Skoda Kosmiq: Το τρίτο SUV της Skoda


Δύο δεν είναι αρκετά: Έπειτα από τα Kodiaq και Karoq η Skoda παρουσιάζει μέσα στο 2019 ακόμα ένα SUV, του οποίου το όνομα αρχίζει κι αυτό από “K” και τελειώνει σε “q”.

 
  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 26/11/2018

Το νέο μικρομεσαίο SUV της Skoda είναι μέχρι τώρα ανώνυμο. Βέβαια, το γεγονός ότι το όνομα θα ξεκινά με "K" και θα τελειώνει με "q" δεν είναι πια κάτι μυστικό. Η τσεχική ιστοσελίδα “auto.cz” προχώρησε ένα βήμα παραπέρα και ανακοίνωσε ότι το νέο μοντέλο στην γκάμα της Skoda θα μπορούσε να ακούει στο όνομα "Kosmiq". Λογικά, η Skoda πρέπει ήδη να έχει κατωχυρώσει το όνομα. Μέχρι, όμως, να υπάρξει σαφήνεια σχετικά με την ονομασία, θα περάσει αρκετός καιρός, καθώς το ντεμπούτο του νέου SUV της Skoda αναμένεται προς το τέλος του 2019.

Το Kosmiq θα ξεκινά στην Ευρώπη από τα 17.000 ευρώ

Βασικό πλεονέκτημα της Skoda είναι η παροχή πλούσιων διαθέσιμων χώρων - σε όλες τις κατηγορίες. Ωστόσο, όταν ο διάδοχος του Spaceback, είναι το Scala, οι Τσέχοι δείχνουν πως ακολουθούν ασυνήθιστο δρόμο: Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, ο όγκος του χώρου αποσκευών συρρικνώνεται στα 430 λίτρα. Πίσω από αυτό, ωστόσο, υπάρχει τακτική! Όποιος χρειάζεται περισσότερο χώρο, θα πρέπει να αγοράσει το νέο μικρό SUV στο μέλλον. Αν και το εξωτερικό μήκος των 4,24 m είναι λίγο μικρότερο από του νέου Spaceback, λόγω της αυξημένης θέσης καθισμάτων οι χώροι δείχνουν να είναι αρχοντικοί. Επίσης, ο χώρος αποσκευών θα είναι λίγο πιο ευρύχωρος λόγω της μεγαλύτερης δομής. Η τιμή εκκίνησης στις περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές αναμένεται να είναι παρόμοια με του μικρότερου Seat Arona στα 17.000 ευρώ.

Θα χρησιμοποιηθεί ο ηλεκτροκίνητος πίσω άξονας;

Κάτω από τις λαμαρίνες βρίσκεται η πλατφόρμα της VW "MQB-A0", την οποία χρησιμοποιούν επίσης, μεταξύ άλλων, το VW Polo και το Seat Arona, και το οποίο θα χρησιμοποιηθεί επίσης από το Scala. Από πλευράς κινητήρων θα υπάρχουν μικρής χωρητικότητας μηχανικά σύνολα τριών και τεσσάρων κυλίνδρων, ένα φυσικού αερίου και το diesel των 1,6 λίτρων σε δύο επίπεδα ισχύος. Τετρακίνηση δεν προβλέπεται, εκτός αν η Skoda καταφέρει να πείσει τον Όμιλο Volkswagen και μπορέσει να εξελίξει τον έξυπνο ηλεκτροκίνητο πίσω άξονα έως ότου το Kosmiq είναι έτοιμο να παραχθεί. Αυτός ο άξονας έκανε την πρώτη εμφάνισή του στο πρωτότυπο SUV Vision X και θα ήταν η εφεύρεση του αιώνα στα προσιτά αυτοκίνητα. Μία μικρή μπαταρία και ένας ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα θα έκαναν εφικτή την τετρακίνηση, θα μείωναν σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου και οι πελάτες πιθανότατα θα ήταν πρόθυμοι να δαπανήσουν χρήματα για την ηλεκτροκίνηση λόγω της δυνατότητας τετρακίνησης.

Ενώ η τετρακίνηση είναι πιθανό να παραμείνει όνειρο... θερινής νυκτός, η τρίτη γενιά του infotainment είναι κάτι που έχει ήδη αποφασιστεί. Θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά στο Scala και σύντομα στη συνέχεια και στο compact SUV: Οι περισσότερες ψηφιακές υπηρεσίες, ο βελτιωμένος φωνητικός έλεγχος και το μεγαλύτερο ψηφιακό cockpit στην κατηγορία του θα είναι μέρος του πακέτου.

Ένα πρωτότυπο δίνει μια πρόγευση για το νέο μικρομεσαίο SUV της Skoda

Η Skoda μας έδωσε μια πρώτη γεύση από το νέο SUV την άνοιξη του 2018 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης με το πρωτότυπο Vision X - φυσικά, με πολλές πινελιές εντυπωσιασμού, όπως η γυάλινη οροφή και η φωτιζόμενη δομή του cockpit, λεπτομέρειες που θα δούμε στο μοντέλο παραγωγής τόσο λίγο όσο το δύο μονά καθίσματα στο πίσω μέρος ή τα δύο ηλεκτροκίνητα skateboard στο χώρο αποσκευών. Η καμπύλη σχεδίαση του ταμπλό με την ελεύθερη οθόνη (12,3 in.), ωστόσο, δίνει ήδη μια συγκεκριμένη πρόγευση για το πώς το SUV θα μπορούσε να δείχνει στο εσωτερικό του. Τα ψηφιακά όργανα είναι τοποθετημένα σωστά για την έκδοση παραγωγής - έστω κι αν όλοι θεωρούν σίγουρο ότι θα διατίθενται μόνο με επιπλέον χρέωση. Εκτός από τον προαναφερθέντα ηλεκτροκίνητο πίσω άξονα, ο οποίος μπορεί να λειτουργήσει με 21 kW σε χαμηλές ταχύτητες ως μοναδική πηγή ισχύος, το πρωτότυπο αυτοκίνητο βασίζεται σε βενζινοκινητήρα και κινητήρα φυσικού αερίου.