Η Toyota, λοιπόν, άνοιξε ξανά το κεφάλαιο με τα αυτοκίνητα δρόμου που έχουν εξελιχθεί από και για τους αγώνες. Αμφότερα τα οδηγήσαμε σε χώρους που εξ ορισμού θα αισθάνονταν στο στοιχείο τους. Το RAV4 Plug-in Hybrid Electric στη μεγαλύτερη σε μήκος –και κορυφαία από πλευράς τεχνικότητας και δυσκολιών– Ειδική Διαδρομή «Σμόκοβο» του φετινού Ράλλυ Ακρόπολις, και το GR Yaris σε μία παλαιά ασφάλτινη Ειδική Διαδρομή στην Αττική, όπου στο παρελθόν «ζωγράφισαν» με τα ελαστικά τους μνημειώδη αγωνιστικά αυτοκίνητα. Παρακάτω, διαβάζετε τις εντυπώσεις μας. Καθένας από εμάς, με τον τρόπο του, καταγράφει τις εντυπώσεις του για τα μοντέλα που είχε τη χαρά να οδηγήσει.
Δημήτρης Χατζητόλιος - ToyotaGRYaris 2025
Με την αύρα του WRC να το λούζει, το GR Yaris είναι το μοναδικό αυτοκίνητο που μπορείς να αγοράσεις εξελιγμένο από και για το περίφημο πρωτάθλημα. Κι αυτό δείχνει ότι είναι πολύ μάγκες εκεί στην Toyota. Πρωτοπόροι στα υβριδικά μοντέλα, έβαλαν τις βάσεις τότε που ακόμα κανένας δεν ασχολείτο. Τότε που αρκετοί γελούσαν με τις αποφάσεις της. Ήρθε, όμως, «το πλήρωμα του χρόνου», δικαιωθήκαν για τις αποφάσεις τους και με σύμμαχο την αξιοπιστία ξεχωρίζουν παγκοσμίως. Τα παραπάνω παντρεύτηκαν ιδανικά τα τελευταία χρόνια με τη φιλοσοφία του προέδρου της εταιρείας Akio Toyoda. Ο λόγος για έναν πρόεδρο που αγαπάει τους αγώνες, την οδήγηση και τα ξεχωριστά αυτοκίνητα. Ευτυχώς, υπάρχουν και τέτοια στελέχη στις εταιρείες αυτοκινήτου. Κάπως έτσι γεννήθηκε το 2020 το GR Yaris, ένα μοντέλο βγαλμένο από παιδικά όνειρα, το οποίο πριν λίγα χρόνια συνιστούσε ουτοπική πρόταση. Η Toyota, λοιπόν, άνοιξε ξανά το κεφάλαιο με τα αυτοκίνητα δρόμου που έχουν εξελιχθεί από και για τους αγώνες, όπως προείπαμε. Σε αυτή την «οικογένεια» δεν υπάρχει αυτήν τη στιγμή κανένας άλλος εκπρόσωπος, ενώ ιστορικά όλοι οι πρόγονοι έχουν γίνει θρύλοι των οποίων η χρηματική αξία ανεβαίνει κάθε μέρα. Κατασκευές όπως τα Mitsubishi Lancer Evolution, Subaru Impreza STΙ ή τα παλαιότερα Lancia Delta Integrale και Ford Escort Cosworth έχουν τον δικό τους χώρο στην ιστορία του αυτοκινήτου αποτελώντας το όνειρο πολλών από εμάς.
Η επιτυχία που γνώρισε από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε ήταν ανέλπιστη. Αυτή η επιτυχία δεν έφερε εφησυχασμό. Το αντίθετο. Η Toyota πήρε feedback από τους πελάτες και επανήλθε διαλέγοντας τον δύσκολο δρόμο. Αντί να κάνει μια επιδερμική αναβάθμιση, προχώρησε σε αλλαγές ουσίας, ώστε το καλό να γίνει ακόμα καλύτερο. Η μεγαλύτερη είδηση έχει να κάνει με τη δυνατότητα παραγγελίας του μοντέλου με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, ενώ παραμένει και η επιλογή του χειροκίνητου 6 σχέσεων. Πρόκειται για εντελώς νέο κιβώτιο από την GAZOO Racing, το οποίο έχει εξελιχθεί με τη βοήθεια των οδηγών αγώνων της TGR World Rally Team. Δοκιμάστηκε σε πολλές διαφορετικές συνθήκες, μεταξύ των οποίων και στη χιονισμένη Φινλανδία. Το γεγονός ότι έχει οκτώ σχέσεις επέτρεψε στους μηχανικούς να χρησιμοποιήσουν πιο σφιχτή κλιμάκωση σε σύγκριση με το 6τάχυτο χειροκίνητο, με την 8η, όμως, να είναι μακρύτερη από την 6η του χειροκίνητου, διευκολύνοντας το ταξίδι. Δεν είναι, όμως, μόνο το κιβώτιο. Ολόκληρο το αυτοκίνητο έχει εξελιχθεί με σκοπό να γίνει πιο άμεσο, δυνατό, επικοινωνιακό και ανταποδοτικό στις εντολές ενός έμπειρου οδηγού.
