Δοκιμάζουμε το νέο B-SUV Chery Tiggo 4 1.5 Hybrid 204PS με τα πλούσια προσόντα (video)


Με σχεδίαση, υβριδική οικολογική συνείδηση, εξοπλισμό και εγγυήσεις από άλλον πλανήτη, το νέο μοντέλο της Chery φέρνει τα πάνω κάτω στην κατηγορία χωρίς φανφάρες και τυμπανοκρουσίες, δημιουργώντας έναν χαρακτήρα χαμηλού προφίλ και υψηλών προσδοκιών.

  • KEIMENO: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ??ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 2/11/2025

Μπορεί στην Ελλάδα ο κινεζικός παράγοντας να έχει μπει σε έναν ιδιότυπο επιχειρηματικό επιταχυντή, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι φίρμες όπως η Chery μόλις ανακάλυψαν τον τροχό. Κάθε άλλο. Με την τεχνογνωσία της σε θερμικούς κινητήρες και πολλά σύγχρονα εργοστάσια, η Chery διαθέτει πλέον όχι μόνον μία πλειάδα μοντέλων, αλλά και πολλά ρεκόρ που καταρρίπτει, το ένα μετά το άλλο (έχει ήδη καταθέσει 29.000 πατέντες!). Δείτε ως παράδειγμα το νέο –για εμάς– Tiggo 4, ένα B-SUV (αλλά αρκετά μεγάλο για την κατηγορία του), το οποίο λανσαρίστηκε για πρώτη φορά το 2018 και έχει παρουσία ήδη σε 70 χώρες ξεπερνώντας το 1 εκατομμύριο μονάδες. Και ήδη βρισκόμαστε μπροστά στη νέα γενιά του.

International

Ο Κορεάτης, αμερικανοαναθρεμμένος Steve Eum, με προϋπηρεσία σε Ford και GM, είναι ο Παγκόσμιος Αντιπρόεδρος Σχεδίασης της Chery και η πορεία του δίνει το στίγμα για την εταιρεία, η οποία είναι και η mainstream φίρμα ενός συνόλου μαρκών (για τις οποίες δεν είναι της παρούσης να αναφερθούμε). Ως τέτοια μάρκα, η Chery θα έπρεπε να είναι εύπεπτη, αλλά και διαχρονική, να βγάζει μια κάποια πολυτέλεια και να έχει μια συγκρότηση στις αναλογίες που να αρέσει σε πολλούς. Όπερ και εγένετο! Το Chery Tiggo 4 προσεγγίζει το segment των compact SUV με σαφή προσανατολισμό στο διαχρονικό design και στην πρακτικότητα. Εξωτερικά, ακολουθεί την αισθητική της Chery στο σύνολό της: μεγάλη μάσκα με τρισδιάστατα ένθετα σε σχήμα διαμαντιού, στενά LED φώτα ημέρας και καθαρές, δυναμικές γραμμές που προσπαθούν να δώσουν μια πιο premium εντύπωση σε σχέση με ό,τι υπήρχε στην κατηγορία λίγα χρόνια πριν.

Η αισθητική, κατά βάση, ορίζεται από τις καθαρές γραμμές των φτερών και της καμπίνας και συμπληρώνεται από ζάντες 17 ή 18" και σοφά σχεδιασμένους προφυλακτήρες με στοιχεία που τονίζουν μια κάποια τεχνολογική ενδελέχεια και σπορ ταυτότητα. Το κόκκινο χρώμα τού πάει βλέποντάς το live, κι ας είναι συνηθέστερο σε πιο σπορ αμαξώματα. Σε επίπεδο διαστάσεων, το Tiggo 4 έχει μήκος 4.320 mm, πλάτος 1.831 mm και ύψος 1.653 mm, ενώ το μεταξόνιο φτάνει στα 2.610 mm. Το εμπρός και πίσω μετατρόχιο είναι 1.550 mm, ενώ η απόσταση από το έδαφος στα 162 mm είναι μια χαρά για κάποιον δύσκολο χωματόδρομο. Τέλος, ο κύκλος στροφής σε 10,9 m είναι ένα στοιχείο που αντικατοπτρίζει ευκολία χειρισμού σε αστικές συνθήκες.

