Ελληνική αγορά αυτοκινήτου: Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι του 2025 (Top-20)


Ανακατατάξεις στις πωλήσεις, άνοδος για νέους παίκτες, πίεση σε παραδοσιακές δυνάμεις και ισχυρή κινεζική παρουσία. Πώς αλλάζει ο χάρτης της ελληνικής αγοράς ΙΧ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 15/9/2025

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου έδειξε αντοχές μέσα στο καλοκαίρι. Τον Αύγουστο ταξινομήθηκαν 8.191 επιβατικά οχήματα, σχεδόν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι (+0,5%), ενώ στο οκτάμηνο Ιανουαρίου–Αυγούστου το σύνολο των ταξινομήσεων φτάνει τις 99.959 μονάδες (+1,6%). Πίσω από τους αριθμούς όμως κρύβονται μεγάλες ανακατατάξεις, με μάρκες που ανεβαίνουν θεαματικά και άλλες που βλέπουν τις πωλήσεις τους να υποχωρούν.

Οι πρωταγωνιστές του Αυγούστου

Η Toyota διατηρεί την πρώτη θέση, αν και με σημαντική πτώση (-32,3%) σε σχέση με τον περσινό Αύγουστο. Αντίθετα, οι Citroën/DS, Opel και Dacia σημείωσαν εντυπωσιακή αύξηση, ενώ οι MG και BYD ξεχώρισαν ως οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες νέες δυνάμεις που έρχονται από την Κίνα. 

ΘέσηΜάρκαΑύγουστος 2025Αύγουστος 2024Μεταβολή %
1Toyota1.2741.882-32,3%
2Citroën/DS629255+146,7%
3Hyundai614594+3,4%
4Peugeot501598-16,2%
5BMW460280+64,3%
6Opel453218+107,8%
7Suzuki438660-33,6%
8Renault405259+56,4%
9Dacia368181+103,3%
10Volkswagen361535-32,5%
11MG342120+185,0%
12Ford288227+26,9%
13Audi207263-21,3%
14Kia176330-46,7%
15Mercedes174179-2,8%
16Fiat172179-3,9%
17Jeep159207-23,2%
18BYD15698+59,2%
19Mini13170+87,1%
20Nissan125172-27,3%
Σύνολο  8.1918.149+0,5%

 

Η εικόνα του οκταμήνου

Στο διάστημα Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, η Toyota παραμένει πρώτη με πάνω από 15.000 ταξινομήσεις, αν και καταγράφει μια αναμενόμενη κάμψη έπειτα από την εκρηκτική περσυνή άνοδο. Ωστόσο, τίποτε δεν δείχνει ικανό να της στερήσει για ακόμη μια χρονιά την πρωτιά. Η Peugeot πέρασε δεύτερη, η Hyundai τρίτη, ενώ η Suzuki υποχώρησε. Εντυπωσιακή είναι η άνοδος της Dacia και της Renault υπό την νέα ιδιοκτησία βεβαίως, αλλά και της MG, που δείχνει πόσο αλλάζουν οι ισορροπίες στην αγορά.

ΘέσηΜάρκα2025 YTD2024 YTDΜεταβολή %
1Toyota15.09117.250-12,5%
2Peugeot8.5037.962+6,8%
3Hyundai7.2906.788+7,4%
4Suzuki6.4828.097-19,9%
5Opel5.6025.031+11,3%
6Citroën/DS5.2736.872-23,3%
7BMW4.9654.020+23,5%
8Kia4.5393.493+29,9%
9Volkswagen4.4904.227+6,2%
10Dacia3.4121.752+94,7%
11MG3.3302.192+51,9%
12Fiat3.0834.432-30,4%
13Renault3.0441.935+57,3%
14Nissan2.6013.178-18,2%
15Skoda2.5383.157-19,6%
16Audi2.4593.019-18,5%
17Ford2.3842.169+9,9%
18Mercedes2.1302.548-16,4%
19Jeep1.6751.288+30,0%
20Mini1.3931.100+26,6%
Σύνολο 99.95998.374+1,6%

Τάσεις - Οι παραδοσιακές δυνάμεις σε ανακατάταξη

Πίεση σε αρκετές μάρκες

Η Toyota παραμένει με διαφορά στην πρώτη θέση, με πάνω από 15.000 ταξινομήσεις, ωστόσο καταγράφει πτώση -12,5% σε σχέση με πέρυσι, ένδειξη ότι το προβάδισμά της περιορίζεται ελαφρώς. Η Suzuki υποχωρεί κατά -19,9% και χάνει σχεδόν 1.600 ταξινομήσεις, πέφτοντας από τη δεύτερη θέση του 2024 στην τέταρτη. Η Citroën/DS σημειώνει πτώση -23,3% με περίπου 1.600 λιγότερες ταξινομήσεις, ενώ η Fiat καταγράφει -30,4% με απώλειες άνω των 1.300 ταξινομήσεων. Επίσης, Nissan, Skoda, Audi και Mercedes κινούνται όλες με διψήφιες απώλειες, από -16% έως -19%.

Σε ανοδική πορεία 

Η Peugeot ανεβαίνει κατά +6,8% και καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση, ενώ η Hyundai ενισχύεται με +7,4% και παραμένει σταθερά στην τριάδα. Η Opel σημειώνει +11,3% και συνεχίζει ανοδικά, ενώ η BMW κερδίζει +23,5% με σχεδόν 1.000 επιπλέον ταξινομήσεις. Η Kia καταγράφει άνοδο +29,9%, ενισχυμένη από τη γκάμα SUV και ηλεκτρικών, και η Volkswagen διατηρείται σε θετική τροχιά με +6,2%. Η Ford κινείται επίσης ανοδικά με +9,9%, ξεπερνώντας τις 2.300 μονάδες. Η Renault ανακάμπτει θεαματικά με +57,3% και πάνω από 1.100 επιπλέον ταξινομήσεις. Σταθερά ανεβασμένες και οι Jeep (+30%) και Mini (+26,6%).

Συνολική εικόνα

Οι παραδοσιακές ευρωπαϊκές μάρκες παρουσιάζουν μικτή εικόνα: άλλες κερδίζουν έδαφος και άλλες υποχωρούν σημαντικά. Η Toyota παραμένει κυρίαρχη αλλά με απώλειες, η Suzuki και η Citroën/DS πιέζονται, ενώ Fiat, Nissan, Skoda, Audi και Mercedes χάνουν μερίδια. Αντίθετα, Peugeot, Hyundai, Opel, BMW, Kia, Ford, Renault, Jeep και Mini δείχνουν σαφή δυναμική και ενισχύουν τις θέσεις τους.

Η πορεία των Κινέζων 

Η μεγάλη είδηση του 2025 είναι η ισχυρή άνοδος των κινεζικών μαρκών. Η MG με πάνω από 3.300 ταξινομήσεις στο οκτάμηνο είναι ήδη στη 11η θέση της αγοράς. Η BYD ακολουθεί με πάνω από 1.300 μονάδες και εκρηκτική αύξηση +370%. Θα λέγαμε πώς αυτές οι δύο εταιρείες είναι που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον του καταναλωτικού κοινού. Από εκεί και ύστερα, οι Chery, DFSK, Leapmotor και Jaecoo/Omoda δείχνουν πώς ξεκίνησαν να κάνουν τα πρώτα τους βήματα, ενώ με ενδιαφέρον αναμένεται η πορεία των Geely, η XPeng και Nio που κάνουν τα πρώτα τους βήματα στην ελληνική αγορά.

Μάρκα2025 YTD2024 YTDΜεταβολή %
MG3.3302.192+51,9%
BYD1.383294+370,4%
Chery1960+100,0%
DFSK19619+931,6%
Leapmotor1190+100,0%
Jaecoo940+100,0%
Geely390+100,0%
XPeng70+100,0%
Nio20+100,0%
Σύνολο5.3662.505+114,2%

 

Συμπερασματικά,

η αγορά κινείται με μικρή αλλά σταθερή άνοδο, όμως η εικόνα του 2025 έχει ξεκάθαρους κερδισμένους και χαμένους. Η Toyota παραμένει με αξιοθαύμαστη σταθερότητα στην κορυφή, έστω και εάν καταγράφει πτώση. Peugeot και Hyundai ανεβαίνουν, η Suzuki υποχωρεί, ενώ Dacia, Renault και MG είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι. Το κινεζικό αποτύπωμα δυναμώνει, με την BYD να ακολουθεί τα βήματα της MG και νέες εταιρείες να κάνουν την εμφάνισή τους. Το φθινόπωρο αναμένεται ακόμη πιο ανταγωνιστικό, καθώς η μάχη για μερίδια μπαίνει σε νέα φάση.

Μείνετε συντονισμένοι!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ταξινομήσεις Αυγούστου: Οι Έλληνες «ψηφίζουν» υβριδικά και SUV – Μικρή άνοδος στα diesel

Γιατί η ΑΑΔΕ δεν ανακοινώνει τα στοιχεία πρατηρίων με νοθευμένα καύσιμα

Έρευνα: Τα ηλεκτρικά είναι πιο φθηνά κι από τα υβριδικά - Το κόστος ανά 100 km (πίνακας)