Τα ακριβά αρώματα
Εξωτερικά είναι πανέμορφό. Είναι κουκλάκι. Αμέσως σκέφτεσαι την ατάκα : «Τα ακριβά αρώματα μπαίνουν σε μικρά μπουκάλια». Είναι ό,τι πιο άγριο και γοητευτικό σε hatchback με τρεις πόρτες έχουμε δει τα τελευταία χρόνια. Πολύ σπάνια ένα τόσο μαζεμένο hatchback δημιουργεί τόσο πόθο για οδήγηση και τόσο μεγάλες προσδοκίες. Από μακριά θυμίζει τα υπόλοιπα Yaris που κυκλοφορούν στους δρόμους, αλλά όσο πλησιάζεις καταλαβαίνεις πως πρόκειται για κάτι διαφορετικό. Φουσκωμένο από κάθε γωνία, δείχνει λες και είναι τετράγωνο…, όπως θα ήταν ένα μεγάλο καρτ. Κάθε εξάρτημα έχει ανασχεδιαστεί με σκοπό τη βελτίωση της αεροδυναμικής. Δεν είναι τυχαίο πως με τα υπόλοιπα Yaris μοιράζεται μόνο τα φωτιστικά, τους πλαϊνούς καθρέφτες και την κεραία! Οι αεραγωγοί στον εμπρός νέο προφυλακτήρα είναι τεράστιοι, με στόχο τη σωστή ψύξη, ενώ το αποκλειστικά τρίθυρο αμάξωμα προσθέτει πόντους στη συνολική εικόνα. Στο νέο μοντέλο ανασχεδιασμένοι είναι οι προφυλακτήρες και τα πίσω φωτιστικά με διαφορετική τοποθέτηση των φώτων ομίχλης και του φωτός για την όπισθεν. Η προσοχή στη λεπτομέρεια φαίνεται από το γεγονός πως οι τροχοί των 18” είναι από την ENKEI και, όπως αναγράφεται, είναι Made in Japan! Να μην αναφέρουμε –τέλος– τον τρόπο συναρμολόγησης των GR Yaris στην Ιαπωνία ο οποίος γίνεται από ομάδες μηχανικών με μέθοδο αντίθετη της μαζικής παραγωγής.
Με αγωνιστικό προσανατολισμό
Είμαστε σίγουροι πως στους σχεδιαστές δόθηκε το «πράσινο φως» για να φτιάξουν αυτό που τους άρεσε χωρίς να υπολογίζουν το κόστος. Δεν είναι τυχαίο πως οι πόρτες δεν έχουν πλαίσιο, στοιχείο που συναντάς σε coupé μοντέλα και όχι σε τρίθυρα hatchback και δεν είναι τυχαίο πως σχεδίασαν από λευκό χαρτί νέο εσωτερικό αποκλειστικά για το GR Yaris. Μάζεψαν τις κριτικές από οδηγούς αγώνων και επανήλθαν. Τους βγάζεις το καπέλο ακόμα και αν δεν σε τρελαίνει η τετράγωνη σχεδίαση. Το ταμπλώ αγκαλιάζει τον οδηγό με την κεντρική κονσόλα να έχει 15ο παραπάνω κλίση προς αυτόν. Με σκοπό την απρόσκοπτη ορατότητα του οδηγού, το πάνω μέρος του πίνακα οργάνων πλέον έχει χαμηλώσει σε ύψος κατά 50 mm, ενώ ο μεσαίος καθρέφτης έχει μεταφερθεί πιο ψηλά. Το κάθισμα του οδηγού έχει χαμηλώσει κατά 25 mm, ενώ, αντίστοιχα, έχει αλλάξει και η κολόνα του τιμονιού. Το χειρόφρενο, όπως θα περιμένατε, είναι μηχανικό, ενώ στο αυτόματο κιβώτιο τα ανεβάσματα των σχέσεων πραγματοποιούνται σπρώχνοντας τον λεβιέ προς τα πίσω και τα κατεβάσματα σπρώχνοντας προς τα μπροστά, μια λεπτομέρεια που ζητήθηκε από τον Akio Toyoda. Οι επενδύσεις σε καθίσματα και πόρτες σε συνδυασμό δέρμα και αλκαντάρα θυμίζουν περισσότερο Lexus, ωστόσο τα πλαστικά είναι κατά τεκμήριο σκληρά με μέτρια αίσθηση. Οι χώροι είναι καλοί για τους δύο εμπρός επιβάτες, οι πίσω θα στριμωχτούν, ενώ ο χώρος αποσκευών… θυμίζει roadster.
