Το πολυσυζητημένο - δικαίως - concept μοντέλο της BMW συστήνεται από κοντά στους ενδιαφερόμενους αναβάτες. Μάθαμε περισσότερα για την αναμενόμενη τιμή του, τον εξοπλισμό και πότε θα έχουμε άφιξη στις αγορές!
To BMW F 450 GS παρουσιάστηκε ως concept μοντέλο στα πλαίσια της EICMA 2024. Φαίνεται ξεκάθαρα ότι η BMW έπιασε τον «παλμό» της αγοράς τα τελευταία χρόνια και προτείνει το δικό της μεσαίου κυβισμού αλλά με «ζωηρό» προσανατολισμό adventure/on-off μοντέλο. Το G 310 GS περνά έτσι στην ιστορία, με το νέο F 450 GS να είναι το νέο «εισαγωγικό» μοντέλο στη γκάμα περιπέτειας ενώ, όπως γνωρίζουμε, και άλλα μοντέλα 450 θα ακολουθήσουν.
Η BMW Motorrad Ελλάδος εξασφάλισε το μοναδικό κομμάτι που υπάρχει τώρα – ναι, είναι το ίδιο που είδαμε στο Μιλάνο και στα press kits!- και το «ταξίδεψε» στην Ελλάδα, σε μία διαδικασία που προφανώς κοστίζει σε χρόνο και χρήμα, όμως αξίζει το ρίσκο κατά τις δηλώσεις των ανθρώπων της BMW, καθώς το ενδιαφέρον για το F 450 GS υπήρξε έντονο από την πρώτη στιγμή. Το να δεις τη μοτοσυκλέτα που σε ενδιαφέρει από κοντά είναι φυσικά ο καλύτερος τρόπος να σχηματίσεις τη δική σου εντύπωση και ήδη το F 450 GS Concept βρέθηκε σε Θεσσαλονίκη και Πάτρα, ενώ μετά από την Ελλάδα θα φύγει για Βέλγιο. Εδώ, το βλέπουμε στο κατάστημα BMW Motorrad Σφακιανάκης, στη Λεωφόρο Κηφισίας 24Β στο Μαρούσι.
Οι πρώτες «καυτές» πληροφορίες για την F 450 GS παραγωγής
Στον χώρο βρέθηκε και ο επικεφαλής της BMW Motorrad Ελλάδας, Γιάννης Δουλγερίδης, με τον οποίο μιλήσαμε και η αλήθεια είναι ότι ήταν μία ευχάριστη έκπληξη, το πόσες πληροφορίες ήταν πρόθυμος να μας αποκαλύψει για το μοντέλο παραγωγής! Πάμε να δούμε:
- Πότε θα έρθει στην Ελλάδα: Η άφιξη του F 450 GS αναμένεται εντός του 2026, νωρίς μέσα στην χρονιά, υπολογίστε τον Μάρτιο
- Η τιμή: Το F 450 GS θα κοστίζει στο επίπεδο των 8.000 € περίπου, αναμένονται φυσικά οι οριστικές επιβεβαιώσεις
- Θα έχει ημιαυτόματο συμπλέκτη! Καλά διαβάσατε, και το F 450 GS μπαίνει στο παιχνίδι, αλλά όχι με κάποιο πολύπλοκο ηλεκτρονικό σύστημα, όπως π.χ. το ASA του R 1300 GS. Θα φέρει ένα σύστημα ανάλογο με το Rekluse, για όσους γνωρίζουν: Θα υπάρχει η μανέτα συμπλέκτη, αλλά ο τελευταίος θα λειτουργεί και αυτόματα, αποδεσμεύοντας στο ρελαντί. Με απλά λόγια, θα μπορείς να σταματάς με σχέση επιλεγμένη, χωρίς να σβήνει ο κινητήρας, και να ξεκινάς χωρίς να χειριστείς την μανέτα. Σύμφωνα με τον κ. Δουλγερίδη, αυτό θα ανήκει στον βασικό εξοπλισμό, αλλά περιμένουμε και για οριστική επιβεβαίωση,
- Εκδόσεις: Το BMW F 450 GS θα γίνει διαθέσιμο σε 4 εκδόσεις, με επιλογή χυτών ή ακτινωτών τροχών και όχι μόνο. Δεν μας αποκαλύφθηκαν συγκεκριμένες λεπτομέρειες για το εξοπλιστικό επίπεδο των εκδόσεων, αν και εμείς θεωρούμε πιθανό το ότι θα ξεκινά με χυτούς τροχούς και ότι μία μορφή σαν αυτή του concept, θα αποτελεί εξοπλιστική έκδοση.
