Η Toyota ολοκλήρωσε το 2024 κατακτώντας τον τίτλο του κορυφαίου σε πωλήσεις κατασκευαστή παγκοσμίως για ακόμη μια χρονιά. Οι προβλέψεις για τα οικονομικά του 2025 δείχνουν εξίσου θετικές, αφού η ζήτηση για τα προϊόντα των Ιαπώνων είναι τόσο μεγάλη που η εταιρεια δυσκολεύεται να αντεπεξέλθει.
Τώρα, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία εξετάζει τον επαναπροσδιορισμό της τακτικής της, όσον αφορά στο κύκλο ζωής των μοντέλων της. Μέχρι σήμερα, η Toyota ακολουθούσε την ίδια στρατηγική με αρκετές ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες: επτά χρόνια ζωής για κάθε γενιά, με μία μερική ανανέωση στα μισά του κύκλου. Κατά το «φρεσκάρισμα», οι Ιάπωνες έδιναν έμφαση στις αισθητικές αλλαγές, όπως και σε ορισμένες τεχνολογικές αναβαθμίσεις.
Αυτά ήταν τα συνήθη «εργαλεία» που επέτρεπαν στα μοντέλα της να παραμένουν στην αγορά μέχρι το τέλος του κύκλου τους, συχνά και παραπάνω. Ωστόσο, σύμφωνα με ρεπορτάζ του ιαπωνικού μέσου Nikkei Asia, η Toyota εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να επιμηκύνει τον κύκλο ζωής των μοντέλων της κατά δύο έτη, φτάνοντας, δηλαδή, στα εννιά. Αυτή η μικρή αλλαγή αρκεί, ώστε να αποφευχθούν υπέρογκες νέες επενδύσεις, χωρίς όμως το εκάστοτε αυτοκίνητο να μένει χωρίς υποστήριξη.
Η πρακτική αυτή δεν είναι άγνωστη στη βιομηχανία. Η Volvo, για παράδειγμα, είχε επισημάνει ότι ακόμη και μια απλή αλλαγή στον προφυλακτήρα κοστίζει ακριβά και συχνά δεν αξίζει τον κόπο. Αντ' αυτού, υιοθέτησε το λεγόμενο 'Brainlift'. Πρόκειται για μια νέα φιλοσοφία αναβάθμισης μέσω λογισμικού, η οποία εστιάζει στην προσθήκη λειτουργιών άνεσης, συνδεσιμότητας και ασφάλειας, αλλά και στη βελτίωση της αυτονομίας.
Με αυτά τα δύο επιπλέον χρόνια, η Toyota θα μπορεί να κρατά ένα μοντέλο στην αγορά για μεγαλύτερο διάστημα, ενισχύοντας παράλληλα και τη μεταπωλητική του αξία. Επιπλέον, μέρος των εσόδων θα επαναδιοχετευτεί από τις πωλήσεις νέων οχημάτων στις αναβαθμίσεις λογισμικού, έναν τομέα που οι Ιάπωνες δεν έχουν αξιοποιήσει όσο Ευρωπαίοι κατασκευαστές, όπως για παράδειγμα η Volvo.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αυτό το Toyota bZ4X πήρε... στεροειδή και έγινε «αγρίμι» (photos)
Νέο Toyota Aygo X: Οι τιμές και οι εκδόσεις του πρώτου Hybrid SUV πόλης (πίνακας)
Το κεντρομήχανο Toyota GR Yaris έκανε ντεμπούτο με τον Akio Toyoda στο τιμόνι (photos)




_77761_472664_type12133.jpg)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ





