Τα τροχαία ατυχήματα στην Αττική, στα οποία συμμετέχουν λεωφορεία και τραμ αποτελούν συχνό φαινόμενο τους τελευταίους μήνες, με πιο πρόσφατο τη σύγκρουση ανάμεσα σε όχημα Τραμ και ακινητοποιημένο αστικό λεωφορείο, την περασμένη Τετάρτη (10/9) στον Πειραιά, που είχε ως αποτέλεσμα τον τραυματισμό 22 επιβατών αλλά και των 2 οδηγών των συγκεκριμένων ΜΜΜ.
Όπως έχει προκύψει μετά από έρευνες που έγιναν από τους αρμόδιους φορείς, η πλειοψηφία των συγκεκριμένων ατυχημάτων οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος, με κυριότερο τη μη (σωστή) χρήση του χειρόφρενου, ενώ υπήρξαν και περιπτώσεις αδιαθεσίας των οδηγών αλλά και καταγγελίες για εξαντλητικά ωράρια στις βάρδιες.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής» του Σαββάτου (13/9), το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προσανατολίζεται στη λήψη συγκεκριμένων μέτρων προκειμένου να αποφεύγονται τα ανθρώπινα λάθη αλλά και να καταγράφεται, για λόγους συμμόρφωσης και όχι τιμωρίας, η οδηγική συμπεριφορά όσων βρίσκονται πίσω από το τιμόνι των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Στο πλαίσιο αυτό, με βάση το συγκεκριμένο ρεπορτάζ, έρχεται από τον Οκτώβριο η πιλοτική εφαρμογή της εγκατάστασης στα κινητά ορισμένων οδηγών λεωφορείων – ενδεχομένως και τραμ - της διαθέσιμης «ελεύθερης» εφαρμογής O7Drive, ενός εγχειρήματος ομάδας Ελλήνων. Η συγκεκριμένη εφαρμογή καταγράφει παραμέτρους όπως η υπερβολική ταχύτητα, το απότομο φρενάρισμα, η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, η απότομη επιτάχυνση και οι απότομοι ελιγμοί από πλευράς των οδηγών.
Μέσω συγκεκριμένου αλγόριθμου, η εφαρμογή «αντιλαμβάνεται» την οδηγική συμπεριφορά και στο τέλος της προκαθορισμένης διαδρομής παρέχει ένα αναλυτικό σκορ και μια εκτίμηση του κινδύνου ατυχήματος σε σχέση με μια «ασφαλή» διαδρομή. «Κατανοεί εάν κάποιος υπερβαίνει το όριο ταχύτητας, εάν χρησιμοποιεί το κινητό κατά την οδήγηση, εάν κάνει απότομα φρεναρίσματα κ.ά. Μπορεί ακόμη να καταγράψει και τον κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος, υπολογίζοντας έναν μέσο όρο», αναφέρουν γνωρίζοντες τη λειτουργία της.

Πηγή φωτογραφίας: «Η Καθημερινή» (Φύλλο Σαββάτου 13-9-2025)
Επιπλέον, σύμφωνα με πηγές του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, επίκειται και η αξιοποίηση ενός εργαλείου, σύμφωνα με το οποίο ένας αισθητήρας δεν θα επιτρέπει το άνοιγμα της πόρτας της καμπίνας του οδηγού στα λεωφορεία αν δεν έχει ενεργοποιηθεί με σωστό τρόπο το χειρόφρενο. Η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι ήδη διαθέσιμη σε οχήματα MAN και από το νέο έτος θα τοποθετηθεί και στα υπόλοιπα λεωφορεία.
Πηγή: «Η Καθημερινή»
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αστυνομία Συγκοινωνιών: Μπαίνουν 130 αστυνομικοί σε τρένα, λεωφορεία και ξεκινούν περιπολίες
Ε.Ε.: Στροφή 180 μοιρών για την απαγόρευση των ΜΕΚ - Ενισχύει τους ευρωπαίους κατασκευαστές