Τα ρεπορτάζ και οι δηλώσεις για την τοποθέτηση καμερών στο οδικό δίκτυο της Αττικής «πέφτουν σα βροχή» το τελευταίο διάστημα. Ωστόσο, οι εξαγγελίες αρχίζουν και βρίσκουν πρακτική εφαρμογή, τουλάχιστον πιλοτικά.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής», τις επόμενες ημέρες - συγκεκριμένα μέχρι το τέλος Νοεμβρίου - θα έχουν τοποθετηθεί στην Αθήνα οι πρώτες 6 κάμερες με ενσωματωμένο chip AI, οι οποίες θα καταγράφουν αυτόματα τις παραβάσεις των οδηγών που αφορούν τα όρια ταχύτητας, τη χρήση κινητού τηλεφώνου, τη μη χρήση ζώνης ασφαλείας και κράνους και την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη. Μάλιστα, πρόκειται να τοποθετηθούν και δύο κάμερες ίδιας τεχνολογίας στη Θεσσαλονίκη.
Με βάση το συγκεκριμένο ρεπορτάζ, τα 6 σημεία που θα μπουν στην πρωτεύουσα επιλέχθηκαν από την Τροχαία Αττικής, με κριτήριο τη συχνότητα παραβάσεων που παρατηρούνται σε αυτά. Πρόκειται για τα εξής:
- Πλατεία Συντάγματος, σε φανάρι πριν η Λεωφόρος Αμαλίας «δώσει τη θέση της» στην οδό Πανεπιστημίου.
- Λ. Μεσογείων, σε φανάρι πριν από τη διασταύρωση με τη λεωφόρο Χαλανδρίου.
- Λ. Ποσειδώνος, στη συμβολή της με τη λεωφόρο Αλίμου, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Γλυφάδα
- Λ. Συγγρού, στο ύψος της Νέας Σμύρνης, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Αθήνα
- Λ. Συγγρού, στο ύψος της διακλάδωσης με τη λεωφόρο Χαροκόπου, ρεύμα κυκλοφορίας προς Αθήνα
- Λ. Συγγρού, στο ύψος της Σκρα, ρεύμα κυκλοφορίας προς Πειραιά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αρχικά οι κάμερες θα καταγράφουν τις παραβάσεις, αλλά δε θα μπορούν να «στέλνουν» κλήσεις, τουλάχιστον μέχρι την ολοκλήρωση του ενιαίου ψηφιακού συστήματος διαχείρισης παραβάσεων, με το κατάλληλο λογισμικό, όπως τόνισε πριν από λίγες μέρες ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου. Για την ολοκλήρωση του σχετικού διαγωνισμού αναμένεται η απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Πειραιά, στις αρχές Δεκεμβρίου, καθώς υπήρξαν ενστάσεις.
Οι νέες κάμερες θα συνδεθούν με την Οδική Υπηρεσία Συστημάτων Εποπτείας και Ασφάλειας (ΟΔΥΣΕΑΣ), η οποία θα βεβαιώνει τις κλήσεις. Ο συγκεκριμένος φορέας θα λειτουργήσει και ως παρατηρητήριο οδικής ασφάλειας.
Τέλος, επισημαίνεται ότι οι κάμερες θα είναι διπλές, καταγράφοντας τόσο την εμπρός όσο και την πίσω όψη των οχημάτων που παραβιάζουν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ώστε να υπάρχει ταυτοποίηση του οδηγού και να μην συνεχιστεί το φαινόμενο άλλος να είναι ο παραβάτης και άλλος - συνήθως κάποιο συγγενικό πρόσωπο - να καταθέτει το δίπλωμα στις αρχές, στις περιπτώσεις που προβλέπεται αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης.
Πηγή: «Καθημερινή»
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τέλος οι κάμερες στους αυτοκινητόδρομους - Με τεχνητή νοημοσύνη το νέο «όπλο» για τις παραβάσεις
Αθήνα: «Παραλύει» το κέντρο λόγω του εορτασμού της Ημέρας Ενόπλων Δυνάμεων - Ποιοι δρόμοι κλείνουν






ΔΗΜΟΦΙΛΗ





