρία διαφορετικά προγράμματα κίνησης, ενώ στις αυτόματες εκδόσεις ο κλασικός επιλογέας έχει αντικατασταθεί από έναν περιστροφικό διακόπτη.

Το νέο Focus είναι 18 mm μακρύτερο με το πλάτος περίπου το ίδιο και το ύψος χαμηλότερο κατά 15 mm. Συγκεκριμένα, το μήκος του αμαξώματος φτάνει τα 4.378 mm, το πλάτος τα 1,825 mm και το ύψος τα 1,454 mm. Οι αντίστοιχες διαστάσεις για το wagon είναι στα 4.668 mm, 1,825 mm και 1,481 mm. Βελτιωμένη είναι η αεροδυναμική όπου το πεντάθυρο Focus έχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,273 και το sedan στο 0,25. Αξιοσημείωτο είναι πως υπάρχουν ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ μόνο για τις εκδόσεις με πίσω ανάρτηση με διπλά ψαλίδια (οι υπόλοιπες έχουν πολλαπλούς συνδέσμους) και μόνο για τους κινητήρες 1.5 Ecoboost και 2.0 EcoBlue στις εκδόσεις Active, Vignale και wagon.

Ανάμεσα στα πολλά συστήματα υποβοήθησης (23 τον αριθμό!) και άνεσης ξεχωρίζει το ενεργητικό cruise control, η αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, το σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, το stop&go, οι ενεργητικοί μπροστινοί προβολείς, το head-up display, αλλά και για πρώτη φορά η προειδοποίηση κίνησης σε λάθος κατεύθυνση (!) κ.α. Το νέο Focus λανσάρει επίσης μία ολοκληρωμένη γκάμα προηγμένων τεχνολογιών οδήγησης που βοηθούν τους οδηγούς να διαχειρίζονται καλύτερα τις συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας, να βλέπουν πιο καθαρά στο σκοτάδι, να παρκάρουν πιέζοντας απλά ένα μπουτόν και να αποφεύγουν ατυχήματα.

Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει τον 1.0 Ecoboost (με 85 PS, 100 PS και 125 PS) με την ισχυρότερη έκδοση να συνδυάζεται με νέο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής (όλες οι άλλες με μηχανικό 6άρι). Ψηλότερα βρίσκεται ο επίσης τρικύλινδρος 1.5 Ecoboost με 150 PS (εδώ υπάρχει και το αυτόματο 8άρι) και 182 PS (εδώ υπάρχει και σύστημα προσωρινής απενεργοποίησης των κυλίνδρων). Από πλευράς diesel ο 1.5 EcoBlue αποδίδει 95 PS και 120 PS (και εδώ με αυτόματο προαιρετικά), ενώ πιο πάνω βρίσκεται ο 2.0 EcoBlue με 150 PS. Το νέο Focus θα λανσαριστεί στην Ελλάδα από τα μέσα του καλοκαιριού. Από του χρόνου αναμένεται η ισχυρότερη έκδοση ST (όπως και μια mild hybrid έκδοση στα 48V για τον 1.0 Ecoboost) και προς το 2020 το κορυφαίο RS.