Υβριδική… πολυτέλεια

Η καμπίνα είναι μία από τις εκπλήξεις του αυτοκινήτου. Όχι μόνο με την αίσθηση της ευρυχωρίας, αλλά και –κυρίως– της πολυτέλειας. Η υλοποίηση σαφώς και ρέπει στο minimal, αλλά μια προσεκτική ματιά αποκαλύπτει κι άλλα στοιχεία: μαλακά πλαστικά παντού, μπόλικη μαύρη λάκα, hi-tech πάνελ για τη ρύθμιση του κλιματισμού και ωραίες σε αφή επενδύσεις ανεβάζουν επίπεδο στην αίσθηση της ποιότητας πολυτέλειας. Στα του εξοπλισμού υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη TFT 12.3'' και δυνατότητα ρύθμισης γραφικών, κεντρική οθόνη αφής 12.3'' υψηλής ευκρίνειας, επεξεργαστής Qualcomm Snapdragon 8155 για ταχύτητα στις εντολές, Bluetooth, Apple CarPlay και Android Auto, ηχοσύστημα, θύρες USB και ελληνικό περιβάλλον χρήσης. Επιπρόσθετα, η πρακτικότητα για την καθημερινή χρήση δεν θα αφήσει κανέναν παραπονούμενο, καθώς διατίθεται αναδιπλούμενο υποβραχιόνιο πίσω επιβατών με δύο ποτηροθήκες και χώρος αποθήκευσης για μικροαντικείμενα κάτω από το κεντρικό τούνελ. Ίσως μόνον οι πολύ παρατηρητικοί να δουν ότι τα 430 L του χώρου αποσκευών δεν είναι σωστά δομημένα, καθώς στο πίσω μέρος υπάρχει ένα παράταιρο, μεικτό μεν, αλλά υπαρκτό εξόγκωμα στο δάπεδο που κρύβει μια μπαταρία, η οποία θα μπορούσε να έχει τοποθετηθεί καλύτερα.

Υβριδική τοπολογία

Όσον αφορά στην πλατφόρμα, το Tiggo 4 βασίζεται στην ανανεωμένη πλατφόρμα compact crossover της Chery, σχεδιασμένη για να υποστηρίζει πολλαπλές παραλλαγές κινητήρων (παραδοσιακούς, mild-hybrid και hybrid). Το υβριδικό σύστημα συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα κυβισμού 1.498 cc με έναν ηλεκτρικό κινητήρα υψηλής ισχύος. Ο θερμικός κινητήρας αποδίδει 95 PS και μέγιστη ροπή 125 Nm, ενώ η μέγιστη ισχύς του συστήματος είναι 204 PS (ισχύς που αποδίδεται σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα), με τη συνδυαστική μέγιστη ροπή να φτάνει στα 310 Nm. Η μετάδοση γίνεται στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου τριών σχέσεων, ειδικά εξελιγμένου για την υβριδική λειτουργία του συστήματος. Η μπαταρία του υβριδικού συστήματος είναι τεχνολογίας LFP με χωρητικότητα 1,83 kWh, εξασφαλίζοντας την απαραίτητη ενεργειακή υποστήριξη στο υβριδικό σύστημα χωρίς σημαντική αύξηση βάρους.

Η κατανάλωση καυσίμου, μετρημένη σύμφωνα με τον κύκλο WLTP, εμφανίζεται ιδιαίτερα αποδοτική: 4,3 L/100 km σε χαμηλή ταχύτητα, 4,2 σε μέση, 4,6 σε υψηλή και 7,0 σε πολύ υψηλή ταχύτητα. Ο δε συνδυαστικός κύκλος κατανάλωσης ανέρχεται σε 5,3 L/100 km, με εκπομπές CO2 στα 120 g/km, κάτι που συνεπάγεται και μηδενικά τέλη. Το ρεζερβουάρ καυσίμου στα 51 L επιτρέπει μεγάλη αυτονομία σχεδόν 1.200 km, κάτι που αρέσει σε πολλούς εξ ημών όπως αρέσει και η κατανάλωση των 5,3 L/100 km, που διαπιστώσαμε το διάστημα της δοκιμής απόρροια και της ισχυρής ηλεκτρικής παρέμβασης του συστήματος.

Συνολικά, η υβριδική τοπολογία του Tiggo 4 είναι σχεδιασμένη για υποστήριξη του θερμικού μοτέρ, ηλεκτρική ενίσχυση και ανάκτηση ενέργειας και όχι για μεγάλες ηλεκτρικές αυτονομίες, στοχεύοντας στην καθημερινή οικονομία, στην ομαλή λειτουργία στην πόλη και στη μείωση της κατανάλωσης, χωρίς το κόστος, αλλά και το βάρος μιας μεγάλης μπαταρίας ενός συστήματος plug-in. Όπως είναι αναμενόμενο, οι επιδόσεις του Tiggo 4 χαρακτηρίζονται από μέγιστη ταχύτητα περιορισμένη στα «μόλις» 150 km/h (η υβριδική φύση συστήματος ισχύος και μετάδοσης φαίνεται), αλλά και έναν εξαιρετικό χρόνο επιτάχυνσης 0-100 km/h σε 8,9 sec, χάρη στην ισχυρή ηλεκτρική υποβοήθηση, κάτι που δίνει μια αίσθηση ευρωστίας η οποία έρχεται και «κουμπώνει» ευχάριστα με ένα καθόλου ράθυμο κιβώτιο. Στην ανάρτηση, και ως είθισται για την κατηγορία, εμπρός συναντάμε γόνατα MacPherson, ενώ πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας, επιλογές που συνδυάζουν ισορροπία μεταξύ οδηγικής άνεσης και απλότητας στη δομή, χωρίς, βέβαια, την ανώτερη αίσθηση ενός multi-link συστήματος.

