Η Volkswagen επισημοποίησε αυτό που αναμενόταν εδώ και καιρό. Το θερμικό Touareg θα πάψει να παράγεται το 2026, ολοκληρώνοντας μία πορεία 23 ετών στην αγορά των SUV με πωλήσεις άνω των 1,2 εκατομμυρίων.
Το μοντέλο μπήκε στην παραγωγή τον Αύγουστο του 2002 και βγήκε σε τρεις διαφορετικές γενιές, ενώ από τη δεύτερη κιόλας εισάγει και το στοιχείο του υβριδισμού.
Παράλληλα, υπήρξε ο εκπρόσωπος του VW Group στο Ράλι Ντακάρ, κερδίζοντας τρεις συνεχόμενες χρονιές, από το 2009 ως το 2011, αποδεικνύοντας τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του.
Τώρα, η μάρκα αποχαιρετά το Touareg στην τωρινή του μορφή με μία ειδική έκδοση, την οποία ονομάζει «Final Edition». Η ονομασία έχει τοποθετηθεί σε μορφή επιγραφής σε διάφορα σημεία του αυτοκινήτου, από το ταμπλό μέχρι τον επιλογέα ταχυτήτων και το μαρσπιέ.
Πέραν αυτού, η Volkswagen απέφυγε να αναφερθεί σε λεπτομέρειες, παρουσιάζοντας το Touareg Final Edition με την εξοπλιστική έκδοση R-Line σε μερικές στατικές φωτογραφίες.
Ενδεικτικά, στην Ελλάδα το Touareg προσφέρεται πια μόνο στην έκδοση Elegance με τον πετρελαιοκινητήρα 3,0 L, απόδοσης 285 PS, στα 103.700 ευρώ, και με υβριδικό σύστημα eHybrid 381 PS και τιμή 94.500 ευρώ.
Το Touareg Final Edition είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία στη Γερμανία, και θα παραμείνει έτσι ως τον Μάρτιο του 2026, με τιμή βασικού εξοπλισμού τα 75.025 ευρώ στη γενέτειρα της Volkswagen.
Τι επιφυλάσσει το μέλλον;
Η αλήθεια είναι πως οι πρώτες ενδείξεις για το φινάλε του Touareg όπως το ξέρουμε είχαν έρθει εδώ και μερικές εβδομάδες. Ρεπορτάζ τότε έκανε λόγο για την απόφαση της Volkswagen να αλλάξει άρδην το μοντέλο, μετατρέποντας το σε αμιγώς ηλεκτρικό, σε εντελώς νέα πλατφόρμα.
Κι αυτό, γιατί το ID. Touareg θα είναι το πρώτο μοντέλο του ομίλου που θα επωφεληθεί απ' τη νέα SSP (Scalable Systems Platform), αφού αναμένεται να παρουσιαστεί το 2029, με το ID. Roc και το ID. Golf να ακολουθούν το 2030.
Το πλεονέκτημα ενός αυτοκινήτου που θα βασίζεται στην SSP είναι ότι εκμεταλλεύεται τη ζωνική αρχιτεκτονική και το λογισμικό που αναπτύχθηκε από την Rivian, στο πλαίσιο της συνεργασίας των δύο εταιρειών πάνω στα ηλεκτρικά μοντέλα των Γερμανών μέσω της κοινοπραξίας Rivian and Volkswagen Group Technologies.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
VW EVX: Το νέο concept της Italdesign είναι ο ορισμός του coupe crossover (photos)
Σοκ: Πόσο θα κοστίσει στην Volkswagen η στροφή της Porsche στις ΜΕΚ
Μοιάζει συνηθισμένο, αλλά δεν είναι: Volkswagen Passat με W8 κινητήρα και θωράκιση! (video)