Tech Talk
Η απόδοση του turbo κινητήρα ανέβηκε στα 280 PS από τα 261, ενώ η ροπή από τα 360 Nm έχει ανεβεί στα 390 Nm. Τα νούμερα είναι εντυπωσιακά, αν αναλογιστείτε πως προέρχονται από έναν τρικύλινδρο κινητήρα με μόλις 1.618 cc. Η αύξηση της απόδοσης, όμως, συνοδεύεται και από βελτιώσεις που θα βοηθήσουν, ώστε όλα να δουλεύουν αξιόπιστα. Έτσι, έχει ενισχυθεί το σύστημα των βαλβίδων, έχει αυξηθεί η πίεση στο σύστημα καυσίμου, έχει αλλάξει η βαλβίδα της εξάτμισης, έχει προστεθεί αισθητήρας πίεσης εισερχόμενου αέρα, νέα ελαφρύτερα πιστόνια με νέα ελατήρια, ενώ τα αυτοκίνητα που έρχονται στην Ευρώπη έχουν στον στάνταρ εξοπλισμό και το πακέτο εξτρά ψύξης που περιλαμβάνει ακόμα ένα ψυγείο νερού, βελτιώσεις στην εισαγωγή αέρα και ψεκασμό νερού στο intercooler.
Η εξέλιξη, όμως, δεν σταματά στον κινητήρα. Το πλαίσιο έχει ενισχυθεί περαιτέρω, ενώ η ανάρτηση έχει σεταριστεί εκ νέου, με σκοπό την καλύτερη συμπεριφορά υπό πίεση. Τα ελατήρια είναι νέα, ενώ τα εμπρός αμορτισέρ έχουν πιο στιβαρή κατασκευή. Ανασχεδιασμένο είναι και το σύστημα τετρακίνησης. Θεωρητικά μπορεί να δώσει μέχρι και 100% της ροπής στον εμπρός ή στον πίσω άξονα και ελέγχεται συνεχώς ηλεκτρονικά. Δύο διαφορικά τύπου Torsen στον εμπρός και πίσω άξονα φροντίζουν για τη βέλτιστη πρόσφυση με τον οδηγό να έχει στην διάθεσή του τρία προγράμματα διαφορετικής κατανομής, τα οποία έχουν ως σκοπό να προσαρμόσουν τη μετάδοση σύμφωνα με τα γούστα του οδηγού στις εκάστοτε συνθήκες. Στη ρύθμιση Normal η αναλογία εμπρός/πίσω είναι 60/40. Στην ρύθμιση track ξεκινά με 60/40 και μεταβάλλεται μέχρι 30/70 στην έξοδο της στροφής για καλύτερο grip στον πίσω άξονα. Στη ρύθμιση Gravel η βασική κατανομή είναι 53/47 για γρήγορη οδήγηση σε ειδικές διαδρομές. Σε όλες τις περιπτώσεις, η κατανομή θα μεταβληθεί ανάλογα με τις συνθήκες.
