Κι εκεί ακριβώς που νομίζαμε ότι το αυτοκίνητο θα… ταβάνιαζε στα 145 υβριδικά άλογα (γνωρίζοντας ότι η πλατφόρμα του e-CMP2 μπορεί να αντέξει πολύ περισσότερα) ήρθε η γροθιά στην…πρίζα. Ναι, από την πρώτη στιγμή που κοιτάζεις το νέο Opel Mokka GSE (Grand Sport Electric), το ισχυρότατο αμιγώς ηλεκτρικό παράγωγο, συνειδητοποιείς ότι οι Γερμανοί δεν αστειεύονται (όπως δεν αστειεύτηκαν οι συνάδελφοί τους από το Μιλάνο όταν παρουσιάστηκε η ομογάλακτη Alfa Romeo Junior Veloce).
Κι εδώ λοιπόν στην περίπτωση της φίρμας με σήμα τον κεραυνό (τι επιτυχημένη σύμπτωση), δε μιλάμε για άλλο ένα ηλεκτρικό crossover που απλώς… φοράει σπορ κολώνια. Εδώ η Opel πήρε το Mokka GSE Rally και είπε: «Ας το βγάλουμε στον δρόμο ως έχει». Και κάπως έτσι, γεννήθηκε το ταχύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής στην ιστορία της εταιρείας: το Mokka GSE των 281 PS και 345 Nm.
Πρώτα όμως οι συστάσεις
Από μακριά, το αυτοκίνητο φωνάζει για τον χαρακτήρα του. Μαύρο καπό, σπέσιαλ προφυλακτήρες με εισαγωγές, λεπτομέρειες που θυμίζουν ότι εδώ κάτι «μαγειρεύτηκε» με αγωνιστική συνταγή. Το αμάξωμα μένει πιστό στις compact διαστάσεις του απλού Mokka (μήκος 4.150 mm, πλάτος 1.787 mm, ύψος 1.506 mm, μεταξόνιο 2.561 mm) αλλά η αύρα του είναι τελείως διαφορετική.
Και όσο πλησιάζεις, οι 20άρες GSE ζάντες, αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες και ντυμένες με Michelin Pilot Sport EV σε διάσταση 225/40-R20, ολοκληρώνουν το σκηνικό. Πίσω από αυτές τις πινελιές, οι κίτρινες δαγκάνες Alcon (τετραπίστονες εμπρός) και οι δίσκοι των 380 mm εμπρός λειτουργούν σαν σφραγίδα: το αυτοκίνητο δεν είναι απλώς γρήγορο. Είναι σοβαρά γρήγορο και ξέρει και να φρενάρει.
Στο εσωτερικό, η Opel συνεχίζει το ίδιο μοτίβο. Τα sport καθίσματα με λευκές και κίτρινες λεπτομέρειες και ενσωματωμένα προσκέφαλα σε Alcantara είναι ψαρωτικά και σωστά χωστά. Το flat top και bottom τιμόνι είναι μια σπορ προσθήκη ενώ οι δύο οθόνες (ψηφιακός πίνακας και κεντρική touchscreen) έχουν τα δικά τους GSE γραφικά, χρονομέτρηση 0-100, G-force meter… ναι, όλα εκεί σαν καλιμπραρισμένα σε service park.
Και επειδή είναι ηλεκτρικό, η διατήρηση χαμηλού βάρους ήταν ένας άθλος και μαζί ένα μικρό θαύμα για τους μηχανικούς της φίρμας. Με απόβαρο κάτω στα 1.597 kg, το Mokka GSE καταφέρνει να είναι ένα από τα πιο ελαφριά EV της κατηγορίας (να ‘ναι καλά η μικρή μπαταρία των 54 kWh που δίνει μια μικρή, η αλήθεια είναι, αυτονομία στα 336 km που μπορεί να γίνει αυτονομία… απλής βόλτας αν το παρακάνεις με το δεξί πεντάλ). Και από την άλλη, η Opel πήρε όλα τα υψηλής τάσης εξαρτήματα του GSE Rally όπως κινητήρα, inverter, καλωδιώσεις (και μπαταρία) και τα πέρασε αυτούσια στο μοντέλο παραγωγής.
