Αυτή λοιπόν είναι η τελευταία και πιο φρέσκια έκδοση της νέας γενιάς του Audi A3. Oπως και οι υπόλοιπες εκδόσεις, το Α3 Cabriolet βασίζεται στη διαμορφώσιμη και πολυφορεμένη πλέον πλατφόρμα του ομίλου MQB και σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο είναι σχεδόν 20 χιλιοστά πιο μακρύ με το συνολικό μήκος να αγγίζει τα 4.421 χλστ. (1.793 πλάτος και 1.409 ύψος). Αυτό συμβαίνει κυρίως διότι το προηγούμενο μοντέλο βασιζόταν στη hatchback έκδοση, ενώ το νέο A3 Cabriolet βασίζεται στο ολοκαίνουργιο A3 Sport Sedan.
Πιο εντυπωσιακό, πιο λειτουργικό
Με την ουρά του να είναι πιο μακριά σε σχέση με το παρελθόν, το πλάτος να είναι αυξημένο κατά 20 χλστ. και το ύψος μειωμένο κατά 15 χλστ. είναι σίγουρο ότι μιλάμε για ένα αρκετά πιο εντυπωσιακό σύνολο σε σχέση με το παρελθόν. Το μόνο γεγονός που μοιάζει λίγο περίεργο στην όλη υπόθεση είναι ότι το μεταξόνιό του (2.595 χλστ.) είναι μικρότερο και απ’ αυτό του 3θυρου μοντέλου παρότι συνολικά μιλάμε για μεγαλύτερο μήκος σε σχέση με τις hatchback εκδόσεις του Α3. Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα έχει να κάνει με τον χώρο αποσκευών, καθώς οι μηχανικοί της Audi σκέφτηκαν να τον περιορίσουν όσο το δυνατόν λιγότερο όταν γίνεται η αποθήκευση της κουκούλας σε αυτόν. Eτσι, ο χώρος αποσκευών έχει κερδίσει 60 λίτρα σε σχέση με το παρελθόν και φτάνει πλέον τα 320 λίτρα, περιορίζεται στα 287 όταν τοποθετήσεις την πλαστική υποδοχή στη θέση της για να ανοίξεις την οροφή (μόνο έτσι σου επιτρέπει το σύστημα να λειτουργήσεις τον μηχανισμό της οροφής). Βολική είναι και η δυνατότητα αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων.
Μιλώντας για την ηλεκτρική οροφή, να πούμε βεβαίως ότι η Audi στο A3 επιμένει στην υφασμάτινη οροφή και ότι ο μηχανισμός και ο σκελετός της είναι κατασκευασμένος από μαγνήσιο και χάλυβα. Ανοιγοκλείνει αυτόματα με το πάτημα ενός διακόπτη από την κεντρική κονσόλα και χρειάζεται λιγότερο από 18 δευτερόλεπτα για να ολοκληρώσει τη διαδικασία, κάτι που μπορεί να γίνει ακόμη και αν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα έως και 50 χλμ./ώρα. Υπάρχουν τρία χρώματα για την οροφή (μαύρο, γκρι και καφέ), ενώ στην έκδοση εξοπλισμού Ambiente υπάρχουν τόσο ένας ανεμοθραύστης όσο και σύστημα θέρμανσης για το κεφάλι των εμπρός επιβατών. Φυσικά υπάρχει και ενεργό σύστημα προστασίας σε περίπτωση ανατροπής, το οποίο ενεργοποιείται αυτόματα σε κλάσματα του δευτερολέπτου με τις δύο εκτινασσόμενες προστατευτικές μπάρες να βρίσκονται τοποθετημένες μέσα στο σώμα του αυτοκινήτου.
Από εκεί και ύστερα η γνωστή υψηλή ποιότητα στα υλικά και το φινίρισμα ισχύει και στην προκειμένη περίπτωση ενώ το ταμπλό είναι πανομοιότυπο με αυτό των υπόλοιπων εκδόσεων. Παρά τη σχετική μείωση του μεταξονίου πάντως, οι πίσω θέσεις στο νέο Audi A3 Cabriolet δεν είναι και τόσο… ανάγκης όπως συμβαίνει σε πολλές περιπτώσεις με τέτοιου είδους αυτοκίνητα. Eτσι οι χώροι για τέσσερα άτομα είναι αρκετά καλοί με βάση τα δεδομένα των cabrio στην κατηγορία των μικρομεσαίων, ενώ προβλήματα δεν συναντάς σε θέματα εργονομίας και λειτουργικότητας.
