Νέο Mercedes-Benz Vito


Χαμηλό κόστος, μεγάλο ωφέλιμο φορτίο, κορυφαία ασφάλεια - το νέο Vito θέτει τα πρότυπα στην κατηγορία του.

  • 1/8/2014

Με εμφανή εξωτερικά χαρίσματα, σπουδαίες εσωτερικές αξίες, μέγιστο όφελος και χαμηλό κόστος, το νέο Vito της Mercedes-Benz είναι ο ευέλικτος και γνήσιος επαγγελματίας στην κατηγορία των van μεσαίου μεγέθους με επιτρεπόμενο μεικτό βάρος από 2,5 έως 3,2 τόνους. Παρά το ασυναγώνιστο ωφέλιμο φορτίο του, η τιμή αγοράς και το κόστος συντήρησής του είναι αναπάντεχα χαμηλά.

Τεχνικές υπηρεσίες, μεταφορά εμπορευμάτων, λιανεμπόριο, μεταφορά επιβατών ή ταξί – το νέο Vito είναι πραγματικά ένα όχημα για κάθε χρήση. Το Vito van είναι το μόνο μοντέλο στην κατηγορία του που διατίθεται σε τρία μήκη και με τρία διαφορετικά συστήματα κίνησης. Με ικανότητα μεταφοράς φορτίου έως και 1369 kg, είναι το όχημα με το μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο στην κατηγορία του.

Με το νέο Vito Tourer, η Mercedes-Benz ανοίγει ένα εντελώς νέο κεφαλαίο στη μεταφορά επιβατών. Διατίθεται σε τρεις εκδόσεις: το λειτουργικό και στιβαρό Vito Tourer BASE, το ευέλικτο Vito Tourer PRO και το πολυτελές Vito Tourer SELECT. Χάρη στην εκτενή γκάμα των εκδόσεών του, το Tourer μπορεί να προσαρμοστεί απολύτως στις επιθυμίες σας, για να εξυπηρετεί κάθε τύπο μεταφοράς επιβατών.

Το νέο Vito έχει μια επιβλητική εμφάνιση γεμάτη αυτοπεποίθηση. Για το νέο Vito, όμως, η σχεδίαση δεν είναι αυτοσκοπός. Συντελεί στην επίτευξη της πολύ χαμηλής τιμής αεροδυναμικής αντίστασης Cd = 0,32, με αποτέλεσμα τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και τη βελτίωση των επιδόσεων. Από την πρώτη ματιά, το αμάξωμα του Vito αποπνέει υψηλή ποιότητα, η οποία είναι εμφανής ακόμη κι από τις αδιόρατες και ομοιόμορφες ενώσεις του.

Τόσο ο οδηγός όσο κι ο συνοδηγός κάθονται αναπαυτικά στο Vito και απολαμβάνουν περισσότερο χώρο από ποτέ. Με εξολοκλήρου νέα σχεδίαση το cockpit του νέου Vito είναι υποδειγματικό ως προς τη λειτουργικότητα και την εργονομία του. Συμμετρικά σχεδιασμένο, διαθέτει καθαρές και λιτές γραμμές για μέγιστη ασφάλεια χειρισμού συνδυάζοντας επίσης μία εξαιρετικά υψηλής ποιότητας εμφάνιση.

Κατά το στάδιο της ανάπτυξής του, δόθηκε μεγάλη έμφαση στο σχεδιασμό των αποθηκευτικών χώρων. Ας μην ξεχνάμε, ότι για πολλούς οδηγούς το νέο Vito δεν θα είναι μόνο χώρος εργασίας αλλά και χώρος  πολύωρης διαμονής.

Το σύνθημα "Ένα για όλα" ισχύει ιδιαίτερα για το σύστημα κίνησης του Vito. Είναι το πρώτο όχημα της κατηγορίας του που, εκτός από τα συστήματα πίσω κίνησης και τετρακίνησης, διατίθεται τώρα και με σύστημα μπροστινής κίνησης.

Η λογική είναι σαφής: το νέο σύστημα μπροστινής κίνησης που προστίθεται στη γκάμα είναι πολύ ελαφρύ. Με κενό όχημα ή με ελαφρύ φορτίου, το σύστημα μπροστινής κίνησης προσφέρει καλύτερη πρόσφυση. Η τιμή αγοράς του είναι επίσης πολύ ελκυστική. Το δοκιμασμένο σύστημα πίσω κίνησης είναι η κατάλληλη λύση για περιπτώσεις που απαιτείται μεταφορά βαρέων φορτίων, υψηλή ικανότητα ρυμούλκησης και εξαιρετική δυναμική οδήγησης.

Η τετρακίνηση είναι αναγκαία όταν απαιτείται υψηλή πρόσφυση, καθώς και σε δύσκολες συνθήκες εντός κι εκτός δρόμου. Χάρη στη νέα ενιαία σχεδίαση του συστήματος τετρακίνησης, το ύψος οχήματος του Vito 4x4 είναι ίδιο με αυτό των μοντέλων μπροστινής και πίσω κίνησης.