Στο δρόμο, ο ηλεκτροκινητήρας των 281 PS έχει αυτό το άμεσο «χτύπημα» που περιμένεις από ηλεκτρικό μοντέλο, αλλά εδώ συνοδεύεται από μια τρομερή συνέπεια στο πώς περνάει η δύναμη μπροστά. Πιέζεις το γκάζι και το Mokka GSE κάνει 0-100 km/h σε 5,9 sec χωρίς ίχνος δράματος. Το διαφορικό τύπου Torsen εμπρός είναι μια εξαιρετική προσθήκη και αυτό δίνει υπόσταση σε ό,τι γράφουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά.
Όπως και η ανάρτηση με τα νέα υδραυλικά στοπ και τους ειδικά σχεδιασμένους άξονες που δίνουν αυτό το μοναδικό «σφιχτό αλλά ζωντανό» feeling. Μπαίνεις σε διαδοχικές στροφές και νιώθεις ότι το πλαίσιο έχει ρυθμιστεί από ανθρώπους που ξέρουν. Η Opel μάλιστα διαφημίζει ότι το σύστημα διεύθυνσης που είναι πιο γρήγορο, το πλαίσιο που είναι 48% πιο σφικτό από το νορμάλ Mokka και τα φρένα είναι ρυθμισμένα από τεχνικούς της ομάδας rally και αυτό το εισπράττεις με το πρώτο turn-in. Στροφές και ευθείες έρχονται διασκεδαστικά αλλά σιωπηρά. Η τελική φτάνει τα 200 km/h με ένα μικρό… λαχάνιασμα λίγο πριν το επιχειρησιακό του ταβάνι.
Και όμως, δεν είναι μόνο για τους φανατικούς. Το αυτοκίνητο παραμένει καθημερινά χρηστικό με μέση κατανάλωση 18,5 kWh/100 km και παρεχόμενη άνεση αξιολογότατη. Τα προγράμματα οδήγησης το κάνουν ακόμη πιο ευέλικτο: Sport για πλήρη απόδοση, Normal για ισορροπία (με 231 PS και τελική 180 km/h), και Eco για χαλαρές μετακινήσεις με 186 PS και 300 Nm.
Εξοπλιστικά, το Mokka GSE έρχεται «φορτωμένο» με Intelli-Lux Matrix φώτα που κάνουν εξαιρετική δουλειά, πλούσιο ADAS αλλά και ανέσεις που δείχνουν ότι όσο αγωνιστικό κι αν φαίνεται, είναι πρωτίστως ένα σύγχρονο EV φτιαγμένο για να ζεις μαζί του. Το Mokka GSE είναι άμεσα διαθέσιμο για παραγγελία με €43.900 (με προωθητική ενέργεια, χωρίς κρατική επιδότηση) και για αυτοκίνητο που μοιράζεται τεχνολογία με αγωνιστικό αυτοκίνητο και αποδίδει 281 PS, η τιμή του μόνο υπερβολική δεν είναι.
Η βόλτα στην πίστα Jarama τη δεύτερη ημέρα των δοκιμών
Όπλο κράνος, εξάρτηση και να ‘μαστε τη δεύτερη ημέρα μέσα στην πίστα να ακολουθούμε το pace car και τις εντολές από την ενδοσυννενόηση. Είναι τεχνική η πίστα με ωραία σικέιν και υψομετρικές διαφορές και σύντομα αναρωτιόμασταν πώς μπορούμε να στρίβουμε έτσι με ένα B-SUV. Είναι όλα όσα περιγράψαμε και μαζί το χαμηλό κέντρο βάρους που βοηθά στη διατήρηση ρυθμού, όπως και τα ακούραστα φρένα μαζί με το κορυφαίο μπλοκέ.
Πραγματικά διασκεδαστική εμπειρία με την αυτονομία να εξανεμίζεται γεωμετρικά γύρο τον γύρο αλλά την απόδοση κινητήρα και φρένων να μην πέφτουν απόδειξη σωστής θερμικής διαχείρισης. Μόνη παραφωνία; Η… αφωνία του κινητήρα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αθήνα: Σε αυτές τις περιοχές συμβαίνουν τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα (πίνακας)
Αν θέλεις να αλλάξεις μόνος σου τακάκια στο IONIQ 5 N, πρέπει πρώτα να πάρεις άδεια από τη Hyundai
Ημερολόγιο Pirelli: Με Irina Shayk και Eva Herzigova η έκδοση του 2026 (photos)





ΔΗΜΟΦΙΛΗ