3,2,1…GO
Γίνεσαι ένα με το κάθισμα και ετοιμάζεσαι να κατακτήσεις κάθε «ειδική διαδρομή». Σε βάζει σε ένα πολεμικό mode, ακόμα και αν βρίσκεσαι στα στενά της πόλης. Το νιώθεις μαζεμένο και έτοιμο να αλλάξει κατεύθυνση ακαριαία σε κάθε σου εντολή. Ο ήχος από τον κινητήρα δεν σε ξεσηκώνει, παρά το γεγονός πως έγινε προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση. Το αυτόματο κιβώτιο κάνει τις καθημερινές διαδρομές παιχνιδάκι, ενώ ο εξοπλισμός άνεσης και τεχνολογίας θυμίζουν λιμουζίνα. Εντυπωσιακή η λειτουργία της ανάρτησης που παρά τα ελαστικά με χαμηλό προφίλ (τα εκπληκτικά Michelin Pilot Sport 4S 225/40-R18) απορροφά τις ανωμαλίες καλύτερα από αρκετές λιμουζίνες. Δεν βρίσκεσαι, όμως, μέσα στο GR Yaris για μια άψυχη μεταφορά από το σημείο Α στο σημείο Β, άσχετα αν το κάνει πολύ καλά.
Βρίσκεις μια άδεια φιδίσια διαδρομή και φέρνεις το GR Yaris στα μέτρα σου. Απενεργοποιείς τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, ρυθμίζεις το οδηγικό προφίλ στο Sport (στο παλιό μοντέλο δεν υπήρχε η δυνατότητα επιλογής οδηγικού προφίλ) και επιτίθεσαι. Σε κερδίζει με την ισορροπία του, αλλά και με το αίσθημα ασφάλειας που σου μεταδίδει. Θα περίμενες ένα τόσο μικρό αμάξωμα να γίνεται νευρικό υπό πίεση, αλλά αυτό δεν συμβαίνει. Το αντάλλαγμα είναι πως σε πολύ κλειστές γλιστερές στροφές το πίσω μέρος δεν θα ανοίξει την τροχιά του, οπότε είναι πιθανό να εμφανιστεί ελεγχόμενη υποστροφή. Σε αυτές, βέβαια, τις περιπτώσεις μπορείς να χρησιμοποιήσεις το χειρόφρενο, που δουλεύει αποφασιστικά, όπως σε ένα αγωνιστικό. Όσο, όμως, οι στροφές ανοίγουν και το οδόστρωμα βελτιώνεται, το GR Yaris έχει αίσθηση στιβαρότητας και αίσθημα ασφάλειας που θυμίζει γερμανική κατασκευή. Ο ρυθμός είναι πολύ γρήγορος θυμίζοντας αγωνιστικό δρόμου… Ο κινητήρας έχει ψυχή και δυνατό στροφάρισμα, ειδικά από τις 3.000 rpm και πάνω. Το κιβώτιο είναι συμβατό με το πνεύμα του αυτοκινήτου με γρήγορες, αλλά ταυτόχρονα ομαλές αλλαγές. Η ανάρτηση είναι σίγουρα ένα από τα highlight. Καταφέρνει να απορροφά τις ανωμαλίες του δρόμου, να κρατά το GR Yaris πάντα σε επαφή με τον δρόμο και ταυτόχρονα να ελέγχει τις κλίσεις του αμαξώματος απόλυτα. Σε κάθε περίπτωση, τα φρένα σε επαναφέρουν στην πραγματικότητα με εξαιρετική αποτελεσματικότητα. Με τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός και δίσκους 356 mm που συνδυάζονται με διπίστονες δαγκάνες πίσω και 297 mm δίσκους, τα 1300 kg του αμαξώματος ακινητοποιούνται ταχύτατα. Η κατανάλωση, με τη σειρά της, δεν θυμίζει τα κοινά Yaris, αλλά για μια τέτοια κατασκευή εύκολα κάνεις τα στραβά μάτια.
Respect
Υποκλινόμαστε στην Toyota που όχι μόνο συνεχίζει να παράγει το GR Yaris, αλλά το βελτιώνει σε καίρια σημεία. Θέλει δύναμη και σθένος για κάτι τέτοιο και η Toyota αποδεικνύει ότι ξέρει και μπορεί. Ένα μοναδικά ακριβό άρωμα σε μικρή συσκευασία που δεν χορταίνεις να κοιτάς, αλλά και να οδηγείς. Σπάνια περίπτωση που είναι βέβαιον πως σε λίγα χρόνια θα ανήκει στο κλειστό club των συλλεκτικών αυτοκινήτων με την τιμή του να ανεβαίνει μέρα με την μέρα.