Δύο υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες σε συνολικά πέντε βαθμίδες ισχύος
Το νέο Vito με σύστημα μπροστινής κίνησης σχεδιάστηκε για να ανταποκρίνεται στο εξής προφίλ: μέγιστο ωφέλιμο φορτίο της μικρής και μεσαίας κατηγορίας μεικτού βάρους οχήματος. Προτεραιότητα αποτελεί επίσης και η διατήρηση των εξόδων σε όσο το δυνατό χαμηλότερα επίπεδα.

Διαθέτει εγκάρσια τοποθετημένο, τετρακύλινδρο κινητήρα μικρών διαστάσεων με κυβισμό 1,6 λίτρων, ο οποίος είναι διαθέσιμος σε δύο βαθμίδες ισχύος: το Vito 109 CDI με 65 kW (88 hp) και το Vito 111 CDI με 84 kW (114 hp).

Όταν απαιτούνται υψηλές επιδόσεις, εντατική χρήση, υψηλό μεικτό βάρος οχήματος ή μεγάλη ικανότητα ρυμούλκησης, η κατάλληλη επιλογή είναι το νέο Vito με σύστημα πίσω κίνησης και τετρακύλινδρο κινητήρα με κυβισμό 2,15 λίτρων. Διατίθεται σε τρεις βαθμίδες ισχύος: Vito 114 CDI με 100 kW (136 hp), Vito 116 CDI με 120 kW (163 hp) και Vito 119 BlueTEC με 140 kW (190 hp). Ιδιαίτερη θέση καταλαμβάνει το Vito 119 BlueTEC με τον πρώτο κινητήρα που πληροί την προδιαγραφή Euro 6.

Τα κιβώτια έξι σχέσεων για τη μετάδοση της ισχύος αποτελούν βασικό εξοπλισμό. Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 7G-TRONIC PLUS με μετατροπέα ροπής είναι προαιρετικό για το Vito 114 CDI και το Vito 116 CDI, ενώ περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό του Vito 119 BlueTEC και του Vito 4x4 με σύστημα τετρακίνησης. Είναι το μοναδικό παγκοσμίως αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με μετατροπέα ροπής και επτά σχέσεις που τοποθετείται σε van.

Οικονομικό: ειδικά σχεδιασμένο για αποδοτικότητα
Από το κιβώτιο ταχυτήτων και τον πίσω άξονα χαμηλής τριβής μέχρι το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση – οι μηχανικοί μας σχεδίασαν το νέο Vito για μέγιστη εξοικονόμηση καυσίμου. Κατά μέσο όρο, η κατανάλωση diesel στον κύκλο NEDC είναι περίπου 20 % χαμηλότερη από τον προκάτοχό του.

Το Vito BlueEfficiency είναι εξαιρετικά οικονομικό ως προς την κατανάλωση. Το πακέτο αυτό είναι διαθέσιμο για το νέο Vito με σύστημα πίσω κίνησης και αποτελεί βασικό εξοπλισμό για όλες τις εκδόσεις Vito Tourer με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, ταξινόμηση επιβατικού και σε συνδυασμό με τον υψηλότερης ισχύος κινητήρα. Η επίσημα πιστοποιημένη κατανάλωση των 5,7 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα για το Vito 116 CDI BlueEfficiency με ταξινόμηση επαγγελματικού είναι ασυναγώνιστη σε αυτή την κατηγορία οχημάτων. Ανεξαρτήτως κινητήρα, όλα τα νέα Vito επωφελούνται από μεγάλα διαστήματα συντηρήσεων που φτάνουν τα 40.000 km ή τα δύο έτη.

Η αποδεδειγμένα υψηλή ποιότητα της ανάρτησης βελτιώθηκε περαιτέρω. Αφετηρία αποτελεί το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση και τροποποιήσεις της κινηματικής του, και επεκτείνεται στην πίσω ανάρτηση με ημι-υστερούντες βραχίονες και νέα ρύθμιση ελατηρίων και αποσβεστήρων κραδασμών.

Το Vito van είναι σχεδιασμένο για μεγάλα φορτία. Η ανάρτηση άνεσης αποτελεί βασικό εξοπλισμό σε όλες τις εκδόσεις του Vito Tourer. Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της είναι τα λιγότερο σκληρά ελατήρια τα οποία εξασφαλίζουν ισορροπία μεταξύ οδηγικής άνεσης και ευκινησίας.

Υψηλά επίπεδα ασφάλειας - το Vito γίνεται σημείο αναφορά στην κατηγορία του
Το νέο Vito της Mercedes-Benz θέτει επίσης νέα πρότυπα στο θέμα της ασφάλειας. Σε αυτό βεβαίως συμβάλλει το σύστημα διεύθυνσης ακριβείας και τα ισχυρά δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς (σύστημα φρένων 16" ή 17" ανάλογα με το μοντέλο), καθώς και το ADAPTIVE ESP που ενήκει στο βασικό εξοπλισμό.

