E-VO: Η πρώτη ηλεκτρική μοτοσυκλέτα της Honda


Παρουσιάστηκε, αλλά προς το παρόν μόνο για την Κίνα, η νέα E-VO της Honda

  • ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΜΙΣΤΙΛΟΓΛΟΥ
  • 2/6/2025

Παρουσιάστηκε με κάθε επισημότητα σε παγκόσμιο επίπεδο -χάρη στο Internet- αλλά λέγεται ότι θα μείνει, προς το παρόν τουλάχιστον, αποκλειστικότητα της Κίνας. Αυτή είναι η νέα Honda E-VO, η πρώτη full-size ηλεκτρική μοτοσυκλέτα της ιαπωνικής εταιρείας, που δημιουργήθηκε μαζί με τον κινεζικό κλάδο της Honda, Wuyang To μοντέλο έχει τον κωδικό WH8000D και θα διατίθεται υπό την brand Wuyang-Honda, ενώ με αυτό τον τρόπο η Honda διατηρεί ζωντανή, την στρατηγική της για μεγάλη επέκταση και δημιουργία παρουσίας στην ηλεκτροκίνηση, τα επόμενα χρόνια.

Η νέα Honda E-VO έχει εμφάνιση που δανείζεται στοιχεία από το ρετρό και τα café racers, με αρκετά έντονες καμπύλες, κυκλικό εμπρός φωτιστικό σώμα και ανάλογης φιλοσοφίας ζελατινάκι και σχήμα σέλας, μετξαύ των άλλων. Το μοντέλο θα έχει δύο «εκδόσεις» με διαφορετικές μπαταρίες 4.1 ή 6.2 kWh, ενώ θα χρησιμοποιούν τις γνωστές, αφαιρούμενες μονάδες της Honda που είναι συμβατές με πλατφόρμα διαμοιρασμού – ο χρήστης, δηλαδή, θα μπορεί απλώς να αντικαταστήσει την αποφορτισμένη του μπαταρία, με μία γεμάτη, για τάχιστο ανεφοδιασμό. Η έκδοση των 6.2 kWh θα φορά 3 μπαταρίες, με την αυτονομία της να λέγεται ότι θα φτάνει τα 170 χιλιόμετρα.

Η επαναφόρτιση των μπαταριών, αν ο αναβάτης δεν επιλέγει να τις εναλλάσσει, θα γίνεται είτε σε οικιακή πρίζα, είτε σε εμπορικό φορτιστή, με τον χρόνο γεμίσματος να ανέρχεται σε 150 και 90 λεπτά, αντίστοιχα (για τη μεγάλη έκδοση), είτε σε 90 και 60 λεπτά αντίστοιχα, στην έκδοση των 4.1 kWh. Υπολογίστε δηλαδή, περίπου, 40 λεπτά φόρτισης ανά μπαταρία, κατά μέσο όρο.

Ο ηλεκτροκινητήρας είναι κοινός και στις δύο εκδόσεις του μοντέλου και έχει απόδοση 20 ίππων, ενώ το βάρος των μοντέλων ανέρχεται στα 143 κιλά (έκδοση 4.1 kWh) ή 156 κιλά (έκδοση 6.2 kWh με τρεις μπαταρίες). Η τελική ταχύτητα της Honda E-VO αναφέρεται στο επίπεδο των 120 χιλιομέτρων την ώρα.

Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός, ότι ο ηλεκτροκινητήρας τοποθετείται επί του πλαισίου της μοτοσυκλέτας, μπροστά από την έδραση του ψαλιδιού, δίνοντας έτσι οφέλη στην μείωση του μη αναρτώμενου βάρους. Η μετάδοση της ισχύος γίνεται με οδοντωτό ιμάντα, ενώ για την ανάρτηση, η E-VO χρησιμοποιεί ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι εμπρός και μονό αμορτισέρ με ψαλίδι, πίσω. Τα φρένα είναι δίσκοι, ένας σε κάθε τροχό, και με την συνδρομή ABS, ενώ ο αναβάτης τα χειρίζεται όπως σε scooter – δηλαδή, και τα δύο φρένα σε μανέτες.

Στα του εξοπλισμού η E-VO φέρει διπλή (!) οθόνη ενδείξεων TFT, 7+7 ιντσών, για τον συνδυασμό απεικόνισης οργάνων και δυνατότητας πλοήγησης, κάμερα εμπρός στον βασικό εξοπλισμό με την έκδοση 3 μπαταριών να λαμβάνει και πίσω κάμερα και 3 χαρτογραφήσεις απόδοσης κινητήρα. Ύψος σέλας; Μόλις στα 765 χιλιοστά.

Προς το παρόν η νέα Honda E-VO αφορά μόνο την κινεζική αγορά και δεν έχει ειπωθεί τίποτα επίσημα, για τυχόν επέκταση και προς τας Ευρώπας.