Θωμάς Κ. Ευθυμίου - Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid Electric
Γράφοντας ιστορία, πριν από τριάντα χρόνια, η Toyota έδειξε ένα νέο μοντέλο, το RAV4 το οποίο αποτέλεσε τη «μήτρα» για όλα όσα ακολούθησαν από τότε στον κόσμο των SUV. Με την αναλυτική του ονομασία να είναι Recreational Activity Vehicle 4 Wheel Drive, το RAV4 ξεκίνησε ως ένα πρωτοποριακό μοντέλο, αλλά εξελίχθηκε δυναμικά για να γίνει ένα από τα οχήματα με τις καλύτερες πωλήσεις στον κόσμο. Για του λόγου το αληθές, οι αθροιστικές παγκόσμιες πωλήσεις από το 1994 έχουν φτάσει σε πάνω από 8,5 εκατομμύρια αντίτυπα.
Tο 5ης γενιάς compact SUV της Toyota που δημιούργησε το 1994 το μέλλον της κατηγορίας SUV και το οποίο είχαμε στη διάθεσή μας τη «χρυσή εποχή» –αρχές καλοκαιριού, παραμονές του Ράλλυ Ακρόπολις– ήταν η Plug-In Hybrid έκδοση του μοντέλου που σχεδιάστηκε συνδυάζοντας τη δυναμική του κορυφαίου σε πωλήσεις SUV στον κόσμο και την πιο προηγμένη τεχνολογία Hybrid Electric 4ης γενιάς, προσφέροντας επιδόσεις και εξαιρετική ηλεκτρική αυτονομία, η οποία κυμαίνεται περί τα 75 km στον μεικτό κύκλο ή τα 98 km μέσα στην πόλη.
Tech Talk
Η Plug-In Hybrid Electric εκδοχή του RAV4 κινείται και με τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα των 2.5 L Dynamic Force απόδοσης 185 PS και μέγιστης ροπής 227 Nm, ο οποίος συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες. Ένας ηλεκτροκινητήρας στο εμπρός μέρος με μέγιστη ισχύ 182 PS –ο οποίος είναι ενσωματωμένος στο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο ταχυτήτων CVT– και ένας στον πίσω άξονα ισχύος 54 PS, ο οποίος δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς, όποτε χρειάζεται, λειτουργώντας ως σύστημα AWD-i. Να, λοιπόν, γιατί την αποκαλέσαμε «σύνθετη τετρακίνηση», αφού χρησιμοποιεί μηχανικό και ηλεκτρικό τρόπο να «συνθέτει» την All Whell Drive λειτουργία. Η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς του συστήματος είναι 306 PS, τιμή που δίνει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,0 sec, ενώ το αυτοκίνητο, όταν ξεκινά, χρησιμοποιεί μόνο τον ηλεκτροκινητήρα.
Να σημειώσουμε εδώ ότι ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας, εκτός από το ότι κινεί το αυτοκίνητο, είναι και αυτός που φορτίζει τις μπαταρίες. Σημείο αναφοράς το ότι ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει το Trail mode, που προσομοιώνει τη λειτουργία ενός μπλοκέ διαφορικού, επεμβαίνοντας, παράλληλα, στον κινητήρα και στο κιβώτιο. Τέλος, έχουμε τρία προγράμματα οδήγησης Eco, Normal και Sport και τέσσερις επιλογές για το υβριδικό σύστημα: EV (η στάνταρ ηλεκτρική λειτουργία), HV (υβριδική λειτουργία), Auto HV/EV (αυτόματη εναλλαγή μεταξύ ηλεκτρικού και υβριδικού) και Charging (πρόγραμμα για την φόρτιση της μπαταρίας).