Το Vito van είναι το μόνο που προσφέρει αερόσακους και υπενθύμιση ζωνών ασφαλείας για τον οδηγό και το συνοδηγό στο βασικό εξοπλισμό. Το Vito Tourer PRO και το Vito Tourer SELECT διατίθενται επίσης με αερόσακους παραθύρων και πλευρικούς αερόσακους θώρακα/λεκάνης μπροστά. Για πρώτη φορά, υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης αερόσακων παραθύρων και στο χώρο επιβατών του Tourer. Με έως οκτώ αερόσακους συνολικά, το Tourer αποτελεί το νέο μέτρο σύγκρισης.

Στο βασικός εξοπλισμό του νέου Vito περιλαμβάνονται επίσης, το σύστημα υποβοήθησης εφίστασης προσοχής ATTENTION ASSIST, το οποίο βάσει διαφόρων παραμέτρων, ανιχνεύει την κόπωση του οδηγού, το μοναδικό στην κατηγορία του σύστημα υποβοήθησης κατά των πλευρικών ανέμων, το σύστημα υποβοήθησης κατά των πλευρικών ανέμων, το οποίο ανιχνεύει και αντισταθμίζει τις επιδράσεις των ριπών του ανέμου και το σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών.

Το νέο Vito μπορεί να εξοπλιστεί και με άλλα συστήματα υποβοήθησης, ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες. Η ενεργή υποβοήθηση στάθμευσης αποτελεί άλλο ένα νέο και μοναδικό χαρακτηριστικό για τα van. Η λειτουργία προειδοποίησης για απόσταση είναι επίσης μοναδική για αυτή την κατηγορία οχημάτων. Η υποβοήθηση νεκρής γωνίας ορατότητας προειδοποιεί όταν υπάρχουν άλλα οχήματα στη νεκρή γωνία ορατότητας κατά την αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας, ενώ η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας όταν το όχημα παρεκκλίνει από τη λωρίδα του.

Το προαιρετικό σύστημα φωτισμού Intelligent Light System (ILS) αποτελεί μία εναλλακτική για το νέο Vito αντί των ισχυρών προβολέων αλογόνου του βασικού εξοπλισμού. Αυτή η τεχνολογία, η οποία είναι πρωτοφανής σε van, περιλαμβάνει φλας με λυχνίες LED, φώτα πορείας ημέρας LED, μεσαία και μεγάλη σκάλα φώτων LED καθώς και φώτα αλλαγής κατεύθυνσης τεχνολογίας LED. Ανάλογα με την ταχύτητα με την οποία κινείται το όχημα, οι προβολείς προσαρμόζονται σε λειτουργία φωτισμού αυτοκινητοδρόμων ή επαρχιακών δρόμων μεταβάλλοντας την κατανομή φωτός.

Δύο μεταξόνια, τρία μήκη έως και τέσσερις εκδόσεις βάρους
Και τα τρία μήκη είναι 140 χιλιοστά μακρύτερα από του προηγούμενου Vito. Αυτό κυρίως οφείλεται στο μεγαλύτερου μήκους μπροστινό τμήμα για την προστασία των πεζών. Κατά συνέπεια το όχημα διατίθεται σε μήκη 4895 mm, 5140 mm και 5370 mm. Το μέγιστο ύψος οχήματος είναι 1910 ανάλογα με το μοντέλο. Έτσι, όλες οι εκδόσεις βρίσκονται κάτω από το κρίσιμο όριο των δύο μέτρων με αποτέλεσμα να χωράνε σε όλους τους κλειστούς χώρους στάθμευσης και τα πλυντήρια αυτοκινήτων.

Το επιτρεπόμενο μεικτό βάρος οχήματος κυμαίνεται κατά κύριο λόγο από 2,8 t έως 3.05 t. Συμπληρωματικά, ωστόσο, διατίθεται μία μικρότερη έκδοση Vito 2,5 t και μία αναβαθμισμένη έκδοση 3.2 t. Χάρη στο σύστημα μπροστινής κίνησης με συμπαγή πετρελαιοκινητήρα, το κενό βάρος του Vito van μεσαίου μήκους με βασικό εξοπλισμό είναι μόλις 1761 kg. Έτσι, το επιτρεπόμενο μεικτό βάρος οχήματος 3,05 t προσφέρει το εντυπωσιακό ωφέλιμο φορτίο των 1289 kg. Ωστόσο, πρωταθλητής στο θέμα ωφέλιμου φορτίου είναι το Vito με σύστημα πίσω κίνησης, το οποίο έχει επιτρεπόμενο μεικτό βάρος οχήματος 3,2 t και ωφέλιμο φορτίο 1369 kg.

[Δελτίο Τύπου]