Το καλό, καλύτερο
Και στο νέο Cabriolet υπάρχουν δύο επιλογές για την κουκούλα. Η διαφορά τους βρίσκεται στη μια επιπλέον ηχομονωτική στρώση που έχει η ακριβότερη, αλλά το σίγουρο είναι ότι ακόμα και η βασική έχει εξαιρετική εφαρμογή, απορροφά αποτελεσματικά το θόρυβο στις υψηλές ταχύτητες, ενώ ακόμα και σε αυτήν την περίπτωση δεν δείχνει να προβληματίζεται σε κάποιο σημείο, κρατώντας τους επιβάτες αρκετά απομονωμένους από τους θορύβους του περιβάλλοντος. Eτσι, παρά το «κόψιμο» της οροφής, το Cabriolet διαθέτει εφάμιλλη ποιότητα κύλισης με τα υπόλοιπα Α3 κάτι που είναι βεβαίως εξαιρετικά θετικό.
Συνήθως μάλιστα, όταν αφαιρέσεις την οροφή από κάποιο όχημα, οι ταλαντώσεις του αμαξώματος σε λακκούβες και ανωμαλίες του οδοστρώματος είναι σίγουρα πιο έντονες από την «κλειστή» εκδοχή του. Παρότι σπάνιο λοιπόν κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει στην περίπτωση του A3 Cabriolet, το οποίο παραμένει εξαιρετικά άνετο και άκαμπτο ακόμα και σε αρκετά μεγάλες ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Μας εντυπωσίασε πραγματικά η στιβαρότητα του αμαξώματος ακόμα και με την οροφή «ανοιχτή». Σε αυτή την περίπτωση η προστασία από τον αέρα για οδηγό και συνοδηγό είναι πολύ καλή με τους στροβιλισμούς του αέρα να είναι αρκετά υποφερτοί με ταχύτητες έως 130 χλμ./ώρα. Εάν όμως κάθεσαι πίσω και μόλις έχεις βγει από το… κομμωτήριο δεν νομίζουμε ότι θα μπορέσεις και εύκολα να διατηρήσεις την ψυχραιμία σου για τη νέα σου κόμμωση.
Στη διάθεσή μας είχαμε το Cabriolet με τον αλουμινένιο 1.4 TFSI των 125 ίππων ο οποίος συνδυαζόταν με το κιβώτιο S tronic (διπλού συμπλέκτη) των 7 σχέσεων. Το εξαιρετικό κιβώτιο είναι πολύ σωστό στην επιλογή των σχέσεων ανάλογα με τις συνθήκες και τον τρόπο οδήγησής σου ακόμα και στην εντελώς αυτόματη λειτουργία του. Βοηθάει μάλιστα τον πολύ καλό κινητήρα να αντεπεξέρχεται εξαιρετικά σε όλο το φάσμα των στροφών με το αμάξωμα των 1.365 κιλών και παρότι ο βασικός κινητήρας βενζίνης οι επιδόσεις είναι και αρκετά ικανοποιητικές (παρότι σχετικά νωχελικό στις γρήγορες εκκινήσεις) με το 0-100 χλμ./ώρα να πραγματοποιείται σε 10,2’’ και την τελική να αγγίζει τα 211 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση μάλιστα, με το πολύ καλό Start/Stop να ανήκει στον βασικό εξοπλισμό μπορεί πολύ εύκολα να κρατηθεί κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ., ενώ ακόμα και σε περιπτώσεις πίεσης δεν θα ανέβει πολύ πάνω από αυτό.
Σε γενικές γραμμές πάντως το Α3 Cabriolet «πατάει» εξαιρετικά καλά στον δρόμο σε κάθε περίπτωση ενώ ταυτόχρονα δείχνει και ιδιαίτερα ευκίνητο σε πιο «κλειστές» διαδρομές με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης. Eχει εξαιρετική ισορροπία και στιβαρότητα, ενώ το τιμόνι, το κιβώτιο και τα δυνατά και αποτελεσματικά φρένα δεν θα απογοητεύσουν σε καμία περίπτωση τον πιο… ανήσυχο οδηγό.
Το μόνο που θα θέλαμε; Να έχει μία λιγότερο… τσιμπημένη βασική τιμή (28.540 με απόσυρση και 31.940 με το κιβώτιο S Tronic) και θα ήταν το ιδανικό μηχάνημα για άκρως απολαυστικές μετακινήσεις...



ΔΗΜΟΦΙΛΗ
_77761_475415_type13129.jpg)