Πόλη και βουνό
Είναι προφανές ότι η φιλοσοφία που έχει περάσει το RAV4 στην αγορά είναι η αμεσότητα με τις outdoor δραστηριότητες. Ωστόσο, με την υβριδική Plug-In έκδοση μας δείχνει ότι με σχεδόν 100 km ηλεκτρικής αυτονομίας πλέον μπορούμε να το απολαμβάνουμε και μέσα στην πόλη στις καθημερινές μας διαδρομές.Συνηγορεί σε αυτό ο αριθμός-έκπληξη που αφορά στην ελάχιστη κατανάλωση της οποίας η εργοστασιακή τιμή αναφέρει 1,0 L/100 km η οποία μεικτά, πάλι σε αστικό περιβάλλον, χωρίς ηλεκτρική κίνηση δεν ξεπερνά τα 4,1 L/100 km. Για να κατανοήσουμε την πρακτικότητα του Plug-In υβριδικού συστήματος, αρκεί να αναφέρουμε ότι για μία πλήρη φόρτιση της μπαταρίας των 18,1 kWh σε wallbox απαιτούνται μόλις 2,5 h, ενώ σε απλή πρίζα θα χρειαστείτε κάτι παραπάνω από 7 h. Πώς συμπεριφέρεται στους δρόμους της πόλης και στους αυτοκινητοδρόμους; Σαν χαλί. Και το αντιλαμβάνεσαι αυτό πριν ολοκληρώσεις 1-2 km. Οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων, η ισορροπία της κατανομής του βάρους (που «κουβαλάει» και τα 260 kg της μπαταρίας και της υβριδικής μονάδας), σε βαθμό που νιώθεις άνετα σε κάθε μετακίνηση του αυτοκινήτου σε δρόμους και λακκούβες και κακό οδόστρωμα, όπως και η εν γένει απόδοση της ακαμψίας του πλαισίου σού θυμίζουν γιατί η Toyota είναι στην κορυφή της αυτοκινητοβιομηχανίας. Και καλά όλα αυτά στις πόλεις και στις Εθνικές Οδούς και στο ασφάλτινο οδικό δίκτυο. Ακούγεται και λογικό.
Τι συμβαίνει, όμως, βγούμε από αυτά; Και όχι απλώς να βγούμε «πατώντας» έναν καλοστρωμένο χωματόδρομο για να πάμε σε μία παραλία. Γράφοντας «βγούμε», εννοούμε να οδηγήσουμε σε σκληρούς χωματόδρομους, απαιτητικούς, οδηγικά τεχνικούς, αλλά κουραστικούς; Αυτή την απορία είχαμε κι εμείς και βάλαμε το RAV4 Plug-In Hybrid Electric σε μία ακραία δοκιμασία, από αυτές που δεν επιλέγει κάποιος χωρίς δεύτερη σκέψη και προβληματισμό. Διαλέξαμε τη δεύτερη μεγαλύτερη σε μήκος (26,16 km), την ιδιαίτερα τεχνική, με αρκετές εναλλαγές στο οδόστρωμά της και στη σύνθεση του εδάφους Ειδική Διαδρομή «Σμόκοβο», του Ράλλυ Ακρόπολις, ενώ για το ανάλογο… Rally effect η έκδοση του RAV4 «μας» ήταν η Gazoo Racing Sport με πολλά αισθητικά στοιχεία και αναφορές από την περιβόητη ομάδα των μηχανικών που κρατούν το λάβαρο GR ψηλά σε πίστες και ράλι!
Στη Μενελαΐδα
Διαβάζοντας κάποιος την περιγραφή του επίσημου προγράμματος του ΕΚΟ Acropolis Rally μαθαίνει ότι «Ο αγώνας επιστρέφει στη Θεσσαλία έπειτα από τριάντα χρόνια, με μια εντελώς νέα και ιδιαίτερα τεχνική ειδική διαδρομή που διασχίζει τα βουνά γύρω από την ομώνυμη τεχνητή λίμνη Σμοκόβου. Πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη σε μήκος ειδική διαδρομή του 2025, με ποικιλία στο οδόστρωμα.
Βασικά της χαρακτηριστικά είναι οι μεγάλες υψομετρικές διακυμάνσεις, καθώς και τα δύο θεαματικά περάσματα από ρέματα, που αναμένεται να αποτελέσουν σημείο αναφοράς για τους θεατές!». Εκεί, λοιπόν, πήγαμε! «Όπλα» μας το RAV4 PHEV αυτό καθαυτόν, η «σύνθετη» τετρακίνηση AWD-i, τα 19 cm απόσταση από το έδαφος, και ποιος μας κρατάει… Δεν μας πτόησαν ούτε καν οι 19’’ ζάντες ούτε τα ασφάλτινων προδιαγραφών ελαστικά της Bridgestone (Alenza 001 235/55-R19). Εντάξει, κάποιο ρόλο έπαιξε και η οδηγική χωμάτινη εμπειρία μας, αλλά τα τεχνικά χαρακτηριστικά που προαναφέραμε ήταν αρκετά να πρωταγωνιστήσουν.