Σεμνά και ταπεινά

Στα οδηγικά, το αυτοκίνητο με το «καλημέρα» σού λέει τι είναι. Μπορεί οι 204 PS να φαντάζουν μια χαρά για… ταρζανιές, αλλά δεν είναι έτσι. Το αυτοκίνητο έχει δομηθεί για στρωτή οδήγηση, που μπορεί κατά περίπτωση να κάνει το «μπαμ» για ένα γρήγορο προσπέρασμα, μια επιτάχυνση, ένα ξεπέταγμα. Η μπαταρία είναι αρκετή για να παρέχει ρεύμα στο σύστημα και να νιώσεις μέχρι και torque steer, αλλά δεν είδαμε τα αποθέματά της να στραγγίζουν. Με μέσο τέμπο κίνησης, η αδιάλειπτη λειτουργία και μια σαφής αίσθηση συνοχής δείχνουν ότι το αυτοκίνητο μπορεί να επιτύχει τόσο στον τομέα των επιδόσεων, όσο και της οικονομίας καυσίμου. Αυτά στα της γενικής τοποθέτησης του αυτοκινήτου. Αν θέλετε να παίξετε αλλά και να δοκιμάσετε τα όρια των αναρτήσεων, τότε το στήσιμο του Tiggo 4 και η τετράδα των κινεζικών ελαστικών Sailun με άνετη διάσταση 215/60-R17 θα σας υποδείξουν με συνοπτικές διαδικασίες ότι το αυτοκίνητο δεν είναι… Tiggo R. Θα γείρει όσο κάνει ένα αυτοκίνητο άνετο και εν πολλοίς θα σε αποτρέψει από το να αναζητάς apex. Κάτι ακόμα που σε φρενάρει είναι ο ήχος του κινητήρα υπό πίεση, κάτι που δείχνει και τη γενικότερη φιλοσοφία της τοπολογίας. Όπως και να έχει, εντούτοις, το αυτοκίνητο δείχνει αρκετά δεμένο, με ελάχιστες έως μηδενικές στρεβλώσεις και τριγμούς.

Εν πολλοίς

Το Tiggo 4 απευθύνεται σε ένα κοινό που θέλει ένα σύγχρονο, σοβαρό στην όψη compact SUV με πολλή τεχνολογία στην καμπίνα, σύγχρονη εμφάνιση και με επιλογές που καλύπτουν τόσο έναν περιορισμένο προϋπολογισμό, όσο και την αναζήτηση οικονομίας και χαμηλότερων εκπομπών που προσφέρει η ισχυρή υβριδική του φύση. Με μια ματιά στον εξοπλισμό αντιλαμβάνεται κανείς ότι αγοράζει τα πάντα: πέρα από τα της εμφάνισης με ράγιες οροφής και full χρώμα αμαξώματος, υπάρχουν όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, φιμέ κρύσταλλα στα πίσω παράθυρα και πορτμπαγκάζ, laminated κρύσταλλο παρμπρίζ με ηχομονωτικές ιδιότητες (πολύ καλό αυτό), φουλ LED προβολείς, ambient φωτισμός στο ταμπλώ και στις πόρτες με ωραίο εφέ τη νύχτα, εντυπωσιακά σπορ καθίσματα με ενιαία προσκέφαλα και μια ακόμη πλειάδα στοιχείων.

Από αυτόματο διζωνικό κλιματισμό με αεραγωγούς για τους πίσω επιβάτες, αισθητήρες στάθμευσης, κάμερα οπισθοπορείας, πανοραμική απεικόνιση 540°, Hill Start Assist, σύστημα Keyless Entry και εκκίνηση και σβήσιμο κινητήρα χωρίς κλειδί, Drive Modes με επιλογή ECO και Sport, και ένα ADAS κορυφαίου επιπέδου με 24 συστήματα ασφαλείας στάνταρ. Επομένως, ένα από τα «κλου» του αυτοκινήτου είναι η εξαιρετική σχέση εξοπλισμού και τιμής μαζί με 12ετή εγγύηση (!) κατά την περίοδο του λανσαρίσματος. Το νέο Tiggo 4 δεν ήρθε απλώς ως μια προσθήκη στην κατηγορία, αλλά ως ένα πλήρες, τεχνολογικά άρτιο προϊόν, του οποίου τα όποια οδηγικά ντεσού αφορούν, εντέλει, σε εκείνους που το τιμόνι είναι κάτι περισσότερο από μια ανάγκη.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ CHERY TIGGO 4 1.5 Hybrid 204PS 2025   TIMH €22.990   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.498, Ατμοσφαιρικός, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 150(204)/-  ΡΟΠΗ Nm/rpm 310

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,9 sec, τελική 150 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,3 L/100km, 120 g/km

CHERY TIGGO 4 1.5 Hybrid 204PS 2025

ΥΠΕΡ ΑΙΣΘΗΣΗ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ, ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ, ΤΙΜΗ, ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ.

ΚΑΤΑ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΥΠΟ ΠΙΕΣΗ, ΘΟΡΥΒΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΥΠΟ ΠΙΕΣΗ.