Όχι απλώς εκμαγείο, μία λειτουργική μοτοσυκλέτα
Το εξαιρετικό με την πρωτότυπη μοτοσυκλέτα που είδαμε στο κατάστημα είναι ότι πρόκειται για μία πλήρως λειτουργική μοτοσυκλέτα και μάλιστα τη βάλαμε μπροστά και ο βροντερός ήχος από τον ολοκαίνουργιο δικύλινδρο κινητήρα και την εξάτμιση της Akrapovic εντυπωσίασε τους παρευρισκόμενους. Ένας αρκετά στεγνός και ξερός ήχος που θυμίζει καθαρόαιμη μοτοσυκλέτα χώματος, μας δημιουργεί ακόμα πιο έντονες προσδοκίες για το τελικό μοντέλο.
Ο ίδιος ο κινητήρας είναι πλήρως νέος, εξ ολοκλήρου σχεδιασμένος και ανεπτυγμένος από τη BMW στην Γερμανία, όπως και η μοτοσυκλέτα, η οποία θα κατασκευάζεται στην Ινδία για λόγους κόστους προφανώς. Το concept μοντέλο, μάλιστα, έφερε και ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, διακόπτες και οθόνη «παραγωγής» (την οθόνη που βλέπετε θα την έχουν όλες οι εκδόσεις της μοτοσυκλέτας), όπως και τροχούς τύπου tubeless και φρένo Brembo εμπρός, με την πίσω δαγκάνα να προέρχεται από τη Bybre.
To ιδιαίτερα επιθετικό μούτρο είναι ένα «στοίχημα» για το αν θα παραμείνει στο μοντέλο παραγωγής – αν και οι άνθρωποι της BMW, ισχυρίστηκαν ότι η τελική μορφή του μοντέλου θα είναι πολύ κοντά στο concept. Η ποιότητα κατασκευής, που σίγουρα θα είναι υψηλότερη στην έκδοση παραγωγής, εμφανίστηκε ήδη πολύ υψηλή και στο concept. Πολύ ενδιαφέρον το σχήμα της σέλας όπως και η δυνατότητα φόρτωσης με σχάρα, όπως εμφανίστηκε στο concept μοντέλο, ενώ η προστατευτική ποδιά κρίνεται σε κάθε περίπτωση και έκδοση, απαραίτητη. Το ίδιο και οι χούφτες, θα λέγαμε, ενώ το εμπρός φτερό θα μπορούσε να είναι «ψηλό», τύπου ράμφος και μακριά και από τον τροχό, που θα τόνιζε και την εμφάνιση αλλά και τις δυνατότητες της F 450 GS εκτός δρόμου.
Ανοικτή στο κοινό
Η χθεσινή εκδήλωση δεν ήταν ένα press event, αλλά ήταν ανοικτή στο κοινό και λίγο μετά τις 18.30, ο κόσμος ξεκίνησε να συγκεντρώνεται και να περιεργάζεται το F 450 GS, αλλά και τις άλλες μοτοσυκλέτες της BMW που υπήρχαν στο κατάστημα. Για την εξυπηρέτηση των καλεσμένων υπήρχε catering με λιχουδιές και ροφήματα, ενώ DJ Set έθεσε τον παλμό της βραδιάς. Το ενδιαφέρον κορυφώθηκε εκ νέου όταν το F 450 GS πήρε μπροστά για δεύτερη φορά, με ακόμη περισσότερους θεατές και στην προκειμένη περίπτωση, ακροατές.