Ο Carlos Tavares αποχώρησε από τη θέση του CEO της Stellantis στις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου, με το διοικητικό συμβούλιο της αυτοκινητοβιομηχανίας να αποφασίζει ομόφωνα στην επιλογή του Antonio Filosa ως διαδόχου του Πορτογάλου επικεφαλής. Ο Ιταλός ανέλαβε και επισήμως τα καθήκοντά του στις 23 Ιουνίου και, μόλις έναν μήνα μετά, στέλνει ήδη σαφές μήνυμα: «Έρχονται δύσκολες αλλά αναγκαίες αποφάσεις για την αποκατάσταση της κερδοφορίας του ομίλου».
«Το 2025 αποδεικνύεται μια δύσκολη χρονιά, αλλά ταυτόχρονα και μια χρονιά σταδιακής ανάκαμψης», δήλωσε χαρακτηριστικά κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων του πρώτου εξαμήνου. Η Stellantis κατέγραψε κύκλο εργασιών 74,3 δις ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση 13% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2024, και καθαρές ζημίες 2,3 δις ευρώ, επιβεβαιώνοντας τις προκλήσεις που θα κληθεί να αντιμετωπίσει ο Filosa.
Σύμφωνα με την εταιρεία, για τις κακές, αυτές, επιδόσεις, ευθύνεται η νωχελικότητα των πωλήσεων κυρίως στη Β. Αμερική και την Ευρώπη. Ωστόσο, σημειώνει ότι η συρρίκνωση στις εν λόγω αγορές αντισταθμίστηκε από άνοδο στη Λατινική Αμερική. Παράγοντες όπως οι συναλλαγματικές πιέσεις και οι δασμοί, μοιάζουν να επιβάρυναν περαιτέρω την εικόνα.
Ο Filosa, αξιολογώντας τις πρώτες του εβδομάδες στο «τιμόνι» του Ομίλου, υπογράμμισε την πίστη του στις δυνατότητες ανάκαμψης της Stellantis: «Έχω απόλυτη εμπιστοσύνη ότι μπορούμε να διορθώσουμε όσα δεν λειτουργούν, αξιοποιώντας τα δυνατά μας σημεία, ξεκινώντας από τους ανθρώπους μας και τα καινοτόμα προϊόντα που φέρνουμε στην αγορά».
Η αισιοδοξία του βασίζεται σε κάποιους πρώιμους δείκτες βελτίωσης συγκριτικά με το δεύτερο εξάμηνο του 2024, όπως η αύξηση των εσόδων και του προσαρμοσμένου περιθωρίου λειτουργικής κερδοφορίας, σύμφωνα με τα λεγόμενά του.
Ο ίδιος αναφέρθηκε σε ορισμένες εξωτερικές πιέσεις, οι οποίες αφορούν κυρίως τη συνεχιζόμενη εμπορική διαμάχη μεταξύ Κίνας, Ευρώπης και ΗΠΑ. Μέσα σε αυτό το κλίμα, ο Filosa προαναγγέλλει σαρωτικές αλλαγές. «Η νέα μας διοικητική ομάδα, με πλήρη επίγνωση των δυσκολιών, θα συνεχίσει να παίρνει τις δύσκολες αποφάσεις που απαιτούνται για την επιστροφή στην κερδοφορία», τόνισε.
Το πλάνο του κολοσσού της αυτοκίνησης είναι ξεκάθαρο. Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2025, η Stellantis παρουσίασε τέσσερα νέα μοντέλα: το Citroen C3 Aircross, το Fiat Grande Panda και το Opel Frontera. Παράλληλα, προχώρησε σε σημαντικές ανανεώσεις μοντέλων όπως τα Citroen C4/C4X και Opel Mokka.
Στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, αναμένεται το λανσάρισμα δέκα νέων μοντέλα, με ιδιαίτερη έμφαση σε εκείνα που βασίζονται στη νέα πλατφόρμα STLA Medium. Μεταξύ αυτών, τα Jeep Compass, Citroen C5 Aircross και DS No8, τα οποία θα προστεθούν στα Peugeot 3008, 5008 και Opel Grandland, τα οποία έχουν ήδη ξεκινήσει την εμπορική τους πορεία.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Stellantis: Και όμως, φέρνει κιβώτιο τριών σχέσεων για EV - Ποια η χρησιμότητά του
Stellantis: Φέρνει στην αγορά τις μπαταρίες στερεού τύπου - Τα οφέλη σε αυτονομία και φόρτιση των EV