Οδηγώντας το Toyota RAV4 στην Ειδική Διαδρομή, βρεθήκαμε αντιμέτωποι με διάφορα «στοιχεία της φύσης»… Από πηλόχωμα, σε πουδραριστή επιφάνεια, σε στενούρες, σε φαρδιά τμήματα, εναλλαγή σε σκληρό και κακοτράχαλο οδόστρωμα, πέρασμα σε υδάτινα στοιχεία, σε κλειστά σκιερά στενά τμήματα, σε κροκάλες από ποτάμι, κ.λπ. κ.λπ. Σκεφτείτε για τη δοκιμασία που υποβάλλαμε το RAV4 Plug-In Hybrid, αφού σε τουλάχιστον τρία σημεία συναντήσαμε μηχανήματα οδοποιίας να φτιάχνουν τον δρόμο ενόψει του αγώνα. Δεν σταματήσαμε πουθενά – μόνο για να απολαύσουμε την υπέροχη φύση, να ακούσουμε τα τιτιβίσματα των πουλιών, το θρόισμα των δένδρων και την ροή των ρυακίων που δρόσισαν τα ελαστικά του RAV4 και τα πρόσωπά μας. Α, σταματήσαμε και για φωτογραφίες! Στην απαιτητική –που πρέπει να είναι ταυτόχρονα προσεκτική, αλλά και αποφασιστική– οδήγηση στην Ε.Δ., οι πληροφορίες από το τιμόνι κρίνονται σχετικά ακριβείς, ενώ στην «τοποθέτηση» του μήκους 4,6 m αυτοκινήτου βοηθάει αρκετά το μεγάλο μεταξόνιο που μεταφέρει αίσθημα σταθερότητας, ενώ τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης δίνουν το «παρών» και είναι αποτελεσματικά.
Η λειτουργία του πλαισίου, οι αναρτήσεις (γόνατα Μακφέρσον εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων με διπλά ψαλίδια και αντιστρεπτική δοκός πίσω), και οι εντολές του κινητηρίου συνόλου μέσω του CVT κιβωτίου, μας έφτασαν στον τερματισμό χωρίς να καταλάβουμε. Και ναι, θέλαμε κι άλλο… Το RAV4 στην Plug-In Hybrid Electric εκδοχή του μας θύμισε, για ακόμα μία φορά, ότι τα αυτοκίνητα αυτά έχουν πολλαπλό σκοπό: να υπηρετούν, μεταξύ άλλων, την καθημερινότητά μας και ταυτόχρονα όποτε χρειαστεί να μας μετακινήσουν με ασφάλεια σε διαδρομές όπου υπό άλλες συνθήκες ούτε καν θα το σκεφτόμασταν να μπούμε. Ναι, το RAV4 παραμένει ένα τέτοιο όχημα και όσοι αποφασίσετε να το βάλετε στον χώρο στάθμευσής σας, να γνωρίζετε ότι το αυτοκίνητο αυτό αναζωογονείται όχι μόνο από μία καλή τεχνική υποστήριξη, αλλά και με το να φέρετε σε επαφή με τα στοιχεία της φύσης!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
_77761_472694_type15015.jpg)
ΜΟΝΤΕΛΟ TOYOTA YARIS GR 2025 2025 TIMH €69.670 ΤΕΛΗ €167,45
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.618, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 206(280)/6.500 ΡΟΠΗ Nm/rpm 390/3.250
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 5,2 sec, τελική 230 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 9 L/100km, 197 g/km
ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ.
ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ, ΑΠΟΥΣΙΑ ΡΕΖΕΡΒΑΣ, ΘΟΡΥΒΟΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
_77761_472695_type15015.jpg)
ΜΟΝΤΕΛΟ TOYOTA RAV4 PLUG-IN HYBRID 306 PS AWD-i eCVT 2021 TIMH €51.520 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2.487 cc, Ατμοσφαιρικός, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 306 ΡΟΠΗ Nm/rpm 0
ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT, αυτόματη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,2 sec, τελική 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 1 L/100km, 22 g/km
ΥΠΕΡ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΥΣΊΜΟΥ, ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΣΤΥΛ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΥΛΙΚΩΝ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΌΣ ΕΚΔΟΣΗΣ.
ΚΑΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ, ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΤΙΜΗ, ΘΟΡΥΒΟΣ KIΒΩΤΙΟΥ CVT.